Apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood

Gestart door HiFi gek, januari 02, 2010, 11:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

viceadmiraal61

beste gerard je heb zelf ook een aan passing gemaakt op je monitor audio ..en dat is toch ook onze hobby
het is en blijf leuk om het maximale uit je installatie te halen ik hoop dat ik de kans krijg om de ongelovige
via een demo bij mijn thuis te overtuigen (geen verkoop) kijk dan gaan we ergens heen en komt er een
uitslag goed of slecht iets wat elk forum in zich heeft ..wie durft dit aan en avond een resesent van een
audio blad????

JohnWx

Net even aan de telefoon gehangen met de Admiraal zelf.
Heerlijk even gekletst over de audio wereld en we hebben samen veel bekende in dat wereldje die we wederzijds kennen.
Zo van die ja die ken ik ook en hoe is het met die enz.enz.enz.
Na een 1/2 uur aan de telefoon kan ik niet anders zeggen dat het een echte liefhebber is van muziek.
Het is een man met passie.
En ga snel op bezoek om het te beleven.
En ik ben op audio gebied behoorlijk nuchter opgevoed (POL Audio / Audiolab) en zal zien wat ik ervaar en daar gaat het denk ik om met dit soort gevallen.

Zelfde als je wel is in de lucht kijk en in de wolken wat ziet en je tegen een ander zegt kijk is en diegene is nog aan het zoeken waar je die beer zag met die vis


word vervolgd


Transparant is het weer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

VK

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 02, 2010, 16:07:48
oke deze handdoek neem ik op ..vergeet niet dat voor wij er mee naar buiten kwamen ..er uitgebreid  mee is
getest door een grote groep prof luisteraars dus wil je je zelf overtuigen ???? zie ik je mail tegemoet..
neem bv de koperen hulzen een twaek very lo cost heb inmiddels meer dan 14000 gelovigen dus je kan
dan niet meer zeggen dat werkt niet

Ik ken clubs met veel meer dan 14.000 gelovigen, maar om daar uit te concluderen dat het 'werkt'.....  :angel: clown1

Maar ik ben het eens met de stelling dat als je het niet hebt getest je het niet zonder meer kan afdoen als onzin.


viceadmiraal61

vk precies daar gaat het om..testen en testen zo bleek dat mijn schoonmoeder achter de speakers niet
goed werkte te wenig demping...........maar de heren renes59 en jwr komen naar amersfoort als er nog meer willen
testen is dat alleen maar beter ..dan is er duidelijkheid voor het forum..en ik zou dat in meer gevallen zo doen
een stelling van een van de leden..oke wordt getest door een kleine groep voor en tegen..resultaat er is dan
een duidelijke stelling het werkt zegt 60%het werkt niet 40%ik vind het erg leuk om te doen 1 je bent met soortgenoten lekker met geluid en muziek bezig
2 we hebben iets meer dan alleen maar schrijven op de on the side
3 er is een duidelijke uitkomst discussie gesloten......

HiFi gek

Nog even voor alle duidelijkheid , om te voorkomen dat men denkt dat ik reklame maakt voor STS-Digital .

De door mij besproken houten ontkoppelingsblokjes worden niet gemaakt door Fritz van STS-Digital zoals ik al eerder duidelijk aangaf , het is dus geen eigen vinding van Fritz

Ze zijn verkrijgbaar bij : Musical Affairs in Putten .

Dat is ook weer uit de wereld geholpen .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Zijn die blokjes ook een beetje geschikt om trillingen op te vangen??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

#37
Citaat van: gerard op januari 02, 2010, 19:36:44
Hallo Edwin,

Ik weet dat je een erg goede set hebt en daardoor ook kleine verschillen kan horen.
Maar.... bij elke verbetering gaat er weer een sluier voor je boxen weg.
Dat vind ik toch wel erg opvallend.... Hoeveel sluiers heb je er dan wel voorhangen   HLP :wink: :-D
Er is inmiddels zoveel getweakt dat ik mij afvraag of er elke keer weer meer uit te halen is...  :|

Hoe klinkt je set dan zonder al die tweaks en upgrade's?


FF een paar kritische nootjes tussendoor, kon het niet laten.
Veel luisterplezier met je houten blokjes.

Grt Gerard




Gerard .


Het verbaasd mij zelf ook steeds weer dat er met simpele tweaks steeds weer wat extra's uit mijn set te halen is .
Alle kleine beetjes stapelen zich op zodat er uiteindelijk met alle tweaks opgeteld een forse hoeveelheid winst behaald wordt .

Bij voorbeeld : een aparte audio stroomgroep , netfilter , interlink , speakerkabels , netsnoeren , die horen net zo goed bij het tweaken van een set .
En zo heb ik nog een flink aantal tweaks extra .

Als ik alles in ene keer zou verwijderen (dus incl overal de standaard kabels weer in ) , dan zal er gegarandeerd een flinke terugval in het geluid komen .
Wat dan ook niets met de installatie op zich te maken heeft , iedere willekeurige installatie zal dan een behoorlijke terugval krijgen .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op januari 03, 2010, 13:14:29
Nog even voor alle duidelijkheid , om te voorkomen dat men denkt dat ik reklame maakt voor STS-Digital .

De door mij besproken houten ontkoppelingsblokjes worden niet gemaakt door Fritz van STS-Digital zoals ik al eerder duidelijk aangaf , het is dus geen eigen vinding van Fritz

Ze zijn verkrijgbaar bij : Musical Affairs in Putten .

Dat is ook weer uit de wereld geholpen .







Groeten  EDWIN  B



Kleine kanttekening dat er wel al een jarenlange relatie is  tussen STS en musical Affairs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Erwin,

Waar heb jij die Quadraspire ontkoppelaars gekocht? Ik kan ze vinden bij Tweaks4u, maar zijn ze ook te koop in winkels? Zo ja, ken jij er enkele? Ik vind het altijd wel leuk om dan zoiets in een hifizaak te kopen en dan nog ff rondneuzen ipv op internet te bestellen.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

#40
Citaat van: Dennis E36 op januari 03, 2010, 22:14:08
Erwin,

Waar heb jij die Quadraspire ontkoppelaars gekocht? Ik kan ze vinden bij Tweaks4u, maar zijn ze ook te koop in winkels? Zo ja, ken jij er enkele? Ik vind het altijd wel leuk om dan zoiets in een hifizaak te kopen en dan nog ff rondneuzen ipv op internet te bestellen.


Je kunt ze kopen bij SNIJDERS HIFI in Rottedam , daar heb ik ze gekocht .

Even een belletje plegen en je weet of ze ook opgestuurd kunnen worden .


EN MISSCHIEN DOE IK MIJN QUADRASPIRE QX 25 WEL WEG , IK HEB 2 SETJES , DUS TOTAAL 8 VOETJES .
Moet er even over nadenken nog .



groeten  EDWIN  B

Dennis E36

Op de site van Snijders kan ik er niets meer van vinden.

PM me anders maar indien je ze weg wilt doen. Ik kan zelf ook goed 2 setjes gebruiken.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: gerard op januari 02, 2010, 19:36:44
Hallo Edwin,

Ik weet dat je een erg goede set hebt en daardoor ook kleine verschillen kan horen.
Maar.... bij elke verbetering gaat er weer een sluier voor je boxen weg.
Dat vind ik toch wel erg opvallend.... Hoeveel sluiers heb je er dan wel voorhangen   HLP :wink: :-D
Er is inmiddels zoveel getweakt dat ik mij afvraag of er elke keer weer meer uit te halen is...  :|






Dat valt mij dus ook op.
Als een sluier eenmaal verdwenen is dan kan het haast niet mogelijk zijn dat diezelfde sluier weer terugkeert  :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 05, 2010, 11:34:47
Dat valt mij dus ook op.
Als een sluier eenmaal verdwenen is dan kan het haast niet mogelijk zijn dat diezelfde sluier weer terugkeert  :?

Ik denk dat er steeds een andere kleuring onstaat van de set (jeetje wat een zin)
Ik had het ook met Fritz de With erover en toen moest hij lachen over die gordijnen die weg vallen.
Mensen zouden dus altijd naar iets beroerds hebben geluisterd
Tuurlijk als je iets veranderd aan een set dan gebeurt er wat maar of het beter/anders word ?
En ik vind vergelijken alleen maar haalbaar als je 2 dezelfde sets naast elkaar heb in 1 ruimte en A en B schakelen.
En dan nog gaan er veel mensen de mist in als je het niet laat zien heb ik in het verleden mee gemaakt met diverse audioclubs waar we dan met POL audio een avond gaven met lekker muziek luisteren.
Het vreemde bij die avonden was ook altijd dat 80% altijd eerst naar de prijs vroeg en dan pas naar het merk plakte we altijd af of een kleed erover.
Vooral met kabels en cd spelers was het alleen maar gokken met een enkele uitzondering
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.