Ervaringen Logitech Squeezebox Duet ?

Gestart door RonaldW, februari 11, 2010, 21:16:12

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 12, 2010, 08:40:45
Zijn er dan mensen die de computer NIET de hele dag hebben aan staan?  :-o

Ik niet, ik heb laatst het internet gedownload en op een paar dvdtjes gebrand clown1
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

Citaat van: ll0ll op februari 12, 2010, 08:47:05
Ik niet, ik heb laatst het internet gedownload en op een paar dvdtjes gebrand clown1
En hoe wou je die info benaderen zonder computer?  :-P

ll0ll

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 12, 2010, 08:48:42
En hoe wou je die info benaderen zonder computer?  :-P

Euhh, ja daar ben ik nog niet helemaal over uit  nopompom
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

WimPeu

Toch snap ik nog iets niet. redface
Jij hebt de WAP 4500 die kan dus en streamen en met een HD/stick werken. Je geeft een linkje naar de WAP 2200. Wat is nou het verschil?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op februari 12, 2010, 09:00:26
Jij hebt de WAP 4500 die kan dus en streamen en met een HD/stick werken. Je geeft een linkje naar de WAP 2200. Wat is nou het verschil?
Die van ll0ll heeft wifi en die andere niet.

ll0ll

Citaat van: WimPeu op februari 12, 2010, 09:00:26

Ik wilde oorspronkelijk eigenlijk een wap2200 kopen, maar heb een wap4500 gekocht omdat ik die sneller kon krijgen. Bovendien was die wap4500 een demomodel en dus goedkoper dan nieuwprijs, en dus qua prijs te overzien.

Enige verschil tussen de wap2200 en wap4500 is dat die laatste wifi heeft. Voor mij was wifi geen voorwaarde, maar om bovengenoemde redenen heb ik nu dus wel de versie met wifi. Hoewel ik het wifi helemaal niet gebruik, want ik wil de pc niet aan hebben etc etc.

Ik geef het linkje naar de wap2200 omdat jij in dit geval geinteresseerd bent in een versie zonder wifi. :)

Sorry voor de onduidelijkheid :)

RonaldW

Tja, bij mij staat de Pc eigenlijk altijd aan en ik wil juist niet weer een extra opslag meeslepen zoals USB of extra externe schijf maar juist de bestanden van mijn PC af draaien.
Dan lijkt de SB Duet wel een goed keuze, van Teac moet ik naar een serie 8500, die heeft wel een Rj45 ingang
maar ligt op nagenoeg dezelfde prijs als de Duet dus daar is geen winst te behalen, maar Wim, de Duet bevalt jou wel goed ?
Dat was namelijk mij allereerste vraag !
Ik zou wel eens zo'n ding werkend willen zien, kan dat misschien bij 1 van de heren, voor mijn werk zit ik dagelijks op de weg ten noorden van de lijn Haarlem-Zwolle-Hardenberg en misschien kan ik eens overdag binnenvallen ?
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

WimPeu

@Ronald.

Ik woon in de buurt van Emmen (niet zo heel ver van Hardenberg) en ben elke vrijdag (het woord zegt het al) vrij. Je bent van harte welkom.

@IIOII
Bedankt voor de uitleg.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ll0ll

Citaat van: RonaldW op februari 12, 2010, 09:37:35

Dan lijkt de SB Duet wel een goed keuze, van Teac moet ik naar een serie 8500, die heeft wel een Rj45 ingang
maar ligt op nagenoeg dezelfde prijs als de Duet dus daar is geen winst te behalen

wap 4500 bedoel je zeker? Die kost 249 euro en heeft een netwerkaansluiting + wifi.
Nadeel van de duet vind ik is dat er geen USB aansluitingen op zit. Voordeel vind ik dat er naast een optisch digitale uitgang ook een coaxiaal digitale uitgang op zit. De teac's hebben enkel een optische uitgang, mijn voorkeur gaat uit naar coaxiaal boven optisch.

WimPeu

Hoor jij daar verschil tussen dan? Ik heb de SB wel eens met coax aangesloten gehad maar omdat ik nu een langere kabel nodig heb is hij weer optisch aangesloten..ik hoor het verschil iig niet.

ll0ll

Citaat van: WimPeu op februari 12, 2010, 10:04:36
Hoor jij daar verschil tussen dan? Ik heb de SB wel eens met coax aangesloten gehad maar omdat ik nu een langere kabel nodig heb is hij weer optisch aangesloten..ik hoor het verschil iig niet.

Voor ik die teac kocht heb ik me geprobeerd te verdiepen in het verschil coaxiaal <> optisch door bv discussies op diverse forums over dit onderwerp te lezen, maar er komt geen eenduidig antwoord op de vraag welke 'beter' is. Veelgehoord aspect bij optisch is dat er bij optisch een omzetting (licht naar electrisch) moet plaatsvinden en dat het geluid kan beinvloeden.
De winkel waar ik de optische kabel (een vdh optocoupler II) heb gekocht (hanzehifi) gaf aan deze optocoupler zelfs te verkiezen boven een coaxiaal van vergelijkende aanschafwaarde.

Dus ik denk dat er geen verschil is. :)

WimPeu

Ik vroeg het omdat je zelf zei..en ik citeer:

Citaat van: ll0ll op februari 12, 2010, 09:55:08
De teac's hebben enkel een optische uitgang, mijn voorkeur gaat uit naar coaxiaal boven optisch.

Ik had ook wel eens gehoord dat coax beter zou moeten zijn maar zelf heb ik dat nog nooit kunnen horen.

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op februari 12, 2010, 10:20:03

Ik had ook wel eens gehoord dat coax beter zou moeten zijn maar zelf heb ik dat nog nooit kunnen horen.

Ja, dat heb ik ook altijd gelezen toen ik nog regelmatig Engelse hifi-blaadjes las voor mijn studie.  :angel:
Ik heb het zelf nooit vergeleken. Wel mijn CD52SEMKll via mijn een Sony DAT60ES laten lopen. Dat klonk anders maar niet noodzakelijkerwijs beter.

RonaldW

Hi Wim ;

Hartelijk dank voor je uitnodiging, ik ben erg nieuwsgierig naar jou set en SB.
Alleen... juist vrijdag zit ik thuis om mijn planning en adminstratie te regelen.
Maar... wie weet komt het toch een keer zo uit dat ik op vrijdag toch in de buurt
zit, zowel in Emmen als Hardenberg en omgeving kom ik regelmatig !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2