Ik heb afgelopen dagen een set luidsprekerkabels thuis getest met de bijbehorende interlink van NordOst.
Eerst heb ik de interlink getest. Ik kwam naar een paar keer wisselen erachter dat ik hem te scherp/schel vondt. Ik heb met mijn vriendin en een goeie vriendin uitvoerig geluisterd en zei kwamen tot precies dezelfde conclusie. Nu was dat voor mij al een beetje een afknapper omdat ik nu eindelijk eens "onwijs" dure kabels in huis kon testen.
Maar goed, nu de luidsprekerkabels erbij aansluiten, en in de verwachting zoals me verteld was zou ik nu een compleet andere set horen. Meer dynamiek, meer los van de luidsprekers en meer detail. We gingen vol verwachting zitten en helaas ontdekten we niet echt verschil
Hoe kon het nu zou zijn dat zulke dure kabel, zulke entausiaste mensen en ik hoor het niet. Misschien niet goed onthouden hoe mijn set klinkt met "slechte en/of goedkope" kabels. Na een paar keer wisselen toch maar eens een a/b vergelijking gedaan. Telkens als ik van a naar b ging of andersom veranderde er niets, ik zou graag willen zeggen hier dat het iets deed maar het deed niets helaas. Ik heb mij erg verbaasd hierover. De interlink maakte wel iets verschil en ik vondt nadelig. Iemand anders kan het gerust beter vinden en zeggen hij geeft iets meer detail, ik benoem het als schel omdat ik het irritant vindt en de neiging heb de versterker een tandje zachter te zetten.
Zelf speel ik met monsteraudio kabel van een 15-20 euro per meter volgens mij en deze kabel koste 255 euro per meter.Ik vindt gelukkig mijn eigen kabels mooier klinken anders had het me een hele hoop geld gekost
. Ik heb zelf een interlink van ebay gehaald. Deze wordt verkocht als een siltech sq-88. Het ius een imitatie dat is algemeen bekend voor die prijzen (ongeveer 80) maar het is wel een super fijne interlink. En ik vindt het dus nog beter als de NordOst.
Ronald
Luidsprekerkabel baldur 2x2m kost 1049
Interlink baldur kost 399