De set van Martin.

Gestart door Martin, september 28, 2009, 13:45:41

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Martin op september 28, 2009, 13:45:41
Geachte Marantz fanaten.

Om het wat overzichtelijker te maken heb ik de openingspost aangepast.

Versterkers:

MARANTZ SC11S1
MARANTZ SM-11S1

SA-CD-speler:

MARANTZ SA-11S2

Tuner

MARANTZ ST-15S1

Speakers:

PARADIGM - Monitor 11v6

Bekabeling:
Audioquest – Columbia
Xindak Gold XLR
Powercables van VdH en Siltech
Stekkerblok van Supra.
Speaker cables Audioquest CV-8

HT-Kamer:

Epson TW-5500 isf
Lumene scherm 106 inch
Onkyo TX-NR5007
Denon 3800BD
Sony S-5000ES
Monster power 2800

Afstandsbediening

Logitech Harmony 1100

Speakers:

Magnat Vintage 550 - 520 - 500
Paradigm monitor 9
subwoofers BK-XXLS 400 (2 stuks)

Kabels:

hdmi - Kordz EVX
Audioqest - Sub-3
VdH en W&M powercords

Diverse foto's

Groet Martin.

Haal ik gelijk alle mooie foto's naar voren

Is dat rek gemaakt van Kee Klamp
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Martin

Hoi,

Ja dat rek is inderdaad van Kee Klamp gemaakt.
Heb zelf een tekening gemaakt, alles op maat laten zagen en zelf in elkaar gezet.
Alles waterpas zetten is even een verveldend werkje maar als het klaar is ziet het er cool uit.

gr, Martin.

PS beginpost weer aangepast.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WilliamB

Hallo Martin

Ziet er super uit.
Dat wordt genieten.
Hoe is de TW-5500 ?Heb zelf de TW-2000.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Martin

Citaat van: wbrands op februari 20, 2011, 13:46:03
Hallo Martin

Ziet er super uit.
Dat wordt genieten.
Hoe is de TW-5500 ?Heb zelf de TW-2000.

Hoi Bedankt,'

Het verschil weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat de TW5500 een super mooi plaatje neerzet.
Met de nieuwe hdmi kabels van het merk kordz haal ik volgens mij het beste uit de beamer, dacht dat de Supra kabels al goed waren maar naar vergelijk bleek dit dus niet zo te zijn.

Over 3 weekjes wordt de lamp op 200 uur weer gecalibreerd, dus ben benieuwd.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WilliamB

Nog betere specificaties,en natuurlijk een nieuwer model.
Over 200 uur moet ik een nieuwe lamp kopen en opnieuw laten kalibreren.
Ben jaloers !!

Nog veel luister en kijkplezier.

Groet,William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Martin

Dank U.

Speakers worden nu gecalibreerd, het vrouwtje is de hoort op.

ben heel benieuwd naar het resultaat.

Martin

Parasound By Night :)

Het geluid is nu heel krachtig, veel betere kanaalscheiding.

7x 125W is echt genoeg voor mijn ruimte.

groet Martin

joep

Vandaag dus het Rotterdamse aangedaan waar Leo en ik bij Martin op luisterbezoek gingen. Martin is een echte liefhebber maar dan in de dubbele betekenis van het woord. Niet alleen op stereo maar ook op het HT front staat hij meer dan zijn mannetje.
Daar aangekomen hebben we eerst het stereo gebeuren op een zeer aangename manier over ons heen laten komen. Waarbij de discussie niet werd geschuwd. Alleen jammer dat ik het interieur niet mocht verzetten.
Maar wat het vandaag zo verschrikkelijk leuk maakte was natuurlijk het feit dat mijn stereo in grote mate overeen komt met die van Martin. Voorversterker,  eindversterker en tuner zijn hetzelfde en de SA-11S2 speler is al een keer toen Leo bij mij op bezoek was vergeleken met de SA-15S1 van mij. Dus moet het allemaal zo'n beetje hetzelfde klinken. Niet dus.
Er zijn echt minstens zo veel verschillen als overeenkomsten. Luidsprekers, interlinks, luidspreker kabels en niet te vergeten de akoestiek.
Het uiteindelijke geluid is toch een optelsom van veel verschillende zaken.
Daarna naar de HT afdeling waar we in een heuse bioscoop terecht kwamen. Maar dan met alle comfort van thuis. De verzameling dvd's en blue-rays is er eentje waar menige freerecordshop jaloers op zou zijn. Aldaar werden we bedolven onder de nodige vuurgevechten en muziekconcerten.
Om kwart over drie moesten we helaas afscheid nemen echter niet zonder er de nodige vervolg afspraken aan vast te knopen.

Martin, dank voor de gastvrijheid. Leo dank voor de lift.

