Waarom geen 4 luidsprekers voor stereo

Gestart door thepioneer, maart 29, 2010, 20:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: Marco op juni 20, 2011, 12:37:20
Heb je de betreffende optreden ook op cd of iets dergelijks gehoord? ,ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt .

Nee ik kende de band ook helemaal niet.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

still life

Citaat van: f.luisteraar op juni 20, 2011, 13:11:19
Het verschil tussen het concert en het resultaat op DVD/BD is eenvoudig te verklaren, Marco.
Het zaalgeluid stond gewoon heel slecht afgesteld.

:yes: kan ik me goed in vinden..

ook live moet imho de mix balanced zijn, dan moet er een goeie geluidsman achter de knoppen staan..
of moet er een goeie soundcheck gebeurd zijn voor het concert

bij slecht geluid al genoeg de zaal/tent gewoon verlaten,
meestal klinkt het dan nog tijdens het rechtsomkeren naar buiten steeds beter..  clown1


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

Zo humble is je opinion niet, still life  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

Citaat van: f.luisteraar op juni 21, 2011, 12:08:12
Zo humble is je opinion niet, still life  :-P

het is humble in de zin dat het kennelijk enkel voor mij opgaat
als al de rest gewoon blijft staan in zo'n erbarmelijke geluidsomstandigheden..

dan blaas ik nederig de aftocht..  met intacte oortjes.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

Gewoon naar een festival met meerdere podia gaan. Dan kun je gewoon ergens naartoe waar het geluid wel goed is.

Maar bij de meeste popmuziek is het huilen met de pet op en ook op het North Sea is het lang niet altijd top.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

Citaat van: f.luisteraar op juni 21, 2011, 12:17:48
Gewoon naar een festival met meerdere podia gaan. Dan kun je gewoon ergens naartoe waar het geluid wel goed is.


:yes:

gelukkig klinken mijn cd's meestal ook vrij goed..

maar live, goed gespeeld & weergegeven of gewoon akoestisch (no amps/free air)
=> beats anything, hands down..

notworthy
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Dex

Citaat van: still life op juni 21, 2011, 12:13:26
het is humble in de zin dat het kennelijk enkel voor mij opgaat
als al de rest gewoon blijft staan in zo'n erbarmelijke geluidsomstandigheden..

dan blaas ik nederig de aftocht..  met intacte oortjes.. :-D
Nee, je bent niet de enige hoor!
Ik ben tijdens het bewuste concert van Porcupine Tree in de 013 waar Marco het over had, ook gewoon weggegaan ruim voor het afgelopen was.  :yes:
Het was niet om aan te horen en omdat ik het stukken beter was gewend van ze wist ik wat me te doen stond.
Ben daarna ook nooit meer naar een concert van ze geweest trouwens...... shutup

Aan de andere kant heb ik ook wel eens front row gezeten bij Keith Jarrett in het Haagse Concertgebouw en me daar volledig op kunnen laten gaan in de muziek én de performance van de beste man zelf.
Dat is voor mij nu nog steeds een referentiekader waar ik mijn set-up aan afmeet, ook al is het zo dat mensen de neiging hebben om herinneringen altijd mooier te maken dan de werkelijkheid was.  :wink:

Mexicaanse Hond

Wat kreunt Keith altijd geil tijdens het spelen, niet?  clown1
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Don Logan

Ik ben pas nieuw op dit forum maar dit klinkt me pas echt raar in dde oren om meerdere speakers te gebruiken en ssommige personen zelfs meerdere versterkers.Hoe zal zoiets in godsnaam klinken? Ik ben trouwens wel een beetje nieuwsgierig hierna om eerlijk te zijn.

still life

Citaat van: Don Logan op juli 10, 2011, 20:18:27
Ik ben pas nieuw op dit forum

welkom hier don.. 


Citeermaar dit klinkt me pas echt raar in dde oren om meerdere speakers te gebruiken en ssommige personen zelfs meerdere versterkers.
Hoe zal zoiets in godsnaam klinken?

persoonlijk allemaal, als je het mij vraagt is dat myfi of eigen smaak & sound
hifi dictates: high fidelity in de weergave & getrouwheid aan de bron

dus stereo materiaal in stereo, multichannel ook volgens de opname (bvb 5.1)

opnieuw heb je daar mensen die kiezen om 5.1 => zonder center in 4.1/4.0/2.0 of wat dan ook te draaien
kan allemaal perfect, elk draait tenslotte zoals hij het zelf wil horen, maar..dan wel myfi  :wink:


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

mountainbiker

Citaat van: Don Logan op juli 10, 2011, 20:18:27
Ik ben pas nieuw op dit forum maar dit klinkt me pas echt raar in dde oren om meerdere speakers te gebruiken en ssommige personen zelfs meerdere versterkers.Hoe zal zoiets in godsnaam klinken? Ik ben trouwens wel een beetje nieuwsgierig hierna om eerlijk te zijn.

Je bent van harte welkom Don logan hier in het Twentse Hengelo om eens te komen luisteren. :yes: :yes:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Don Logan

Citaat van: mountainbiker op juli 11, 2011, 20:50:03
Citaat van: Don Logan op juli 10, 2011, 20:18:27
Ik ben pas nieuw op dit forum maar dit klinkt me pas echt raar in dde oren om meerdere speakers te gebruiken en ssommige personen zelfs meerdere versterkers.Hoe zal zoiets in godsnaam klinken? Ik ben trouwens wel een beetje nieuwsgierig hierna om eerlijk te zijn.

Je bent van harte welkom Don logan hier in het Twentse Hengelo om eens te komen luisteren. :yes: :yes:

Daar houd ik je aan!!! Woon zelf in Almeloooo dus Hengelooo is dichtbij. Ben echt nieuwsgierig :roll: geworden hoe jouw set(s) klinken en dan allemaal tegeliek o nie dan.

Don Logan

Citaat van: Don Logan op juli 13, 2011, 20:36:27
Citaat van: mountainbiker op juli 11, 2011, 20:50:03
Citaat van: Don Logan op juli 10, 2011, 20:18:27
Ik ben pas nieuw op dit forum maar dit klinkt me pas echt raar in dde oren om meerdere speakers te gebruiken en ssommige personen zelfs meerdere versterkers.Hoe zal zoiets in godsnaam klinken? Ik ben trouwens wel een beetje nieuwsgierig hierna om eerlijk te zijn.

Je bent van harte welkom Don logan hier in het Twentse Hengelo om eens te komen luisteren. :yes: :yes:



Daar houd ik je aan!!! Woon zelf in Almeloooo dus Hengelooo is dichtbij. Ben echt nieuwsgierig :roll: geworden hoe jouw set(s) klinken en dan allemaal tegeliek o nie dan.Kun je me je adres en telefoonnummer doorsturen?



JohnWx

Wel graag  een uitgebreide review met jullie ervaringen  :yes:

En als het kan eventueel ook een "normale" set luisteren en dan naar audio "moutainbikeset" om te horen wat het doet en wat voor beleving het geeft
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Don Logan

Zo, net even een afspraak gemaakt met de mountainbiker (Michiel) voor een luistersesie morgenavond.Ben benieuwd hoe de handel klinkt.