Vandaag is het niet zo warm meer op zolder, de vrouw is met keramiek bezig, heb ik bedacht dat ik mijn vv eens ga vergelijken. Er zijn er 3, een Rotel RC980 en twee kameraadbouw met buizen.
De luistersessie is natuurlijk niet blind en zal ook niet objectief zijn want er is maar 1 luisteraar. Ik hoor wel verschil. De Rotel is in mijn oren wat hard/schel van geluid en een beetje rommelig, om lang naar te luisteren niet aangenaam. Zo op het eerste gehoor zit tussen de beide buizen vv niet veel verschil maar het is er wel, wat het is weet ik niet maar die met de 76 buizen is voor mij de beste. De groene vv is 12 jaar oud misschien telt dat mee. Ik heb naar beide ongeveer 20' zitten luisteren, 't is allemaal net iets anders. Wel zoveel anders dat ik blij ben dat ik de vv 76 een half jaar geleden heb gekocht. Ik heb geluisterd naar Fay Lovsky, Jennifer Warnes, Muddy Waters en Oscar Peterson. Met de nieuwe vv een waar genoegen.
Er is voor mij verschil maar als ik op zolder kom en er speelt muziek kan ik niet duiden welke vv er speelt, het blijft op deze manier wel een mooie hobby.
De groene:
De Rotel:
Voor mij de beste, de onderste: