Getest : Monster audio // NordOst

Gestart door thepioneer, januari 02, 2010, 18:20:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Ik heb afgelopen dagen een set luidsprekerkabels thuis getest met de bijbehorende interlink van NordOst.

Eerst heb ik de interlink getest. Ik kwam naar een paar keer wisselen erachter dat ik hem te scherp/schel vondt. Ik heb met mijn vriendin en een goeie vriendin uitvoerig geluisterd en zei kwamen tot precies dezelfde conclusie. Nu was dat voor mij al een beetje een afknapper omdat ik nu eindelijk eens "onwijs" dure kabels in huis kon testen.

Maar goed, nu de luidsprekerkabels erbij aansluiten, en in de verwachting zoals me verteld was zou ik nu een compleet andere set horen. Meer dynamiek, meer los van de luidsprekers en meer detail. We gingen vol verwachting zitten en helaas ontdekten we niet echt verschil :( Hoe kon het nu zou zijn dat zulke dure kabel, zulke entausiaste mensen en ik hoor het niet. Misschien niet goed onthouden hoe mijn set klinkt met "slechte en/of goedkope" kabels. Na een paar keer wisselen toch maar eens een a/b vergelijking gedaan. Telkens als ik van a naar b ging of andersom veranderde er niets, ik zou graag willen zeggen hier dat het iets deed maar het deed niets helaas. Ik heb mij erg verbaasd hierover. De interlink maakte wel iets verschil en ik vondt nadelig. Iemand anders kan het gerust beter vinden en zeggen hij geeft iets meer detail, ik benoem het als schel omdat ik het irritant vindt en de neiging heb de versterker een tandje zachter te zetten.

Zelf speel ik met monsteraudio kabel van een 15-20 euro per meter volgens mij en deze kabel koste 255 euro per meter.Ik vindt gelukkig mijn eigen kabels mooier klinken anders had het me een hele hoop geld gekost :). Ik heb zelf een interlink van ebay gehaald. Deze wordt verkocht als een siltech sq-88. Het ius een imitatie dat is algemeen bekend voor die prijzen (ongeveer 80) maar het is wel een super fijne interlink. En ik vindt het dus nog beter als de NordOst.

Ronald

Luidsprekerkabel baldur 2x2m kost 1049
Interlink baldur kost 399
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Mooi omschreven. pompom
Zoals uit je test blijkt hoeft niet elke verandering een verbetering te zijn (in je eigen oren) zelfs niet met (veel)  duurder materiaal. Belangrijkste is inderdaad wat je zelf ervaart en vindt :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Totofan

Citaat van: lo op januari 02, 2010, 18:28:47
Mooi omschreven. pompom
Zoals uit je test blijkt hoeft niet elke verandering een verbetering te zijn (in je eigen oren) zelfs niet met (veel)  duurder materiaal. Belangrijkste is inderdaad wat je zelf ervaart en vindt :yes:

groet,

lo

Ben het helemaal met je eens, ik kan me hier goed in vinden.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

gerard

Tja de verschillen zijn soms klein en het is afhankelijk van wat je zelf prettig vind klinken.
Mooi dat je niet zo'n dure smaak hebt  :wink:

Ik heb de Reddawn interlink gehad; wel meer detail's maar nu met een zelfgemaakt kabeltje een voller/prettiger geluid.
De luidsprekerkabels (Flatline Gold) voldoen me nog steeds goed, beter dan van den Hul CS122 en andere 1,5mm2 en 2,5mm2 koper kabeltjes.

Ik vind trouwens wel dat je gehele opstelling goed moet zijn om de verschillen optimaal te kunnen beoordelen.
Wanneer je luidsprekers niet echt goed staan krijg je nooit een goede "diepte" etc. in je geluidsbeeld.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

lo

Citaat van: gerard op januari 02, 2010, 19:17:50

Ik vind trouwens wel dat je gehele opstelling goed moet zijn om de verschillen optimaal te kunnen beoordelen.
Wanneer je luidsprekers niet echt goed staan krijg je nooit een goede "diepte" etc. in je geluidsbeeld.

Klopt als een zwerende vinger :-D
Nog steeds misschien wel 1 van de belangrijkste tweaks, luidspreker plaatsing en akoestiek.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Toen ik de B&W601s3 had icm de Marantz pm7001 en dan sa7001 was het verschil in ls-kabels heel erg klein waar te nemen, nauwelijks tot niet.
Toen ik van een simpele dropveter interlink naar de van den hul the first ultimate ging was erg wel een verschil op te merken.
Dat was vooral diepte en plaatsing, daarvoor plakte het geluid echt aan de speakers. Daarna kwam het ietsjes meer los van de speaker.


Toen ik een tijd later andere speakers (lees, ook veel betere speakers) had en andere versterking ed, was het verschil in verschillende bekabeling veel beter op te merken.

Kan dus zijn dat je set (ook al is het een mooie/goede set) niet genoeg bandbreedte heeft om het verschil daadwerkelijk goed weer te geven.


Misschien maar upgraden?  :wink:

thepioneer

Nou upgraden zit er niet in, er is een kleine op komst en de componenten zijn nog maar een dik jaar oud. Ik ben erg tevreden over mijn set dus het blijft dus eerst nog wel even zo als het is, misschien wat spelen met interlinks en voedingskabels.

Nu gaat het geld eerst naar andere auto, maxi cosi, kinderwagen en de rest van de hele mikmak :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

MadVillain

Citaat van: thepioneer op januari 03, 2010, 11:26:42
Nou upgraden zit er niet in, er is een kleine op komst en de componenten zijn nog maar een dik jaar oud. Ik ben erg tevreden over mijn set dus het blijft dus eerst nog wel even zo als het is, misschien wat spelen met interlinks en voedingskabels.

Nu gaat het geld eerst naar andere auto, maxi cosi, kinderwagen en de rest van de hele mikmak :)

En daar gaat het om! :)

Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

thepioneer

Of ik zou blij gaan zijn met de kleine is nog even afwachten  :gaap: shutup violent1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Citaat van: thepioneer op januari 03, 2010, 12:56:03
Of ik zou blij gaan zijn met de kleine is nog even afwachten  :gaap: shutup violent1

Wedje maken van wel.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

wacht maar tot ze groter worden :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm


MadVillain

En dan volwassen(of misschien tiener :P) en op hun zelf wonen en jij plots opa wordt  :evil:


Maar nog steeds de kabels aan het testen?


Het kan ook zijn dat ze juist wat inspeel tijd nodig hebben.

Maurice

Leuk om te horen dat iemand er ook achter komt dat een tweak bij hem niets oplevert  :yes:
Duurder is zeker niet altijd beter, en in sommige sets blijken tweaks helemaal geen verschil te maken.
Altijd zelf oordelen en je niet gek laten maken door de marketing ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude