We hadden eindelijk alle benodigde spullen o de Sm-7 af te maken.
Ik heb de eindversterkers gereviseerd, alle elko's eruit, slechte condensatoren, transistoren en weerstanden die verkleurd waren. Ik heb het relais schoongemaakt, de rest van de printen ook. En alles opnieuw vertint.
Ik heb de printen met speciaal spul schoongemaakt, deze laat ook ene isolerende en vocht werende laag achter.
Ik merkte dat sommige cruciale weerstanden zwaar verkleurd waren en helemaal niet meer de juiste waarde door geven. Ik kan gelukkig de kleurcodes uit me hoofd
Heel netjes gesoldeerd, en alles brand schoon.
VU en protect circuit. Deze was ook wel eraan toe.. 1 dubbeldiode was defect de rede waarom een vu meter achterbleef. De TA 7318P is namelijk een stereo Vu versterker Ipv mono linear.
Ik heb 8 Betere philips Glas diodes gebruikt.
4 nieuwe 100VDC 15000µF elko's. Je merkt duidelijk na alles te hebben vervangen dat niet deugt dat de versterker aanzienlijk beter presteert! Het schitteren van de lampjes is ook weg als je vermogen aan het draaien bent.
Ik heb de Sm-7 getest op 8 ohm vol vermogen.
Deze leverde een schrikbarend 5.55A bij 45.50V = 250Watt spabiel per mono kanaal
Dat was bij 1 KHz Ik heb ook het laag getest ( de nieuwe buffers) 20Hz laag 5.23A bij 43V 224Watt aan stabiel laag.
Ik vind de versterker erg warm klinken, sprankelend hoog! modaal midden.
Zo nu moet ik verder aan een Sc-7 die 20 jaar stil heeft gestaan.