De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

De set heeft een beetje plaats gemaakt voor de kerstboom. Het stereo gebeuren is niet slechter geworden, surround wel klein beetje. Maar voor 3 weken kan ik het overleven. Nu even in stereo een dvd tje aan het kijken, surround is ook nog redelijk. Soms overweeg ik nog wel een subwoofer omdat in surround soms teveel geweld zit om met de Totems weer te geven. Drivers bewegen op z'n tijd vrij sterk.
Maar stereo is hier toch in de overhand!

Momenteel een beetje kijken naar een nieuwe laptop. Ik heb hem pas over ongeveer 2 maanden nodig. Of een combi van Windows laptop en nog een Ipad of misschien dan toch een Macbook Pro.  Er moet worden gereisd dus er is echt een laptop nodig met Office producten(alleen tablet gaat dan niet).

Wat is het leven toch moeilijk!
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

Citaat van: Janver op december 11, 2012, 20:50:25
De set heeft een beetje plaats gemaakt voor de kerstboom. Het stereo gebeuren is niet slechter geworden, surround wel klein beetje. Maar voor 3 weken kan ik het overleven. Nu even in stereo een dvd tje aan het kijken, surround is ook nog redelijk. Soms overweeg ik nog wel een subwoofer omdat in surround soms teveel geweld zit om met de Totems weer te geven. Drivers bewegen op z'n tijd vrij sterk.

Momenteel een beetje kijken naar een nieuwe laptop. Ik heb hem pas over ongeveer 2 maanden nodig. Of een combi van Windows laptop en nog een Ipad of misschien dan toch een Macbook Pro.  Er moet worden gereisd dus er is echt een laptop nodig met Office producten(alleen tablet gaat dan niet).

Die kerstboom is zeker jouw idee...? :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: Janver op december 11, 2012, 20:50:25

Je geeft zelft al het antwoord; tablet gaat niet en je hebt Office producten nodig Macbook  :wink:

Sfeervol plaatje overigens.

Janver

Thanks!

Macbook Pro is afgevallen, te weinig resolutie bij normale model, retina model te duur.

Simpele windows laptop + ipad blijft een optie. Ik wil eerst wel Windows 8 bekijken,even zien hoe dat werkt.

Andere optie: Macbook Air 13" heeft een hogere resolutie alleen geen cd speler(80 euro). Voor de rest heeft alles wat ik wens.

Of 1 laptop blijven delen met vriendin hetgeen tijdproblemen kan opleveren.

Momenteel hebben we 2 laptops(1 van de zaak) waarbij die van de zaak indien nodig ook prive wordt gebruikt. De laptop van de zaak gaat waarschijnlijk eind Februari weg :-)

Ik heb dus nog 2 maanden, maar de Macbook Pro was in de aanbieding bij Mediamarkt voor 1111 euro.

Janver

Voorheen met de PM + SR combinatie kon mijn vriendin tv kijken en luisteren terwijl ik muziek aan het luisteren was. Met de Onkyo alleen kon het volgens mij niet. Maar dankzij de cd-speler weer mogelijk dankzij hoofdtelefoon aansluiting! Vriendin kijkt de Voice of Holland.

De cd speler blijft voorlopig lekker. Af en toe een cd-tje is heerlijk. Ik vermoed dat ik ongeveer 75% van de tijd stream en de rest de cd-speler gebruik.

Janver

Ik heb de laatste jaren Sennheiser RS130 gehad, maar hierbij begon mij de storingen toch teveel te irriteren. Afgelopen 1.5 week gezocht naar een nieuwe koptelefoon ter vervanging. Al vrij snel heb ik het budget verhoogd van 40 euro naar 100 euro.

Ik was op zoek naar een goede koptelefoon, om de oren, gesloten model. Na wezen luisteren bij Saturn(in Duitsland) en Mediamarkt Rotterdam; kwam ik via internet een superdeal voor de AKG K550. Deze had ik heel kort gehoord bij de Saturn maar het geluid op deze koptelefoon stond te hard. Dus deze AKG K550 heb ik op de gok gekocht.

Nu ongeveer 3 uur geluisterd en het is echt een heel mooi geluid. Maar er zit simpelweg wel een 'downside' aan. Het sluit niet heel erg goed aan mijn hoofd. Ik heb een kleiner hoofd dan gemiddeld (54 cm diameter). Op internet heb ik al een aantal mods gevonden. Maar even zien of dat straks gaat werken.

Al met al wel tevreden over het geluid(moet nog 47 uur inspelen). Maar mochten er mensen goede alternatieven hebben, gesloten modellen, om de oren. Prijs ongeveer 150 Euro. Het is niet dat ik wil veranderen, maar sta eventueel wel open.

Janver

Wat zou bij mij beter werken:

2 x BK Gemini II (samen 650 Euro)

Of

1 x BK XXLS400 (565 Euro)

Ik zit nog even te twijfelen over een subwoofer. De Gemini's zijn zo klein dat ze direct naast de kast en achter de gewone speakers kunnen staan.
De XXLS zou aan de rechterkant komen of aan de linkerkant, heel dicht bij de bank.

Overigens beide kunnen High & low aangesloten zodat er gewisseld kan worden met verschillende modi:

Surround met Sub-out LFE
Stereo met subwoofer op Zone 3(bas extensie van Totems)
Stereo zonder subwoofer

Cornelis1921

Sorry Jan, aan het beantwoorden van jouw vraag ga ik niet mijn handen branden. Hoewel mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar de 2× de BK Gemini II, omdat het gluidsbeeld naar mijn gevoel beter spreidt én omdat de fysieke plaatsing in woonkamer eleganter is én symmetrisch qua opstelling.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Kijk uit naar een business laptop ipv een media laptop. Sla bij voorkeur winkels zoals Saturn over, die verkopen alleen maar meuk qua degelijkheid. Ik heb een business Dell van 6 jaar oud en die blijft als nieuw werken, ook de aan slijtage onderhevige onderdelen zoals de schermscharnieren en het toetsenbord.

Ik heb de mijne hier vandaan.
http://www.laptopcentrale.nl/nieuwe-laptops.html

xander32

Citaat van: Janver op december 26, 2012, 17:15:51
Wat zou bij mij beter werken:

2 x BK Gemini II (samen 650 Euro)

Of

1 x BK XXLS400 (565 Euro)

Ik zit nog even te twijfelen over een subwoofer. De Gemini's zijn zo klein dat ze direct naast de kast en achter de gewone speakers kunnen staan.
De XXLS zou aan de rechterkant komen of aan de linkerkant, heel dicht bij de bank.

Overigens beide kunnen High & low aangesloten zodat er gewisseld kan worden met verschillende modi:

Surround met Sub-out LFE
Stereo met subwoofer op Zone 3(bas extensie van Totems)
Stereo zonder subwoofer
... Ik lees dat je de sub(s) "maar zo" ergens wil plaatsen daar waar deze niet in de weg/in het zicht staan, maarre; een sub is ook gewoon een speaker en aangaande diens opstelling gelden dezelfde regels als voor de overige speakers :wink:.

De 400 zal wat lager gaan, met twee maal een 200 heb je een betere spreiding van de bass over de ruimte ... Lastige keuze.

Waarvoor ga je de sub inzetten; hoofdzakelijk film of muziek?

Janver

@ cor; daarom overweeg ik ook 2 subs, maar gemini is waarschijnlijk niet goed genoeg.

@Maus; laptop is vooruit geschoven naar Februari; ik hoor binnenkort nog eventuele eisen voor een laptop; microsoft pakket is zeker nodig.

Het liefste voor beide(hoewel ik op zich geen probleem heb met mijn laag in stereo); dus daarom overweeg ik ook eventueel 2 subs. Maar terecht zegt de dealer van BK, dat de gemini waarschijnlijk niet bevallen.

2 x XLS200 (waarschijnlijk front fire) zullen wel voldoen alleen is de prijs wéér 200 euro hoger. Frontfire lijken me redelijk te plaatsen, zeker met de Audyssey correctie van de Onkyo.

Ik gooi ook even een balletje op; nog niet zeker of ik ga doorzetten. Ik heb een meevallertje en bekijk wat ik ga doen. Alleen zullen de kosten boven 650 euro afgaan van het IT Budget.

Zoldar

aangezien de totems al prima punch leveren zou ik gaan voor bereik. 400xxl of groter. of een velodyne DD+ en meteen klaar  :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Citaat van: Zoldar op december 27, 2012, 02:08:36
aangezien de totems al prima punch leveren zou ik gaan voor bereik. 400xxl of groter. of een velodyne DD+ en meteen klaar  :evil:

Ik ben nog wel aan het twijfelen. Maar de dealer van BK subs geeft geen eenduidig antwoord qua prijzen in zijn pm's. natuurlijk heeft hij een kleine marge.

Zoldar, Heb jij trouwens bij RA besteld?

Ik ga nog eens kijken naar andere subs.