Hoi Joep,
Inderdaad ik ben er een beetje huiverig voor om mijn speakers open te maken. Misschien wel onterecht, maar toch. Ik ben ontzettend blij en trots dat ik deze speakers destijds gevonden heb voor een bijzonder mooie prijs, echter dat rechtvaardigt inderdaad niet het "zomaar" open schroeven van deze juweeltjes (imo). Dus daar ben ik nog lang niet met mezelf aan uit. (misschien ook wel trouwens
).
Tav basweergave zal elke combinatie van Systeem, Speakers en Ruimte waarin het staat een eigen geluidskarakter weergeven. Uitproberen en eventueel veranderingen aanbrengen zijn dus eigenlijk alleen in die context te maken en te beoordelen. Door de tijd heen ben ik inmiddels op diverse plaatsen geweest. (eigenlijk al best wel erg veel als je de Hifizaken er ook nog bij neemt) en ben dus best goed in staat om de laagweergave van mijn set in combi met mijn woonkamer te beoordelen, en dit alles binnen mijn (onze) smaak.
Ik moet zeggen het klinkt bij mij eigenlijk verrekte goed.
In mijn oren super goed.
Natuurlijk heb ik bij specifieke songs of muziekstukken "rijkelijk" veel bas. Zoals je weet beluister ik mijn SACD speler, de TV en de tuner over mijn set. Gemiddeld genomen heb ik een bijzonder realistische geluidsweergave vind ik. Slepen met componenten of speakers voegt in dit opzicht niets toe naar mijn mening, of het moet zijn dat ik bijv nog eens over ga naar andere speakers dan wordt het wat dat betreft een ander verhaal. Met mijn versterker en/of SACD speler gaan "slepen" doe ik liever niet en voegt voor mij niets toe. Je weet wat mijn componenten "bruto" kosten, dus neem ik geen enkel te vermijden risico dat er iets mis mee gaat. (ik zou mijn SACD speler die schoon aan de haak 27kg weegt maar effe laten vallen
)
Kom binnenkort gezellig bij me luisteren, dan maken we er net zo'n gezellige tijd van als we bij jou hadden.
groet,
lo