Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Nu lees ik een klein stukje terug en zie ik een term "mechanisch" ,wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Het voorbeeld van de gitarist die met zijn vingers of plectrum over de snaren strijkt hoor ik zonder aparte dingen ook wel,mij valt het wel op dat bij de ene opname het net wat duidelijker is dan de andere,bij live opnames vind ik het wat moeilijker te horen,maar goed dat is ook weer afhankelijk van het gekozen nr .


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Pjotr27

Citeer"het aansluiten van dit blok maakt veel uit, met een duur snoer is veel opeens heel veel"
Tja is ook wel lichtelijk overdreven, alleen op een goede set merk je gewoon dat zelfs de kleinste veranderingen invloed hebben op het geluid. Even heel zwart/wit. Je kan een piano horen spelen zonder enige ruimte, je hebt geen idee waar het is opgenomen, op een waanzinnig goede uitgebalanceerde set is dezelfde piano ineens live in 3d aanwezig bij het beluisteren. Iemand als Fritz de With kan dan horen waar het dan is opgenomen.. ( studio / concertzaal / kerk / theater.... In de 1e situatie heb je geen idee.
Het verschil tussen de 2 euro gamma netkabel en het betere snoer zit met name in dit 3d verhaal.
De 2 euro klinkt gewoon meer 2d.

HiFi gek

Citaat van: Pjotr27 op februari 05, 2010, 21:07:58
Tja is ook wel lichtelijk overdreven, alleen op een goede set merk je gewoon dat zelfs de kleinste veranderingen invloed hebben op het geluid. Even heel zwart/wit. Je kan een piano horen spelen zonder enige ruimte, je hebt geen idee waar het is opgenomen, op een waanzinnig goede uitgebalanceerde set is dezelfde piano ineens live in 3d aanwezig bij het beluisteren. Iemand als Fritz de With kan dan horen waar het dan is opgenomen.. ( studio / concertzaal / kerk / theater.... In de 1e situatie heb je geen idee.
Het verschil tussen de 2 euro gamma netkabel en het betere snoer zit met name in dit 3d verhaal.
De 2 euro klinkt gewoon meer 2d.


Dit heb je heel mooi omschreven .

Mijn ervaring is hetzelfde als die van jou .



Groeten  EDWIN  B

Pjotr27

Citeer
Dit heb je heel mooi omschreven .

Mijn ervaring is hetzelfde als die van jou .



Bedankt Edwin, wordt wel tijd dat we je eens ontmoeten.
Als ik al die verhalen van Fritz hoor moeten we een keer komen luisteren naar je set...
Maar goed even een afdwaling van het topic...

Marvin

ok nu komt er een, misschien, ietswat irriterende opmerking van mijn zijde.

al die kleine verschillen die jullie blijkbaar in dit soort dingen horen, -maar als je dan naar de gebruikte speakers kijkt dan is dat een groot klankbord met meerdere drivers.
hoe kan je een correct geluidsbeeld verwachten als zo ongeveer elke klank vanaf minimaal 2 plaatsen in de tijd de ruimte in gaat. maw, hoe kan je 3d effect horen in een stroomkabel terwijl je de grove fase fout in de conventionele luidspreker bouw niet hoort?

zomaar iets wat ik me dan afvraag...

gerard

Citaat van: Pjotr27 op februari 05, 2010, 21:07:58
Het verschil tussen de 2 euro gamma netkabel en het betere snoer zit met name in dit 3d verhaal.
De 2 euro klinkt gewoon meer 2d.

Ik zal eens een kopen van 3 euro, heb ik misschien ook meer 3d :-)

Ik heb zelf wel eens een netsnoer met afgeschermde kabel (lapp kabel) in elkaar geknutseld maar ik had het idee dat de ruimtelijkheid juist minder werd :|
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Citaat van: marvin op februari 05, 2010, 21:28:26
maw, hoe kan je 3d effect horen in een stroomkabel terwijl je de grove fase fout in de conventionele luidspreker bouw niet hoort?

zomaar iets wat ik me dan afvraag...

Misschien wordt een fasefout wel als 3d effect ervaren... clown1
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op februari 05, 2010, 21:28:26
  maw, hoe kan je 3d effect horen in een stroomkabel terwijl je de grove fase fout in de conventionele luidspreker bouw niet hoort?


Ja ja, alleen Tannoy met zijn Dual Concentric kan zonder fasefouten weergeven, zeker?

Marvin

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 05, 2010, 21:41:29
Ja ja, alleen Tannoy met zijn Dual Concentric kan zonder fasefouten weergeven, zeker?

nee hoor, er zijn er nog wel een aantal.
maar Tannoy is inderdaad wel meester in dit v(l)ak.
als je enigsinds wat ingelezen bent weet je ook waarom, -en dat is niet enkel doordat er een tweeter in het hart van de woofer zit..  :wink:

Pjotr27

Citeeral die kleine verschillen die jullie blijkbaar in dit soort dingen horen, -maar als je dan naar de gebruikte speakers kijkt dan is dat een groot klankbord met meerdere drivers.
hoe kan je een correct geluidsbeeld verwachten als zo ongeveer elke klank vanaf minimaal 2 plaatsen in de tijd de ruimte in gaat. maw, hoe kan je 3d effect horen in een stroomkabel terwijl je de grove fase fout in de conventionele luidspreker bouw niet hoort?

zomaar iets wat ik me dan afvraag...

Nee hoor niet irriterend, ik ben niet technisch aangelegd kan het dus niet uitleggen. Is alleen een kwestie van luisteren , bij mij is zijn de verschillen in ieder geval eenvoudig te horen...

Pjotr27

Citeernee hoor, er zijn er nog wel een aantal.
maar Tannoy is inderdaad wel meester in dit v(l)ak.
als je enigsinds wat ingelezen bent weet je ook waarom, -en dat is niet enkel doordat er een tweeter in het hart van de woofer zit..  wink

Mijn nieuwe speaker heeft in ieder geval ook 1 unit... en wel de Rolls Royce onder de units, een unit van PHY-HP....
Met de tweeter in het hart van de woofer.... :-D

Marvin


Pjotr27

Een beetje, de kasten worden gemaakt door Hans Kortenbach van  Musical Affairs, de units komen uit Zuid Frankrijk.
Op youtube staan 2 films over deze kasten / units ( zoek op PHY-HP of Kortenbach)

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 05, 2010, 21:41:29
Ja ja, alleen Tannoy met zijn Dual Concentric kan zonder fasefouten weergeven, zeker?
Ook niet persé, want fasefouten worden ook door het filter veroorzaakt (of juist weer rechtgezet, ten koste van rendement).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Pjotr27

CiteerOok niet persé, want fasefouten worden ook door het filter veroorzaakt (of juist weer rechtgezet, ten koste van rendement).

De PHY-HP unit heeft geen filter.......