Mone/stereo eindversterkers in een surround keten

Gestart door dmeerpa, januari 01, 2010, 13:23:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

#15
Citaat van: mars op januari 01, 2010, 19:21:12
oi


O jaaaaaaaaa  :yes: wat gaaf zeg , doet alles het nog?

Jah hoor    en set aangeschaft met eerste verdiensten toen ik 17 was  dus reken maar uit  :roll:
samen met een set Kef Calinda`s
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mars

Citaat van: Vlearmoes op januari 01, 2010, 19:23:32
Jah hoor    en set aangeschaft met eerste verdiensten toen ik 17 was  dus reken maar uit  :roll:

oi

Even  uitgerekend ...............34 jaar oud , maar dan...., maar dan....  ZOOOOOOOOOOOOOO HEY dan ben jij ook oud !!

Toen waren de bolhoeden nog in de mode :lol: :-)



ik ben gelukkig veeeel jonger ..... 48 nopompomhahaha.

djieeeeeeezzzzz wat ben ik weer melig :roll:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

drees62

Citaat van: dmeerpa op januari 01, 2010, 13:23:10


Ik vroeg me af of de Marantz PM15S2 geen otie kon zijn ? Is wel minder qua vermogen 2x 90W (8 ohm) / 2x 140W (4 ohm), is wel van degelijke kwaliteit, beschikt over een voorversterker die mij zeker prestatie winst zal opleveren, en belangrijk beschikt over P.DIRECT IN Jacks, waarop ik de surround receiver kan aansluiten.

Ga je op deze manier de PM15S2 toch niet als pure eindversterker gebruiken? Volgens mij heeft ie geen HT passtrough en moet je dus elke keer dan de speakerkabels verwisselen. Of zie ik het verkeerd?

Daarnaast heb ik ooit ergens gelezen (weet niet meer waar) dat het voorversterkergedeelte uit de 800x-serie gelijk is aan die van de SR9600. Als dat zo is hebben we waarachtig geen slechte VV in onze bakkies.  :lol:

Mexicaanse Hond

Citaat van: Vlearmoes op januari 01, 2010, 19:21:51
Sorry dit is een plaatje van het www en niet in mijn bezit  redface :angel:
Daar kan verandering in komen, hoor.  :-D

Vlearmoes

#21
Klopt; het VV gedeelte zal dan top zijn en heb je alleen een pure EV nodig  :yes:

Maar volgende vraag(en);
uitgangssignaal van  pre-out van de 8002 moet overeen komen met gevraagde ingangs signaal EV ?? ??
zo nee wat kan er mis gaan??

Kun je ook nog iets doen met de A & B speaker uitgangen....bruggen????
bi-ampen ??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Je kunt met de A en B niks doen dan alleen luidsprekers erop aanhangen

Veder hebben we het C kanaal

Wat er verder ook wel opvalt is dat als je de nieuwe SR 6004 bekijkt kwa voeding of de 7002 dat de 7002 toch net wat groter is en wat meer vermogen wil hebben
Dus de 8002 en 7002 zijn toch wel iets beter gebouwd al de nieuwe .003 en .004 serie's

Maar een losse EV kan zeker wel leuk zijn

Probeer eens op de front 2x2 ma 500 briged dat is ook power !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Heb dit allemaal net even gelezen en mijn ervaring is dat het allemaal niet om de watts draait maar idd over controle en (niet onbelangrijk) de match. Enorme speakers die pas los komen met een grote voeding moeten dat ook krijgen. De CA-200 doet er na inschakeling 15sec. over om operationeel te zijn. De ops worden gewoon gevuld met stroom die als reserve dienen om te kunnen leveren wanneer dat moet. Altijd vermogen dus zelfs tijdens de drukste passages. Als die even later weer rustig worden laden de ops zich weer. Simpel. Met makkelijk aan te sturen speakers (mijn Focal 's bv) ben je die reservers minder nodig dan met 4  ohm speakers en een gevoeligheid van onder de 90db. Mijn SR-4002 maar ook de 8002 haden gewoon dat overgewicht niet. Daar doet ook de VV dan niks meer aan. Maar al is het VV gedeelte van een 8002 misschien wel OK, de AV is echt een enorm verschil. Niet een beetje. Vraag het maar aan Thepioneer. :wink: Net als met bekabeling zit er een wereld van verschil tussen verschillende VV. De AV kost idd veel geld  en puur voor surround zou ik dat er niet voor over hebben. Maar als je (en dat is hier veel het geval) stereo naar een zeg maar high-end niveau wilt brengen ontkom je niet aan een betere VV. Alleen een goede EV is slechts 1 stap.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

#24
Citaat van: drees62 op januari 01, 2010, 19:50:03
Ga je op deze manier de PM15S2 toch niet als pure eindversterker gebruiken? Volgens mij heeft ie geen HT passtrough en moet je dus elke keer dan de speakerkabels verwisselen. Of zie ik het verkeerd?

De PM15S2 beschikt over een DIRECT IN Jacks de PM15S1, PM11S1 en PM11S2 hebben die niet. Deze ingang dient er juist voor om een andere voorversterker, bijvoorbeeld een surroundreceiver op aan te sluiten.

Uit de handleiding

P.DIRECT IN Jacks
These input jacks are used when this unit is used as a power amplifier in power amplifier direct mode. Connect your
preamplifier to these jacks, if you have them. During power amplifier direct mode, the volume cannot be changed.

Power Amplifier Direct Input
With this function, this unit serves as a power amplifier.
As this function can be turned ON or OFF with a button on the front panel, this unit can be used as part of various audiovisual systems.


Er is één nadeel, je kan deze functie niet in of uitschakelen met de remote.


Heb net een Marantz PM15S1 & SA15S1 set zien staan met een vraagprijs van 1400€. Lijkt mij een mooie upgrade, maar dan zal ik met het probleem zitten van de volumeknop...Of toch beter voor dat geld een losse eindversterker, of gewoon zo laten...Het blijft moeilijk
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

drees62

Citaat van: WimPeu op januari 01, 2010, 21:15:05
Maar als je (en dat is hier veel het geval) stereo naar een zeg maar high-end niveau wilt brengen ontkom je niet aan een betere VV. Alleen een goede EV is slechts 1 stap.

Ik ga binnenkort (misschien vanmiddag als het meezit) nog even testen met een losse voorversterker in mijn set. Dit valt uiteraard niet te integreren in mijn HT-set, maar ik wil toch weten of het verschil dusdanig groot is dat ik met alleen losse eindversterkers (te) veel laat liggen op stereogebied.
Ik heb 'm al in huis, het is de Audio Analogue Bellini Remote, een pure stereo voorversterker, volledig discreet opgebouwd en compleet met afstandsbediening en MM/MC phonotrap met een nieuwprijs van ongeveer € 900. Kijken of ik voldoende interlinks heb liggen  :-D :-D
De buizen monoblocks heb ik inmiddels beluisterd, meer hierover binnenkort in mijn eigen set topic.

xander32

Citaat van: drees62 op januari 02, 2010, 12:46:05
Ik ga binnenkort (misschien vanmiddag als het meezit) nog even testen met een losse voorversterker in mijn set. Dit valt uiteraard niet te integreren in mijn HT-set, maar ik wil toch weten of het verschil dusdanig groot is dat ik met alleen losse eindversterkers (te) veel laat liggen op stereogebied.
Ik heb 'm al in huis, het is de Audio Analogue Bellini Remote, een pure stereo voorversterker, volledig discreet opgebouwd en compleet met afstandsbediening en MM/MC phonotrap met een nieuwprijs van ongeveer € 900. Kijken of ik voldoende interlinks heb liggen  :-D :-D
De buizen monoblocks heb ik inmiddels beluisterd, meer hierover binnenkort in mijn eigen set topic.
Goed bezig Drees. Je gaat niet over 1 nacht ijs.
T.z.t. voor een cd-speler ga ik ook maar eens bij W&W kijken :yes:.


Sander.

drees62

#27
Citaat van: xander32 op januari 02, 2010, 12:51:39
Goed bezig Drees. Je gaat niet over 1 nacht ijs.
T.z.t. voor een cd-speler ga ik ook maar eens bij W&W kijken :yes:.


Sander.

Tja, de mogelijk bestaat om het allemaal te testen. Maak ik dus dankbaar gebruik van.
I'll keep you guys informed.

En inderdaad W&W heeft mooi spul staan, hou hun site maar goed in de gaten of er iets moois voorbij komt.
Heeft ook veel van Cambridge trouwens, hebben ook mooie CD-spelers. :wink: :wink:

xander32

Citaat van: dmeerpa op januari 02, 2010, 11:05:14Heb net een Marantz PM15S1 & SA15S1 set zien staan met een vraagprijs van 1400€. Lijkt mij een mooie upgrade, maar dan zal ik met het probleem zitten van de volumeknop...Of toch beter voor dat geld een losse eindversterker, of gewoon zo laten...Het blijft moeilijk
M.i. betreft geluidskwaliteit meer dan een stap vooruit(upgrade versterker en bron) maar dan zit je idd. wel iedere keer met twee volumeknoppen. Dat zou je wel kunnen ondervangen door 1 x goed in te regelen en de betreffende stand te markeren op de versterker en/of volumeknop(met een stickertje of zo).
En €1400,- lijkt mij een nette prijs.


Sander.

minguel

Ik volg dit topic met spanning omdat ik tegen het zelfde aan hik.

Ik ga zelf volgende (vrijdag met een beetje geluk) uitvogelen wat de "beste" oplossing is voor mij. Een EV aan de 8002 hangen (bv Rotel RB 15 serie) of toch gaan voor een stereo versterker. Heb 2 weken geleden mijn speakers beluisterd op een PM8003 en weet nu zeker dat mijn 8002 niet alles laat horen wat in deze speakers zit.

Vandaag in 2 verschillende winkels gebabbeld zonder te luisteren. Na mijn verhaal aangehoord werd aangegeven dat ik meer opschiet met een bijvoorbeeld PM8003 dan een EV er achter hangen. Volgens de verkopers moet de 8002 mijn speakers makkelijk trekken, dus power kom ik blijkbaar niet te kort. Verschil wat ik ervaar zit in de details die ik met de 8002 niet te horen krijg maar met de 8003 wel.

Volgende week weet ik meer.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750