Hoi Leo.
Jouw Topic is aardig vervuild zeg......haha
Maar goed, ik zal hierbij ook een handje (vervuiling) meehelpen.
De Topic van FRitz mbt een bezoekje bij jou, kan ik niet (meer) vinden....vandaar dat ik m'n reaktie hier plaatst.
FRitz heeft een redelijk objectief stukje over jou set geschreven en ook hoe hij jouw geluid ervaart.
Het is altijd fijn om te horen hoe men erover denkt, en zeker als het van mensen afkomt die zelf helemaal in hun geluid, set en beleving opgaan, of je willen helpen.
Accuphase bouwt erg goede spelers van hoog niveau.......of je van het geluid houdt of niet.
En (helaas) net zoals bij andere merken, hoe duurder hoe beter opgebouwd.
Topspelers van Marantz en Accuphase klinken in mijn beleving op elke doordacht opgebouwde set goed.
Maar wanneer je ze in een doordacht opgebouwde set plaatst van hetzelfde merk, versterken ze elkaars kwaliteit en kan je er nog meer uithalen.
Toen ik bij je was, vond ik het geluid erg goed klinken.
Persoonlijk heeft dat te maken met de speler, deze zou het bij mij ook erg goed doen.
Mbt je speakers, zou ik niet gelijk het dempingsmateriaal vervangen.
Ik zou eerst kijken of je betere resultaten kan behalen met makkelijke "oplossingen" zoals plaatsing speakers (verder van de achterwand af) ,deze op tegels zetten (zoals ik je destijds al hebt getipt) of een "dikker" vloerkleed, of eventueel experimenteren met het "afblinden" van de baspoort.
Ander dempingsmateriaal zou (zoals FRitz het ook al aangaf) 1 van de oplossingen kunnen zijn.
De speaker zou "vloeiender" kunnen klinken onderling, maar of dit verhelpt wat men bij jou ervaart....
IK weet niet watvoor dempings materiaal er nu in jou speakers zit, maar vaak is dit niet goed, voldoende, of netjes geplaatst........dat ben ik helaas te vaak tegengekomen. (ook bij hele dure systemen
)
Ik ken Twaron en het doet in veel systemen erg goed z'n werk.
Als je het wilt doen en Fritz wilt je daarme helpen.......maak er dan een leuke en leerzame dag van!!!
IK wens je veel succes!!
Pat