Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marvin

wat ik niet helemaal op kan maken uit het filmpje, maar wat ik nu dan denk doordat er geen filtering gebruikt wordt.
is dat een breedbander?


Marvin

overigens, en dat wel even vooropgesteld, er bestaat geen luidpreker zonder concessie's.
er is altijd wel iets waar een andere parameter mee correspondeerd en dan moet je maar de juiste keuze maken in welk aspect je voorrang geeft...
ook een Tannoy...

zo heeft een breedbander een groot voordeel dat het een puntbron is, het nadeel is dat een grote driver slecht is in het weergeven van hoge tonen.
dan kies je dus voor een kleinere driver, zodat je een wat hoger natuurlijk afval hebt.
dat gaat uiteraard ten koste van de laagweergave, tenzij je de kast vergroot. enz enz enz....
dat is met elke speaker het geval, de één wat extremer dan de ander.

viceadmiraal61

bernhard salabert heeft het anders aan gepakt hij neemt een breedband speaker en daar bij twee tweeters
op you tube is een video van zijn fabriek phy-hp geef in sts digital zie daar meer dan 40 video,s
en de maker van deze breedband is er bij..dan zie je ook hans kortenbach met speakers die pjoter heeft
gekocht.

Marvin

ik heb ook nog niet de tijd gehad om al die filmpjes te bekijken, wel ben ik zelf erg gecharmeerd van breedband speakers.
ik zie dat deze ook 'open' zijn, enigsinds vergelijkbaar met PiedPiper (maar verder houdt de vergelijking ook op hoor).

maar er word dus serieus naar de speakers gekeken....

het is dus niet iets geks wat ik aanhaalde....  :-)

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op februari 05, 2010, 21:52:53
nee hoor, er zijn er nog wel een aantal.
maar Tannoy is inderdaad wel meester in dit v(l)ak.
als je enigsinds wat ingelezen bent weet je ook waarom, -en dat is niet enkel doordat er een tweeter in het hart van de woofer zit..  :wink:
Heb je mijn handtekening wel gelezen?  :-P
Maar ik ben bekend met het ideaal van de puntbron.

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 06, 2010, 08:14:57
Heb je mijn handtekening wel gelezen?  :-P
Maar ik ben bekend met het ideaal van de puntbron.

Was Fritz nu al bij je langs geweest met het blok??

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op februari 06, 2010, 10:08:13
Was Fritz nu al bij je langs geweest met het blok??

groet,

lo

Nee, het blok was uitverkocht.   nopompom

lo

Ai da's niet zo mooi.
Maar dan blijft er toch weer iets om naar uit te zien pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Pjotr27

CiteerNee, het blok was uitverkocht.

Tja, ik heb er gelukkig intussen 1, maar er zullen er nog wel meer gemaakt gaan worden de komende maanden.
Het is alleen handwerk dus het zal wel even aanlopen voor ze klaar zijn.

JohnWx

#264
Pel heeft ze ook wist ik niet   shutup

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject


Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

bramdg

Citaat van: jwx op februari 07, 2010, 15:52:46
? PEL was eerder

Denk dat forumlid Pjotr27 er ons veel meer zal kunnen over vertellen (en wat zo de verschillen zijn met de STS Digital versie)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97387.0

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart