Citaat van: Musicman op februari 17, 2012, 21:00:30
Lekker bezig Lo?
Zover ik weet, geven speakers vaak de mooiste (stereo) weergave, als de speakers zo'n 2,40-2,50mtr uit elkaar staan. (van "hart tot hart" gemeten).
Speakers moeten ook rondom kunnen "ademen", maar helaas is helaas niet altijd mogelijk.
Volgens mij staan ze bij jou goed......
Persoonlijk zou ik niet teveel afwijken van wat de "handleiding" voorschrijft.
Van dat startpunt heb je volgens mij genoeg speling om bekijken wat jijzelf het beste voor jouw geluid, kamer en oren vindt.
Succes!!
Dank je. De speakers staan zo'n 2.5 mtr uit elkaar dus da's een mooie maat tov de luister afstand. Volgens de handleiding moeten ze op minimaal 50cm uit de muur staan. Had ze op 57 van voorwand en 73 van zijwanden, nu op 67 van voorwand en nog steeds 73 van zijwanden. Is in mijn optiek een hele verbetering door de verandering van 57 naar 67
Citaat van: wbrands op februari 18, 2012, 00:38:29
Kan het dan nog beter ?
Blijf het volgen.
Ja kan ik zeggen
Citaat van: jrm op februari 18, 2012, 11:52:51
Maar d'r zit nog meer in volgens mij. Moet nog, zoals ik al aangaf, weer gaan experimenteren met indraaien. Heb onlangs de testCD van mutrox besteld en dit is wel een aardige CD om eea mee te testen
. Staat geen muziek op maar diverse testsignalen in diverse variaties. Handig CD-tje, hebben we vandaag ook vastgesteld bij mijn bezoek aan marantz81.
Ik moet ook nog eens gaan experimenteren met diverse interlinks en mogelijk speakerkabel. Ook hier denk ik, in mijn optiek en voor mijn gehoor, nog winst mee te kunnen behalen. Dus het verhaal is nog niet teneinde.
Wel belangrijk is om deze "veranderingen" niet te snel achter elkaar te testen. Gewoon op je gemakje iets veranderen, een weekje of wat naar luisteren, nog eens terug naar de oude situatie, ook weer eens een tijdje naar luisteren en dan conclusies trekken. Hierdoor zit je niet op het "vinken touw" om iets persé wel of niet te horen, nee gewoon muziek luisteren en genieten en relaxed besluiten wat het beste klinkt.