Apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood

Gestart door HiFi gek, januari 02, 2010, 11:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: Marco op februari 25, 2010, 13:25:10
beschrijf eens het verschil tussen hele goede luidsprekers en een hele goede koptelefoon ?
Waarom?, als je het niet kunt horen via een koptelefoon dan wel door luidsprekers?
Lijkt mij sterk dat de werking van de blokjes afhankelijk is van de gebruikte luidsprekers of koptelefoon.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MadVillain

Dan heb je volgens jouw redenering voldoende aan my first sony speakers, of een supertech set.
En dan is het totaal niet nodig om te tweaken ;)

TurboMarco

#152
Citaat van: renes59 op februari 25, 2010, 13:34:48
Waarom?, als je het niet kunt horen via een koptelefoon dan wel door luidsprekers?
Lijkt mij sterk dat de werking van de blokjes afhankelijk is van de gebruikte luidsprekers of koptelefoon.
"Waarom? "

:-o

Als je het verschil tussen luidsprekers en koptelefoons niet kan horen ,waar praat je dan nog over  :?


of je nu hier naar luistert ....

of hier naar luistert ,dat maakt veel uit hoor!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Citaat van: MadVillain op februari 25, 2010, 13:38:49
Dan heb je volgens jouw redenering voldoende aan my first sony speakers, of een supertech set.
En dan is het totaal niet nodig om te tweaken ;)
Om de werking van de blokjes te ontdekken wel. Het zal anders moeten klinken, hoe het dan klinkt is vraag 2. Puur om de werking te beluisteren is een normale set genoeg. Onder een wekkerradio zullen ze niet werken, dat weet ik ook. Er zijn mensen die zeggen dat er veranderingen zijn als je de blokjes eronder legt, ze doen wat, dat moet hoorbaar zijn. Als het alleen helpt bij dure sets hoef je die blokjes niet in de verkoop te doen. De doelgroep is dan te klein.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Marco op februari 25, 2010, 13:40:17
"Waarom? "

:-o

Als je het verschil tussen luidsprekers en koptelefoons niet kan horen ,waar praat je dan nog over  :?


of je nu hier naar luistert ....

of hier naar luistert ,dat maakt veel uit hoor!

Het gaat helemaal niet om de koptelefoon of luidsprekers, het gaat om de werking van de blokjes. Die moet bij beide hoorbaar zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: renes59 op februari 25, 2010, 13:47:28
Het gaat helemaal niet om de koptelefoon of luidsprekers, het gaat om de werking van de blokjes. Die moet bij beide hoorbaar zijn.
De 2 belangrijkste dingen om een optimaal geluid te verkrijgen zijn luidsprekers en akoestiek ,dat is bij fritz zeer goed voor elkaar ,dus de mogelijke werking hangt samen met de gebruikte componenten,hoorbaar word het pas met goede weergevers,zonder goede weergevers hoor je niet wat er met het aangeboden signaal gebeurt ,dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen ?
De werking van de blokjes is mij ook vreemd,dat heb ik eerder al aangegeven.....want koppelen of ontkoppelen ze nou,maar jij komt met een idee om gebruik te maken van een koptelefoon,en dan vraag ik welke koptelefoon je moet hebben die luidsprekers zoals de Wilson's enigzins kan benaderen,daar krijg ik geen antwoord op......en ik weet ook wel waarom  :zzz:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#156
Citaat van: Marco op februari 25, 2010, 13:58:27
De 2 belangrijkste dingen om een optimaal geluid te verkrijgen zijn luidsprekers en akoestiek ,dat is bij fritz zeer goed voor elkaar ,dus de mogelijke werking hangt samen met de gebruikte componenten,hoorbaar word het pas met goede weergevers,zonder goede weergevers hoor je niet wat er met het aangeboden signaal gebeurt ,dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen ?
De werking van de blokjes is mij ook vreemd,dat heb ik eerder al aangegeven.....want koppelen of ontkoppelen ze nou,maar jij komt met een idee om gebruik te maken van een koptelefoon,en dan vraag ik welke koptelefoon je moet hebben die luidsprekers zoals de Wilson's enigzins kan benaderen,daar krijg ik geen antwoord op......en ik weet ook wel waarom  :zzz:
Als ik en Stax meeneem van tig duizend euro weet ik dat ik misschien wel meer hoor als via de luidsprekers.
Maar nogmaals daar gaat het niet om, het gaat om de werking van de blokjes. Je wilt toch niet gaan beweren dat die blokjes alleen werken bij Wilson.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: renes59 op februari 25, 2010, 14:04:37
Als ik en Stax meeneem van tig duizend euro weet ik dat misschien wel meer hoor als via de luidsprekers.
Maar nogmaals daar gaat het niet om, het gaat om de werking van de blokjes. Je wilt toch niet gaan beweren dat die blojes alleen werken bij Wilson.
De evt werking van de blokjes zijn niet alleen afhankelijk van de Wilson's ,de akoestiek en de rest van de componenten zullen vast wel een steentje bijdragen,ik heb dan geen verschil gehoord met en zonder blokjes maar de cd Amused to Death heb ik nergens zo gehoord als bij Fritz ,de volgende keer neem ik mijn eigen luidsprekers mee,dan zullen we het wel horen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Citaat van: Marco op februari 25, 2010, 14:09:35
De evt werking van de blokjes zijn niet alleen afhankelijk van de Wilson's ,de akoestiek en de rest van de componenten zullen vast wel een steentje bijdragen,ik heb dan geen verschil gehoord met en zonder blokjes maar de cd Amused to Death heb ik nergens zo gehoord als bij Fritz ,de volgende keer neem ik mijn eigen luidsprekers mee,dan zullen we het wel horen.
Is ook een idee, wel meer werk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Marco op februari 25, 2010, 14:09:35
De evt werking van de blokjes zijn niet alleen afhankelijk van de Wilson's ,de akoestiek en de rest van de componenten zullen vast wel een steentje bijdragen,ik heb dan geen verschil gehoord met en zonder blokjes maar de cd Amused to Death heb ik nergens zo gehoord als bij Fritz ,de volgende keer neem ik mijn eigen luidsprekers mee,dan zullen we het wel horen.
Als alles meewerkt moet dat via een koptelefoon hoorbaar zijn. Nog beter probeer ze thuis. Dan niet alleen luisteren maar met meer mensen die niet weten wat er aan de hand is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

