Getest : Monster audio // NordOst

Gestart door thepioneer, januari 02, 2010, 18:20:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: Maurice op januari 04, 2010, 19:46:45
Leuk om te horen dat iemand er ook achter komt dat een tweak bij hem niets oplevert  :yes:
Duurder is zeker niet altijd beter, en in sommige sets blijken tweaks helemaal geen verschil te maken.
Altijd zelf oordelen en je niet gek laten maken door de marketing ;)

Sluit ik me volledig bij aan. Eerlijk zijn en blijven naar jezelf  :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Ik heb vandaag de kabels verwijderd zodat ze morgen of overmorgen weer terug kunnen. Ik heb gehoord dat interlinks wel verschil laten horen bij mij dus daar zou ik wel wat meer van willen testen maar de luidsprekerkabels hoeven denk ik niet.

Toch wekt siltech toch wel erg mijn nieuwschierigheid omdat fritz er ook zo enthausiast over is. Misschien een keer in de toekomst de mogelijkheid om die kabels eens te mogen proberen. Maar ik ben tot nu toe erg tevreden met wat ik heb :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

HiFi gek

Als deze kabels splinternieuw zijn , hou er dan rekening mee dat die kabels nog in moeten spelen .

Als de kabels al ingespeeld zijn , in het geval dat het dus demokabels betreft , dan denk ik dat je waarschijnlijk met een mismatch te maken hebt gehad .

Het is niet vanzelf sprekend dat dure kabels ook altijd beter zijn dan veel goedkopere , alles hangt af van de juiste match in de set .
En vooral ook , zijn de kabels in verhouding tot jouw set .


Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

viceadmiraal61

beste the pioneer het is niet makelijk om gelijk 2 kabels te testen ..interlink en luidspreker..je kan nu niet
zeggen wie is er nu scherp of dof....een van team heeft de zelfde pm 8003 en sacd 8003 klinkt heel lekker
op monitor audio studio 50 ..toch heeft hij veel baad met het aarden van de set....neem een lege 230 volt stekker
verbind alleen de aarde draad in de stekker en verbindt deze aan de achter kant van de sacd 8003 ..schroefje
hier mee kan je geweldige resultaten mee behalen..dan echt het is waar kabels moeten worden in gespeeld
vraag het maar aan de kabel broeders van den hul ..siltech..en zusters..crystal cable ..........

xander32

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 05, 2010, 21:48:52
beste the pioneer het is niet makelijk om gelijk 2 kabels te testen ..interlink en luidspreker..je kan nu niet
zeggen wie is er nu scherp of dof....een van team heeft de zelfde pm 8003 en sacd 8003 klinkt heel lekker
op monitor audio studio 50 ..toch heeft hij veel baad met het aarden van de set....neem een lege 230 volt stekker
verbind alleen de aarde draad in de stekker en verbindt deze aan de achter kant van de sacd 8003 ..schroefje
hier mee kan je geweldige resultaten mee behalen..dan echt het is waar kabels moeten worden in gespeeld
vraag het maar aan de kabel broeders van den hul ..siltech..en zusters..crystal cable ..........
Idd. zeer ernstig af te raden: tegelijkertijd interlinks en Ls.kabel testen.
Mijn ervaring van de afgelopen maanden uitvoerig testen met beiden: het grootste verschil maakten de interlinks (fors verschil in mijn set tussen de minst en best presterende-matchende). De verschillen tussen de Ls.kabels zijn echt kleiner (in mijn set).

Sander.

jowa

Opvallend dat deze Nordost zo in jouw set klinkt, ik heb al jaren Nordost als luidspreker kabel en bevalt me prima. Maakt het geluid niet scherper, wel krijg je alles voor je kiezen. Voegt ook geen rare artefacten toe zoals sommige andere merken uit de USA.

Ik heb zelf Solarwind en dat is een zeer goede instapper, wordt nu ook vaker aangeboden via MP:
5,5 m: http://link.marktplaats.nl/304012388
2,5 m: http://link.marktplaats.nl/307359917

De Baldur heb ik ooit ook beluisterd, ook de duurdere broertjes en zusjes, was erg van onder de indruk, maar heb er het geld niet meer voor over.
Mijn advies is om een goedkopere via de tweedehands markt te pakken te krijgen, meer dan 1000 Euri zo maar aan kabels uitgeven, upgrade dan naar een SA-15S2 of SA-11S1.

thepioneer

De kabels zijn inderdaad al uitvoerig ingespeeld (toch zou het misschien nog beter kunnen) ,omdat de demo koffer al redelijk lang in hun bezit is.

