Als je Breem niet "gelooft" is het toch heel simpel.Dan weerleg je toch zo cijfermatig en wetenschappelijk zijn onderbouwingen.Ben nieuwsgierig naar de uitkomst van de de vinyl/platenspeler fans. Wedden dat deze onderbouwing niet komt!!! ( waarschijnlijk wel allerlei "zweverige" verhalen over gevoel,emotie en beleving).
Ik verwijs jullie maar door naar de volgende site.
http://www.breem.nl/ .Volgens mij iemand die er een zeer goede , en technisch onderbouwde kijk op heeft. Worden ook meteen andere "misverstanden" uit de wereld geholpen zoals het gezeur over buizenversterkers,kabels,spikes en andere zaken.
Wat hebben zogaamde "audiofiele" mensen toch met die techniek uit het wijnjaar nul namelijk een lompe diamanten beitel, bevestig aan een gammel armpje, die door vervuilde plastic groeven heen freesd en waarom geven ze hier kapitalen aan uit ? Zijn er met mij nog meer mensen die er net zo over denken?
De reden dat ik gebruik maak van een laptop met usb stick is omdat ik een bloedhekel heb aan geluidsbronnen ( let wel:dit geld dus niet voor oudere modellen audio versterkers!!!) met veel mechanische ouderwetse techniek en aan alles wat draait en beweegt met riempjes,tandwielen en motortjes zoals een pick up (een diamanten beitel die geloof ik ook wel "element" word genoemd aan een gammel armpje bevestigd en vervolgens door een vervuilde plastic groef freest) of cd speler ( knipperlicht wat ook wel "laser" word genoemd die op een stoffig stuk plastic haar licht werpt)
Ik zou het hele verhaal van die 4 ohm vergeten en altijd speakers gebruiken met 8 ohm op 8 ohm uitgang. Ik heb zelf hele slechte ervaringen met 4 ohm speakers.
Hetzelfde geld voor meerdere speakerparen op 1 versterker.Noooit doen welke impedantiewaarde ze ook hebben!!! Heeft 1 keer een doorgefikte eindtransistor opgeleverd bij mijn Marantz pm40 die in 20 jaar geen enkele noemenswaardige storing heeft gehad ( wel recentelijk even alle Elna elco's vervangen voor Panasonic,yageo. Maar dit schijnt normale"slijtage" te zijn).
hou wel van "niet gangbare" manieren van denken en doen en heb er een hekel aan om met de grote meute mee te papagaaien
Het geluid klinkt zo veel strakker en de speakers en versterker(s) worden veel minder zwaar belast en de amps worden minder warm ( gewoon gemeten met een thermometer!!) omdat de volumeknop teruggedraaid moet worden.
============================================================================
Heb even wat kreten hier boven neer gezet van je van de afgelopen tijd, je schreeuwt zelf om moord en brand want het moet onderbouwt worden met een "technische" uitleg zoals Breem, is het allemaal waar wat die man schrijft ? ik denk het niet
Je zegt zelf dat je niet zoals de grote meute wil denken maar we moeten jouw manier van denken wel zo maar even als "waarheid" bestempelen als het maar technisch onderbouwt is
Als ik alles weer even door lees vanaf het moment dat jij "audiofielen" bagataliseert en een cd of een platen speler of een dvd speler of br speler als minder dan een laptopje bestempeld kan ik voor mij zelf niets anders concluderen dat ik moet afhaken want ik begrijp werkelijk niets van jouw manier van muziek beleving