ll0ll

Ik zie ook niet in waarom het met een koptelefoon niet zou werken, of dat een koptelefoon de kwaliteit van wilson's zou moeten hebben. Volgens mij zou het op mijn set ook hoorbaar moeten zijn, als ik de reacties op de blokjes zo hier op het forum goed heb gevolgd.
Het gaat toch om het ontkoppelen van de bron/versterking?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

TurboMarco

Citaat van: renes59 op februari 25, 2010, 14:12:22
Is ook een idee, wel meer werk.
Ja het is wat meer werk,maar voor mij zal dat meer duidelijkheid verschaffen,misschien is het voor jou een idee om daarbij te zijn ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Citaat van: Marco op februari 25, 2010, 14:21:08
Ja het is wat meer werk,maar voor mij zal dat meer duidelijkheid verschaffen,misschien is het voor jou een idee om daarbij te zijn ?

Ja lijkt mij wel wat.
Waarom zijn mijn berichten verwijderd?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: ll0ll op februari 25, 2010, 14:19:08
Ik zie ook niet in waarom het met een koptelefoon niet zou werken, of dat een koptelefoon de kwaliteit van wilson's zou moeten hebben. Volgens mij zou het op mijn set ook hoorbaar moeten zijn, als ik de reacties op de blokjes zo hier op het forum goed heb gevolgd.
Het gaat toch om het ontkoppelen van de bron/versterking?
Een koptelefoon geeft in de luisterruimte niet die output in het laag,en juist dat laag zorgt hoofdzakelijk voor de resonanties,dat heb ik kunnen horen en voelen,dat voelen in de vorm van mijn hand op de speler te leggen en het horen van het diepe laag wat de luidsprekers produceren,met een koptelefoon krijg je dat nooit voor elkaar,wat overblijft is de eigen resonantie van de speler,denk aan draaiende en bewegende delen in het toestel,maar die resonanties vallen in het niet bij de resonanties die de luidsprekers veroorzaken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Citaat van: Marco op februari 25, 2010, 14:26:19
Een koptelefoon geeft in de luisterruimte niet die output in het laag,en juist dat laag zorgt hoofdzakelijk voor de resonanties,dat heb ik kunnen horen en voelen,dat voelen in de vorm van mijn hand op de speler te leggen en het horen van het diepe laag wat de luidsprekers produceren,met een koptelefoon krijg je dat nooit voor elkaar,wat overblijft is de eigen resonantie van de speler,denk aan draaiende en bewegende delen in het toestel,maar die resonanties vallen in het niet bij de resonanties die de luidsprekers veroorzaken.
Jij luistert naar de luidsprekers ik naar de koptelefoon. Ik heb dan ook te maken met de resonanties. Doe er wel een lange kabel aan en ga naar een andere kamer.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.