Ik vindt het een beetje vreemd als er wordt gesproken over een mis match. Dit omdat als de dure luidsprekerkabels net zo presteren in mijn set als de goedkoperen er dus geen verschil is in de kabels. Ik heb eerder eens met een stroomkabel geluisterd en daarmee hoorde ik wel degelijk verschil. Dat was veel harder en scheller geluid. Ik wil best wel geloven dat er geluidsverschil in luidsprekerkabel zit alleen snap ik niet waarom deze precies hetzelfde klinken. Je praat toch over 240 euro per meter verschil.

De interlink heb ik eerst geluisterd op mijn eigen luidsprekerkabel, telkens wisselen en daar waren echt verschillen waarneembaar. Alleen vondt ik de resultaten van de nordost tegen vallen. Dit omdat ik vindt dat het geluid scheller wordt. In veel gevallen zou iemand het misschien prettiger vinden omdat het iets meer detail geeft in het hoog. Zelf ben ik een enorme fan van B&W luidsprekers en ook veel mensen vinden die te wollig klinken terwijl ik dat juist heel prettig vindt.

Kijk over smaak valt niet te twisten en de interlink doet echt wel degelijk wat. Alleen snap ik het luidsprekerkabel verhaal niet zo.


Ik heb mijn set al zeker geaard. Ook heb ik de cd speler en versterker opelkaar doorverbonden met een aardekabel. Dit om evtuele spanningsverschillen op te heven. Ook zijn de stekkers uitgepoold. De rca ingangen/uitgangen heb ik ook afgedopt.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

#25
Citaat van: thepioneer op januari 05, 2010, 22:24:03
De kabels zijn inderdaad al uitvoerig ingespeeld (toch zou het misschien nog beter kunnen) ,omdat de demo koffer al redelijk lang in hun bezit is.

Ik vindt het een beetje vreemd als er wordt gesproken over een mis match. Dit omdat als de dure luidsprekerkabels net zo presteren in mijn set als de goedkoperen er dus geen verschil is in de kabels. Ik heb eerder eens met een stroomkabel geluisterd en daarmee hoorde ik wel degelijk verschil. Dat was veel harder en scheller geluid. Ik wil best wel geloven dat er geluidsverschil in luidsprekerkabel zit alleen snap ik niet waarom deze precies hetzelfde klinken. Je praat toch over 240 euro per meter verschil.

De interlink heb ik eerst geluisterd op mijn eigen luidsprekerkabel, telkens wisselen en daar waren echt verschillen waarneembaar. Alleen vondt ik de resultaten van de nordost tegen vallen. Dit omdat ik vindt dat het geluid scheller wordt. In veel gevallen zou iemand het misschien prettiger vinden omdat het iets meer detail geeft in het hoog. Zelf ben ik een enorme fan van B&W luidsprekers en ook veel mensen vinden die te wollig klinken terwijl ik dat juist heel prettig vindt.

Kijk over smaak valt niet te twisten en de interlink doet echt wel degelijk wat. Alleen snap ik het luidsprekerkabel verhaal niet zo.


Ik heb mijn set al zeker geaard. Ook heb ik de cd speler en versterker opelkaar doorverbonden met een aardekabel. Dit om evtuele spanningsverschillen op te heven. Ook zijn de stekkers uitgepoold. De rca ingangen/uitgangen heb ik ook afgedopt.

Groeten Ronald
Kan ook iets zeggen over jouw wijze van luisteren/ jouw gehoor(al dan niet een absoluut gehoor) en/of het (on-)vermogen van jouw set om de verschillen weer te geven ...

Een deel herken ik trouwens wel: bij mij klonken twee ls.kabels ook behoorlijk hetzelfde, terwijl daar ook een fors verschil in prijs zat ...


Sander.

jowa

Citaat van: thepioneer op januari 05, 2010, 22:24:03
De kabels zijn inderdaad al uitvoerig ingespeeld (toch zou het misschien nog beter kunnen) ,omdat de demo koffer al redelijk lang in hun bezit is.

Ik vindt het een beetje vreemd als er wordt gesproken over een mis match. Dit omdat als de dure luidsprekerkabels net zo presteren in mijn set als de goedkoperen er dus geen verschil is in de kabels. Ik heb eerder eens met een stroomkabel geluisterd en daarmee hoorde ik wel degelijk verschil. Dat was veel harder en scheller geluid. Ik wil best wel geloven dat er geluidsverschil in luidsprekerkabel zit alleen snap ik niet waarom deze precies hetzelfde klinken. Je praat toch over 240 euro per meter verschil.

De interlink heb ik eerst geluisterd op mijn eigen luidsprekerkabel, telkens wisselen en daar waren echt verschillen waarneembaar. Alleen vondt ik de resultaten van de nordost tegen vallen. Dit omdat ik vindt dat het geluid scheller wordt. In veel gevallen zou iemand het misschien prettiger vinden omdat het iets meer detail geeft in het hoog. Zelf ben ik een enorme fan van B&W luidsprekers en ook veel mensen vinden die te wollig klinken terwijl ik dat juist heel prettig vindt.

Kijk over smaak valt niet te twisten en de interlink doet echt wel degelijk wat. Alleen snap ik het luidsprekerkabel verhaal niet zo.


Ik heb mijn set al zeker geaard. Ook heb ik de cd speler en versterker opelkaar doorverbonden met een aardekabel. Dit om evtuele spanningsverschillen op te heven. Ook zijn de stekkers uitgepoold. De rca ingangen/uitgangen heb ik ook afgedopt.

Groeten Ronald

Hou er rekening mee dat je van Audoquest/Monster naar Nordost gaat, dat is een wereld van verschil in hoe een set opeens klinkt.

Ik ben zelf overgestapt van Audioquest naar Transparent Cable en daarop naar Nordost. Dat was in het begin wennen. Alles leek scherper, maar dat was niet zo, was minder filtering.

Indien Audioquest je verder goed bevalt, waarom daarvan niet de hogere versies van beluisteren?

Succes met zoeken naar je holy grale  :wink:

gerard

De (super) flatline gold zijn de minst "scherpe" van Nordost, zo'n €35,-/meter? Misschien een goed alternatief.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

thepioneer

Ik laat de luidspreker kabels voor wat het is. Ben wel erg tevreden over de monster kabels. Ga binnenkort een set erbij halen om later als ik een volwaardig 3 weg systeem heb te gaan biampen. Nu vindt ik dat nog niet zo spannend omdat ik alleen de tweeter maar aanstuur.

De ma 500 mono's die klinken erg goed in het laag en hoog, alleen het middengebied klinkt mooier uit de pm8003. Vandaar wil ik als ik een 3 weg luidspreker systeem heb dit gaan scheiden.

Ik ben wel bezig om interlinks te gaan aanschaffen en wel dezelfde die ik nu ook heb. Het is een kabel met afscherming en 2 aders voor de plus. Deze kabel klinkt erg mooi en niet schel. Heb deze kabels getest op 3 cd spelers (marantz cd 52mkIIse , sa8003 , cd16) en allemaal hetzelfde resultaat. Veel rustiger als de audioquest kabels die ik gebruik voor mijn surround systeem. De kabel geeft meer laag en een mooier midden gebied.

Ik ben ertg tevreden met deze kabels en wil ze nog wel eens testen tegenover een siltech kabel. Want dat siltech verhaal laat me nog niet echt los. Waarom is iedereen er zo gek op. Om de naam of de kwaliteiten. Het klinkt natuurlijk mooier om te zeggen van ik heb een siltech in plaats van een dropveter, maar doet het ook veel met een set en daarbij is het dat geld ook waard. Nordost is dus geen optie voor mij.

Foto van mijn kabel :)

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op maart 22, 2010, 09:41:19
Ik laat de luidspreker kabels voor wat het is. Ben wel erg tevreden over de monster kabels. Ga binnenkort een set erbij halen om later als ik een volwaardig 3 weg systeem heb te gaan biampen. Nu vindt ik dat nog niet zo spannend omdat ik alleen de tweeter maar aanstuur.

De ma 500 mono's die klinken erg goed in het laag en hoog, alleen het middengebied klinkt mooier uit de pm8003. Vandaar wil ik als ik een 3 weg luidspreker systeem heb dit gaan scheiden.

Ik ben wel bezig om interlinks te gaan aanschaffen en wel dezelfde die ik nu ook heb. Het is een kabel met afscherming en 2 aders voor de plus. Deze kabel klinkt erg mooi en niet schel. Heb deze kabels getest op 3 cd spelers (marantz cd 52mkIIse , sa8003 , cd16) en allemaal hetzelfde resultaat. Veel rustiger als de audioquest kabels die ik gebruik voor mijn surround systeem. De kabel geeft meer laag en een mooier midden gebied.

Ik ben ertg tevreden met deze kabels en wil ze nog wel eens testen tegenover een siltech kabel. Want dat siltech verhaal laat me nog niet echt los. Waarom is iedereen er zo gek op. Om de naam of de kwaliteiten. Het klinkt natuurlijk mooier om te zeggen van ik heb een siltech in plaats van een dropveter, maar doet het ook veel met een set en daarbij is het dat geld ook waard. Nordost is dus geen optie voor mij.

Foto van mijn kabel :)



Waar zijn je adoptie kids nu,de Marantz 52 broer en zus
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject