Ervaringen Logitech Squeezebox Duet ?

Gestart door RonaldW, februari 11, 2010, 21:16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonaldW

Wie heeft er ervaring met de logitech squeezebox Duet ?
Het is nog niet zover maar binnenkort vind het jaarlijks terug kerend fenomeen
van 1 jaartje ouder worden weer plaats en het is mijn idee om aan de bezoekers
van dit geweldige evenement een kleine bijdrage te vragen om zodoende misschien
1 groot cadeau aan te kunnen schaffen in plaats van vele kleine te krijgen.
Nu lijkt een duet mij wel iets.
Op hifi.nl staat op dit moment ook een interessant artikel over het digitaliseren
van je muziek en ik ga zeker nog geen afscheid nemen van het ronde schijfje maar
digitaliseren lijkt me soms ook reuze handig dus wie heeft een duet !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

ll0ll

Geen duet, maar wel een teac wap4500
Het ding heeft een optische uit die ik aan m'n dac heb aangesloten. Verder heeft ie 2 usb ingangen, dus daar heb ik een 1terrabyte externe hardeschijf gehangen met flacjes erop.
De AB heeft een schermpje, het navigeert makkelijk.
Hij heeft wifi, maar die gebruik ik verder niet.
Dus een relaxede manier om muziek te luisteren, maar belangrijker, de versie zonder wifi is de helft goedkoper dan een duet, kost bij conrad 129 euro. :)
http://shop.conrad.nl/multimedia/audio/draadloze-audio-players/972453.html





http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

WimPeu

Je maakt me toch nieuwsgierig naar dit ding. Ik heb de duet en dat bevalt me ook erg goed alleen kun je daar niet een HD aanhangen want de SB draait op je PC of NAS met eigen software.

Hoe is dat eigenlijk (software matig bedoel ik dan) bij de TEAC geregeld?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

RonaldW

Hey das inderdaad vet interessant !
Zelf heb ik al een UTP kabel liggen want ik wilde niet draadloos gaan.
De Teac heeft net zo'n soort schermpje als de duet zie ik..
Ik ga er eens even goed induiken..
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

RonaldW

Heb ik het goed als ik gezien heb dat je hier geen netwerkkabel in kunt pluggen ?
Ik namelijk op de bovenverdieping mijn PC staan met daarbij een lossen harde schijf waar mijn muziek op
staat..
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

dmeerpa

Citaat van: ll0ll op februari 11, 2010, 21:28:21
Geen duet, maar wel een teac wap4500
Het ding heeft een optische uit die ik aan m'n dac heb aangesloten. Verder heeft ie 2 usb ingangen, dus daar heb ik een 1terrabyte externe hardeschijf gehangen met flacjes erop.
De AB heeft een schermpje, het navigeert makkelijk.
Hij heeft wifi, maar die gebruik ik verder niet.
Dus een relaxede manier om muziek te luisteren, maar belangrijker, de versie zonder wifi is de helft goedkoper dan een duet, kost bij conrad 129 euro. :)
http://shop.conrad.nl/multimedia/audio/draadloze-audio-players/972453.html







IK heb ook al aan de Logitech gedacht. Via de POPCORN moet ik de TV aansteken.
Merk wel dat deze TEAC geen LossLess formaten aankan, de Logitech wel.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

ll0ll

Citaat van: WimPeu op februari 11, 2010, 22:16:17
Flacjes zegt IIOII toch??

Jep, flacjes. Geen probleem daarmee. Ook apple lossless, oggjes, wavjes etc etc kan ie afspelen.
Op het audiofreaks.nl forum heeft iemand dat ding losgetrokken en doorgemeten, het digitale signaal wat via USB of hardeschijf erin gaat, gaat er zonder bewerking weer uit. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

WimPeu

Maar hoe zit dat nu met de software? Waar draait de software op? Gewoon op het kastje zelf? Dan is het wel een optie om hem ook te kopen. Ik moet nu altijd m'n PC aan hebben staan als ik de SB gebruik. Dat is wel onhandig en kost ook veel energie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Al gevonden. Schiet ik dus ook niks mee op.

Citaat van de TEAC site

"All you need to enjoy TEAC´s wireless audio players is a home network. Than a PC/NAS or notebook to function as your media server. TEAC´s wireless audio players access your music library on your PC/NAS, from a connected external USB device or internet radio stations directly from the web."
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ll0ll

Citaat van: WimPeu op februari 12, 2010, 08:19:11
Al gevonden. Schiet ik dus ook niks mee op.

Citaat van de TEAC site

"All you need to enjoy TEAC´s wireless audio players is a home network. Than a PC/NAS or notebook to function as your media server. TEAC´s wireless audio players access your music library on your PC/NAS, from a connected external USB device or internet radio stations directly from the web."

Niet per se. Je hebt een WAP2200 welke bij conrad 130 euro incl verzendkosten kost ( http://shop.conrad.nl/multimedia/audio/draadloze-audio-players/972453.html ) en geen wifi maar wel 2 USB ingangen en optisch uit heeft.
Plug je een externe hardeschijf in 1 van de USB ingangen en pleur je daar je muziek op, dan hoef je geen PC niks te laten draaien maar speel je je muziek direct van de hardeschijf af. :)

Op die bovenste foto van mij zie je dat ik een er een USB stick in heb zitten waar ik m'n flacjes vanaf speel.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

WimPeu

OK...klinkt dus wel erg interessant. Ik ben wel erg tevreden over de SB maar dat de PC altijd aan moet is wat minder mooi.

Ik zou het eens moeten proberen lijkt me.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Zijn er dan mensen die de computer NIET de hele dag hebben aan staan?  :-o

ll0ll

Citaat van: WimPeu op februari 12, 2010, 08:37:31
OK...klinkt dus wel erg interessant. Ik ben wel erg tevreden over de SB maar dat de PC altijd aan moet is wat minder mooi.

Ik zou het eens moeten proberen lijkt me.

Mijn voorwaarde voor een dergelijk apparaat was ook dat ik EN geen PC aan wil hebben staan als ik flac-muziek af wil spelen EN ook geen TV aan wil hebben staan (veel mediaspelers hebben een interface welke enkel via TV te benaderen is). Bij deze teac hoeft beide niet, zoals gezegd flacjes op een USB stick of externe hardeschijf (hoeft niet eens een externe HD met voeding te zijn), en navigeren gaat via het schermpje op de AB wat heel makkelijk gaat (zelfde principe als je mobiel).
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen