Upgrade van SR4021 naar PM15S1

Gestart door MarkDoif, maart 18, 2010, 21:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

verder uiteraard gefeliciteerd met je aankoop....   :-D

xander32

Citaat van: MarkDoif op april 10, 2010, 16:22:47
Zo, ik heb hem :D!. Uurtje terug aangesloten en wat direct opviel was dat het geluid in het laag wat voller en gedetailleerder was. Ook kregen dingen meer "body". De PM15S1 is 2 maanden oud en vrij direct door iemand ingeruild voor een S2 omdat hij zijn surround wilde koppelen aan zijn stereo versterker. Merkbaar op dit moment is dat hij nog niet is ingespeeld. Wat ik ook met mijn cd-speler merkte is dat hij zich inhoud. Ik denk dat hij nog een week of 2 a 3 moet inspelen. Heb hem momenteel op een laag volume met cdtje op repeat draaien en zit nu zelf bij mijn ouders in de tuin van het weer te genieten.

Heb er trouwens 995 euro voor betaald en kreeg er de volle 2 jaar garantie nog op. Foto's e.d. volgen snel!
Gefeli met deze mooie versterker - ga je vast veel plezier aan beleven!


Sander.

MarkDoif

Citaat van: marvin op april 10, 2010, 16:34:54
verder uiteraard gefeliciteerd met je aankoop....   :-D

Hehe dank je, maar geloof me, hij moet inspelen ;)
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marvin

hoe lang? wat speelt er in? waar merk je dat aan?
hoe kom je aan 2 tot 3 weken?

ik geloof je namelijk niet.... 

MarkDoif

2 a 3 weken is geen gemiddelde, maar ik schat dat nodig te hebben gezien hoe vaak/lang ik muziek luister per week. Met mijn cd-speler (SA7001 KI) had ik het ook. Hij hield zich in, klonk maar een beetje beter dan mijn vorige speler en na een paar weken kwam hij gewoon los. Plaatsing wordt beter, dynamiek wordt beter, van dat soort dingen.

Het schijnt dat Mark Levinson spelers/versterkers heel lang nodig hebben zelfs om in te spelen.

Maar je hoeft er niet in te geloven, maakt mij ook verder niets uit ofzo. Gaat er gewoon om dat ik het verschil hoor als iets is ingespeeld :).
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marvin

maar goed dat je garantie hebt, als dat ding anders gaat klinken na 3 weken zou ik hem gelijk terug brengen....  :schater:

MarkDoif

Nee, dan moet ik hem juist niet terug gaan brengen haha!

Tenzij hij "slecht" gaan klinken natuurlijk ;)
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

lo

Speelt marvin weer de ongelovige thomas :evil:
Mijn accuphase heeft er ook een week of 2 a 3 over gedaan. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Gefeliciteerd met de aankoop, wel een Marantz koopdag vandaag op het forum.

Marvin

Citaat van: lo op april 10, 2010, 18:19:52
Speelt marvin weer de ongelovige thomas :evil:
Mijn accuphase heeft er ook een week of 2 a 3 over gedaan. :-D

groet,

lo


Marvin speelt niets, zouden jullie ook eens moeten doen.
wellicht dat dat rookgordijn voorgoed voor de speakers vandaan komt, -en niet om er dan een week later nogmaals om vandaan te komen. want er is iets ingespeeld, of er hangt een blokje onder, of,.... nu ja, dat weet je zelf beter in te vullen, want hier is het geluid al maanden hetzelfde....
dat ik telkens een andere indruk heb ontken ik niet, maar ik weet dat er niets veranderd is.
dus kan er ook niets anders klinken....
(maar dat doet het dus wel)  :wink:

die versterker doet het of doet het niet, doet hij het wel dan doet hij over 3 weken niets anders.
namelijk een flutsignaal opkrikken tot oorlogssterkte....

maar misschien heb ik niet voldoende euro's geinvesteerd waardoor ik dat allemaal graag wil terug horen.....  :-)

MarkDoif

Citaat van: marvin op april 10, 2010, 18:42:08
maar misschien heb ik niet voldoende euro's geinvesteerd waardoor ik dat allemaal graag wil terug horen.....  :-)

Ja, ik denk dat dat het is ;). Het zit gewoon in het koppie ;).
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marvin

die periode dat ik mezelf voor de gek houd is gelukkig voorbij.....
(want ja, ook ik ben van mening geweest dat allemaal verschil zou moeten uitmaken)

lo

Citaat van: marvin op april 10, 2010, 18:48:52
die periode dat ik mezelf voor de gek houd is gelukkig voorbij.....
(want ja, ook ik ben van mening geweest dat allemaal verschil zou moeten uitmaken)

notworthy

groet,

lo

PS, ook ik speel niets. Speel nog wel eens maar niet op een instrument oid redface
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MarkDoif

Citaat van: marvin op april 10, 2010, 18:48:52
die periode dat ik mezelf voor de gek houd is gelukkig voorbij.....
(want ja, ook ik ben van mening geweest dat allemaal verschil zou moeten uitmaken)

Ben blij dat er iemand "wijs" is :P. nee maar goed, ik snap dat je er niet in geloofd, maar dat is net als met Relegie, daar geloof ik dan weer niet in ;)
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marvin

De reden om godsdienst bij dit audio verhaal te betrekken ontgaat me enigsinds, -en nee daar geloof ik zelf niet in.