Apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood

Gestart door HiFi gek, januari 02, 2010, 11:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op februari 07, 2010, 22:58:48
Is het zelfde

Word onder meer noemers aan de man gebracht vooral in de gitaren wereld zijn deze namen zeer gewild






Ebbenhout wordt inderdaad gebruikt voor bijvoorbeeld fretloze bassen, omdat het heel sterk is. En de zwarte toetsen van de piano, hoewel ik niet weet of dat nu nog zo is. Ivoor wordt in ieder geval niet meer gebruikt voor de witte toetsen.
Ja, en krijg nu dat suikerzoete liedje Ebony and ivory van Paul en Stevie maar weer uit je hoofd.  HLP 

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 08, 2010, 07:54:50
Ebbenhout wordt inderdaad gebruikt voor bijvoorbeeld fretloze bassen, omdat het heel sterk is. En de zwarte toetsen van de piano, hoewel ik niet weet of dat nu nog zo is. Ivoor wordt in ieder geval niet meer gebruikt voor de witte toetsen.
Ja, en krijg nu dat suikerzoete liedje Ebony and ivory van Paul en Stevie maar weer uit je hoofd.  HLP 

ga jij maar even googlen op African Ebony dan zing je een ander nummer  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op februari 08, 2010, 12:53:05
ga jij maar even googlen op African Ebony dan zing je een ander nummer  :schater:
Je bedoelt dat leesclubje van zwarte broeders en zusters?

Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op februari 07, 2010, 21:58:29

Wat opvalt is dat deze blokjes African Ebony worden genoemd , dat is dan de houtsoort .
De houtsoort waarvan de blokjes zijn die wij op het forum gebruiken zijn van African Blackwood .

Of dat dezelfde Afrikaanse houtsoort is weet ik uiteraard niet , misschien weet Fritz het wel .



Groeten  EDWIN  B

http://forums.bobdunsire.com/forums/showthread.php?t=126408 Toch niet hetzelfde, hoor.  :no:

Pjotr27

#64
Tja, blijft een lastige , is het hetzelfde of niet?
Ik weet wel dat ze bij Fritz ( www.sts-digitalshop.nl) wel flink wat duurder zijn, maar je zou ze naast elkaar moeten houden om te kijken of het hetzelfde hout en afwerking is, zijn ze ook geschuurd/ gelakt/ scherpe kantje eraf gehaald of niet.

Maurice

Vandaag zijn Marco en ik bij Fritz geweest, en Fritz heeft zowel de blokjes als de originele, erg mooi gedraaide koperen voeten onder zijn speler gezet.
Resultaat: ik hoorde wel wat verschillen, Marco niet. Sta er toch wel van te kijken dat zoiets onbenulligs een verschil in geluid kan maken. Verschillen zijn subtiel, maar waarneembaar en in de specifieke set van Fritz daadwerkelijk een verbetering.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Marco is dan helaas wel de enigste persoon die het verschil niet kan horen terwijl tot nog toe iedereen van het M Forum het wel kon horen .

Maar dat geeft natuurlijk niets , niet iedereen zal de geringste verschillen kunnen horen  .

Ik ervaar het op mijn SA7-S1 zelfs als een groot verschil .
Het verschil op mijn versterker is een een stuk minder groot .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op februari 24, 2010, 17:32:36
Marco is dan helaas wel de enigste persoon die het verschil niet kan horen terwijl tot nog toe iedereen van het M Forum het wel kon horen .

Maar dat geeft natuurlijk niets , niet iedereen zal de geringste verschillen kunnen horen  .

Ik ervaar het op mijn SA7-S1 zelfs als een groot verschil .
Het verschil op mijn versterker is een een stuk minder groot .



Groeten  EDWIN  B


Ik hoorde voor mijn beleving een heel klein ietsjes in de stem maar of het een verbetering was kan ik niet beoordelen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: HiFi gek op februari 24, 2010, 17:32:36
Marco is dan helaas wel de enigste persoon die het verschil niet kan horen terwijl tot nog toe iedereen van het M Forum het wel kon horen .

Maar dat geeft natuurlijk niets , niet iedereen zal de geringste verschillen kunnen horen  .
Het heeft denk ik ook met de manier van luisteren te maken, en waar meer op wordt gelet.
Marco is veel meer iemand van de emotie van de muziek zelf, met daarbij aandacht voor mid/laag.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op februari 24, 2010, 19:07:04
Het heeft denk ik ook met de manier van luisteren te maken, en waar meer op wordt gelet.
Marco is veel meer iemand van de emotie van de muziek zelf, met daarbij aandacht voor mid/laag.

Marco gij bent gezegend  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Dit kreeg ik in mijn mailbox



Dag heren,

Ben meer een lezer dan een poster op dit forum maar heb respect voor de kritiek richting Fritz de Wit.
Deze man denkt het hele forum te manupileren met z,n blokkendoos en blokjes.
Heel de maffe boel loopt met hem weg maar muziek is een passie die je op je eigen manier beleeft.

Blijf jullie kritisch volgen.

Groet,
Een groot audio liefhebber
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

en met een grote kennis van zaken ,als het luidsprekers betreft ..de herzen vlogen mij om de oren
30 hz..beter zo..70hz..beter zo ect ik dacht dat hij zelf ook luidsprekers bouwd?
gelukkig vond hij de wilson oke,

renes59

#72
Ik kan die man geen ongelijk geven. Je kunt hier haast geen topic lezen of je komt de naam STS-Digital of Fritz de With wel tegen. Eerst de goedkeuring van STS-Digital en dan is het goed.
Dit is het Marantz-forum, het had ook het STS-Digital-forum kunnen heten. STS-Digital doet het wel slim, komt zelf niet met nieuwtjes ( zwarte blokjes, stekkerblok). Dat doen de mensen wel die in het luistergroepje zitten bij STS-Digital. Ook bij STS-Digital moet er geld binnen komen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 24, 2010, 21:23:04
Ik kan die man geen ongelijk geven. Je kunt hier haast geen topic lezen of je komt de naam STS-Digital of Fritz de With wel tegen. Eerst de goedkeuring van STS-Digital en dan is het goed.
Dit is het Marantz-forum, het had ook het STS-Digital-forum kunnen heten. STS-Digital doet het wel slim, komt zelf niet met nieuwtjes ( zwarte blokjes, stekkerblok). Dat doen de mensen wel die in het luistergroepje zitten bij STS-Digital. Ook bij STS-Digital moet er geld binnen komen.

Als je kwaad wil denken zou ik zeggen ja maar als je anders kijkt zou ik zeggen NEE
Ik heb eerder als eens gezegd dat het lastig kan zijn in het gebied tussen commercie en hobby en kan het soms glad ijs zijn.
Alleen "ben ik" overtuigd van Fritz zijn goede bedoelingen en betrokkenheid bij deze hobby die ons aller zeer nauw aan het hart gaat.

Als het echt om de pegels ging had hij het niet hier op het forum gedaan maar op meerdere fora en had hij ook tegen van den Hul en van der Kley kunnen zeggen kom op we doen een super review in alle bladen maar nee Fritz doet het omgekeerd waarvoor mijn waardering
Ook dat de Marantzleden een leuke korting krijgen bij het laten zien van hun FORUM members kaart
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

CiteerSTS-Digital doet het wel slim, komt zelf niet met nieuwtjes ( zwarte blokjes, stekkerblok). Dat doen de mensen wel die in het luistergroepje zitten bij STS-Digital. Ook bij STS-Digital moet er geld binnen komen.

Tja toch komt het idee van het stekkerblok echt van Fritz zelf...