De set van Martin.

Gestart door Martin, september 28, 2009, 13:45:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin

Citaat van: f.luisteraar op april 23, 2011, 22:40:02
We hebben er weer een vinyl-junkie bij.  :wink:

Het is echt weer leuk om van de bank af te komen om de plaat om te draaien ;)

Gelukkig hebben we hier in de regio een paar leuke en goede vinylwinkels waar je lekker kan snuffelen in de bakken.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

joep

Kunnen we eens afspreken voor een speurtocht?

Mexicaanse Hond

Er is ook een CD/Platenbeurs die het hele land doortrekt. Daar kun je ook heel goed en tegen mooie prijzen pareltjes en juweeltjes scoren.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Martin

Citaat van: joep op april 24, 2011, 10:15:58
Kunnen we eens afspreken voor een speurtocht?

Hoi Joep,

Leuk om te doen, we kunnen Delft en Rotterdam pakken. Weet zeker dat we de heledag bezig zijn.

Ik hoor het wel.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

Citaat van: f.luisteraar op april 24, 2011, 10:19:27
Er is ook een CD/Platenbeurs die het hele land doortrekt. Daar kun je ook heel goed en tegen mooie prijzen pareltjes en juweeltjes scoren.

Tweedehands kopen doe ik alleen als ik zeker weet dat ik ze kan ruilen als ze niet goed zijn.

In Delft heb je het Platenmanneke daar hebben ze echt heel veel 2de hands en nieuw.
Ook bij sounds krijgen ze nu meer vinyl (was daar gisteren nog)
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Niber

Soms wel gokje waard hoor een 2e hands plaatje voor een paar centen. Ik heb nog nooit een miskoop gehad...(uiteraard wel eens een plaat gekocht die ik achteraf toch niet mooi vond, maar dat terzijde).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

bramdg

Citaat van: Martin op april 23, 2011, 09:38:06
Hoi,

Gisteren heb ik mijn TT-15S1 opgehaald, moest er wel even 340 KM voor rijden maar dat had ik er wel voor over.

Thuis gekomen gelijk de witte handschoentjes aangetrokken en aan de slag gegaan om de draaitafel in elkaar te zetten. Ik zag hier een beetje tegen op omdat ik dacht dat het niet zo makkelijk zou zijn.



Ik moet zeggen dat de TT-15 erg mooi en goed verpakt zat, de sticker die aan de zijkant van de doos zat stond made in germany by Clearaudio.

Alle onderdelen uit de doos gehaald en eerst de handleing maar eens gelezen (wat ik normaal nooit doet).
De benodigde gereedschap zat er allemaal bij dus ik kon gelijk aan de slag.



Ben er in totaal een klein uurtje mee bezig geweest en het resultaat mag erzijn  :yes:





Alles aangesloten en draaien maar, ik moet zeggen dat ik wel even aan het geluid moest wennen.
De bas is mooier en ronder dan cd het geluid is warmer maar minder zuiver in het mid en hoog dan cd.

Mijn voorversterker heeft nog nooit de phono ingang gebruikt dus lijkt mij dat dit ook ingespeeld moet worden zo ook het elementje van de draaitafel, kabels dus ik ga ervan uit dat dit gewenning is en wachten op de inspeel tijd.

De motor zit los van de draaitafel in het gat van het plateau, met het aanzetten van de motor moet je dit wel met 2 handen doen anders verschuift het motortje, ook de snaar om zetten van 33 naar 45 is even pielen al komt dit niet vaak voor de meeste is 33 toeren.

Nu nog wachten op de kap die ik besteld hebt, deze laat ik maken door een nederlands bedrijf die van plexiglas allerlij toepassingen maakt. Verder nog wat benodigdheden zoals een platenborstel en wat schoonmaak spullen.

Ikke weer blij.

groet Martin.

HEEL MOOIE DRAAITAFEL  :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:

Veel plezier met het opnieuw ontdekken van de analog sound  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

#217
Mooi ding Martin


Zelfs uit staat hij mooi


"inspelen" wat zou je moeten inspelen ? gaat er na een tijd iets soepeler bewegen  :angel:



ps: kap alleen tijdens het slapen erop doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Yep dit is een verrekte mooie draaitafel Martin.

Veel plezier ermee.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op april 24, 2011, 21:48:18
Yep dit is een verrekte mooie draaitafel Martin.

Veel plezier ermee.

Groet Whisper  byebye

heb al 2 doekjes verbruikt  :yes: redface
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Wel een vreemd merk 'Marantz'....
Erg mooi, dat dan weer wel...  :-D

Martin

Citaat van: jwx op april 24, 2011, 21:45:20
Mooi ding Martin


Zelfs uit staat hij mooi


"inspelen" wat zou je moeten inspelen ? gaat er na een tijd iets soepeler bewegen  :angel:



ps: kap alleen tijdens het slapen erop doen

Bedankt,
Inspelen? ik denk dat het signaal even zijn weg moet vinden en het elementje zijn draai moet vinden ;)

Denk dat alles na een tijdje pas lekker loopt
Beamer - Lamp
Cd speler - lens

enzo enzo.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

Citaat van: jwx op april 24, 2011, 21:53:51
heb al 2 doekjes verbruikt  :yes: redface

Ik gebruik altijd de gordijnen ;)
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

joep

Al een idee kunnen vormen over het verschil tussen LP en CD?

Martin

Citaat van: joep op april 29, 2011, 16:46:34
Al een idee kunnen vormen over het verschil tussen LP en CD?

Hoi Joep,

Het verschil? Tja het is anders. Ik kan geen 1 op 1 vergelijk maken omdat ik geen dubbel exemplaar hebt.

Denk dat het geluid van LP wat warmer is dan cd, wel loopt het frequentie bereik van cd veel verder door waardoor het wat zuiverder klinkt.

Ook zijn de opnamens wel erg belangrijk wat op de LP staat ook hier zijn erg veel verschillen.

Ik had die LP van Diana Krall gekocht (de laatste nieuwe live uitgave) die is echt barslecht opgenomen, weet niet of het op cd ook zo slecht is? lijkt wel of ze met z'n alleen in een blikje zitten te spelen.



ach en een plaatje opzetten en weer omdraaien is ook veel leuker om te doen ;)
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok