Apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood

Gestart door HiFi gek, januari 02, 2010, 11:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

ja gortdroge gordijen die hangen naast mijn installatie ..zeker niet er voor.. jwx de beste man heb ik van de zomer ontmoet tijdens de reportage voor music emotion ..ivb met zijn bizondere luidsprekers ..ben onder de indruk
gekomen van deze 70 jaar oude sound goroe ..ja sorry gisteren was het gouden oren team bij mijn en.....
je hoort het echt het verschil met de standaard onder zetters en dat speciale hout....ik geloof dat harmonix
het zelfde materiaal gebruik ..black america wood ..dat kost heel duur en is men snel overtuigd..maar goed
we gaan met de heren testen ..er komt dan een verslag..

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 05, 2010, 19:05:09
ja gortdroge gordijen die hangen naast mijn installatie ..zeker niet er voor.. jwx de beste man heb ik van de zomer ontmoet tijdens de reportage voor music emotion ..ivb met zijn bizondere luidsprekers ..ben onder de indruk
gekomen van deze 70 jaar oude sound goroe ..ja sorry gisteren was het gouden oren team bij mijn en.....
je hoort het echt het verschil met de standaard onder zetters en dat speciale hout....ik geloof dat harmonix
het zelfde materiaal gebruik ..black america wood ..dat kost heel duur en is men snel overtuigd..maar goed
we gaan met de heren testen ..er komt dan een verslag..

Excuses Frits
Had geen hoor en weder hoor gedaan
Ben gezakt voor me journalisten diploma

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

kijk dat doet de story en het blad prive nou nooit..en als ze het doen alleen na een rechtzaak..
het siert je jwx ..bel even voor die afspraak kan bv woensdag avond.......

Jeroen

Zou het ook werken op budget hifi en waar plaats je de blokje's onder? Is dit onder de voetjes of rechtstreeks onder de behuizing.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

JohnWx

Probeer het
Denk wel dat een set zo getuned moet zijn om door deze tweaks voor de luisteraar winst te behalen is
En met tunen bedoel ik ook zo samen gesteld zonder te kijken op budget en op de ruimte er om heen
Waar ik het mee ervaren had was een set van meer dan de prijs van een dikke Mercedes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Als ik het goed begrijp is een ontkoppelaar een niet geleider ,er zouden dus geen of minder resonanties van buitenaf in de cd/dvd speler terecht komen ?
Mijn ervaring leert dat met name in een cd/dvd speler de meeste resonanties voorkomen,er zitten immers draaiende en bewegende delen in,zou het dan niet beter zijn om koppelaars onder het toestel te plaatsen (geleider) om resonanties af te voeren ?
Je zou ook de bestaande voetjes onder een cd/dvd speler kunnen zien als koppelaars om resonanties af te voeren,vanuit die optiek heeft de ontwikkelaar bewust deze keuze gemaakt.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op januari 17, 2010, 13:09:19
Als ik het goed begrijp is een ontkoppelaar een niet geleider ,er zouden dus geen of minder resonanties van buitenaf in de cd/dvd speler terecht komen ?
Mijn ervaring leert dat met name in een cd/dvd speler de meeste resonanties voorkomen,er zitten immers draaiende en bewegende delen in,zou het dan niet beter zijn om koppelaars onder het toestel te plaatsen (geleider) om resonanties af te voeren ?
Je zou ook de bestaande voetjes onder een cd/dvd speler kunnen zien als koppelaars om resonanties af te voeren,vanuit die optiek heeft de ontwikkelaar bewust deze keuze gemaakt.


oi,


Is ook logica, maar ik heb wat betreft ook onlogische dingen goed uit horen pakken.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

In het geval van beiden,dus koppelaars en ontkoppelaars hangt het effect natuurlijk weer af van de ondergrond waarop deze worden toegepast ,daar heb ik het een en ander ook over gelezen,bv plexiglas vs glas en steen en verschillende houtsoorten als ondergrond.
Hoe reageren de blokjes op deze verschillende ondergronden ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bonbon

PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Dennis E36

Citaat van: jwx op februari 07, 2010, 00:39:01
http://www2.117.ne.jp/~y-s/base-1P-e.html

hout is goud

Dat is ook allemaal dat Yamamoto spul. Is dat nou precies hetzelfde als waar hier op het forum over
gepraat wordt?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Citaat van: Dennis E36 op februari 07, 2010, 18:00:01
Dat is ook allemaal dat Yamamoto spul. Is dat nou precies hetzelfde als waar hier op het forum over
gepraat wordt?


Wat opvalt is dat deze blokjes African Ebony worden genoemd , dat is dan de houtsoort .
De houtsoort waarvan de blokjes zijn die wij op het forum gebruiken zijn van African Blackwood .

Of dat dezelfde Afrikaanse houtsoort is weet ik uiteraard niet , misschien weet Fritz het wel .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op februari 07, 2010, 21:58:29

Wat opvalt is dat deze blokjes African Ebony worden genoemd , dat is dan de houtsoort .
De houtsoort waarvan de blokjes zijn die wij op het forum gebruiken zijn van African Blackwood .

Of dat dezelfde Afrikaanse houtsoort is weet ik uiteraard niet , misschien weet Fritz het wel .



Groeten  EDWIN  B

Is het zelfde

Word onder meer noemers aan de man gebracht vooral in de gitaren wereld zijn deze namen zeer gewild

ps:niet te veel googlen met deze termen de eerste hits zijn vaak voor een ander houten paaltje


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.