Martin

[author=lo link=topic=6088.msg95608#msg95608 date=1303317988]
Vandaag samen met Joep van uit het brabantse land naar het zuiden van holland afgereisd. Een leuk vooruitzicht voor de boeg, luisteren bij martin naar zijn sets. pompom
Rond een uurtje of elf aangekomen en de deur werd open gedaan door een breed smilende martin. Hij moet gedacht hebben, gelukkig dat valt mee.  :schater: (hoop ik dan hè dat wij de indruk zo snel al konden wekken :-D)

Naar binnen bij martin in zijn zeer smaakvol ingerichte woning, bijzonder netjes voorelkaar.  :yes:
De grootste eye-catcher is natuurlijk toch zijn stereo rack van "steigerpijp". Heel netjes robuust en verzorgt ziet dat eruit, valt 300% mee redface :-D. Zijn setje stond natuurlijk al warm te draaien op de tuner. Een schitterend gezicht naar mijn smaak die vier prachtige marantz componenten zo naast en boven elkaar. Marantz kan dat wel HB. Links en rechts naast het rack de paradigm speakers. Forse jongens die toch gracieuz in het geheel passen en niet "bulky" overkomen.

Dan maar eens wat serieuzer gaan luisteren met een lekkere bak koffie erbij. Diverse CD's van martin verdwijnen in de CD-lade. Speelt erg gemakkelijk met een open structuur waardoor details erg goed opvallen maar niet overheersend aanwezig zijn, mooie stemmen worden neer gezet. Klinkt erg goed naar mijn mening en zorgt zeer beslist voor uren luisterplezier van hoog nivo. Dan komen er wat meer "basrijke" nummers voorbij (oa van Joep) en dan komt er, ook voor mijn gevoel, relatief veel laag op je af. Natuurlijk direct dit fenomeen onderling besproken. Martin ervaart dit als normaal, maar we komen er in de loop dertijd achter dat Martin nog een andere referentie heeft waar ik nog op terug kom. Naar mate je langer luisterd raak je weer gewend aan deze ervaring en dan wordt het meer naar het "normale" getrokken. Belangrijk om vast te stellen is dat een ieder voor zich natuurlijk zijn eigen referentie vanuit zijn eigen set heeft. We hebben natuurlijk ook gebrainstormd over wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Kwaliteit CD? Weergave speakers? Plaatsing speaker? Kamer akoestiek? Dit laatste item daar doe je niet super snel iets aan maar je kunt wel snel iets uit proberen. Op een gegeven moment zijn we bij een bepaalde muziek passage op verschillende plaatsen in de kamer gaan staan en warempel hier mee kon je varieren tussen "vet laag" en "normaal laag" om de verschillen op die manier maar eens aan te geven. Klaarblijkelijk heeft de kamer akoestiek mijns insziens dus een heel grote rol op de laagweergave op diverse plaatsen. Diverse CD's en nummers volgden nog. Niet op dringerig, mooie gedetailleerde weergave met hier en daar een wat vetter aangezet laag tgv akoestiek. Nog even de verhoudingen in "geld" tussen de speakers en de basis componten gereviewd. Tav de speakers zou een up-grade misschien in de toekomst waarschijnljk toch nog een boel extra kunnen brengen.

Na het stereo gebeuren natuurlijk ook nog zijn HT set mogen beluisteren. Een apparte HT ruimte, waar zie je dat :-D. Netjes verduisterd en met dempende panelen aan de muur. Een rijtje bioscoopstoelen naast elkaar met daarboven een beamer. Heel erg mooi voor elkaar notworthy Indrukwekkend voor mij :yes:
Een blu-ray in de speler van startrack, en tsja dan wordt inderdaad duidelijk dat martin een geheel andere "basreferentie" heeft dan wij simpele stereoboeren. :schater: Twee subs en 7 speakers zorgen voor de nodige informatie naar je trommelvliezen en organen die mee bewegen. Combineer dit met een superscherp beeld en je zit midden in de actie. Erg leuke ervaring.

Kortom martin heeft twee hele mooie sets van, in mijn ogen, hoog nivo. Ik heb er van genoten en wil martin bij deze ook weer bedanken voor de gastvrijheid.

Zoals ik al meer heb gezegd, heeeeel erg leuke bezigheid om bij elkaar op luister bezoek te gaan en elkaar persoonlijk te leren kennen.

groet,

lo

Martin

Joep en Lo bedankt voor de onderhoudende en gezellige dag  pompom  pompom

lo

:-D
Dat vond ik ook. Naar ons zin gehad bij jou, ontspannen luisteren naar twee schitterende sets.
En zoals gezegd je bent van harte welkom als mijn set weer terug aangesloten is na de verbouwing. :yes:
Fijn weekend.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Martin

Hoi,

Gisteren heb ik mijn TT-15S1 opgehaald, moest er wel even 340 KM voor rijden maar dat had ik er wel voor over.

Thuis gekomen gelijk de witte handschoentjes aangetrokken en aan de slag gegaan om de draaitafel in elkaar te zetten. Ik zag hier een beetje tegen op omdat ik dacht dat het niet zo makkelijk zou zijn.

Ik moet zeggen dat de TT-15 erg mooi en goed verpakt zat, de sticker die aan de zijkant van de doos zat stond made in germany by Clearaudio.

Alle onderdelen uit de doos gehaald en eerst de handleing maar eens gelezen (wat ik normaal nooit doet).
De benodigde gereedschap zat er allemaal bij dus ik kon gelijk aan de slag.

Ben er in totaal een klein uurtje mee bezig geweest en het resultaat mag erzijn  :yes:

Alles aangesloten en draaien maar, ik moet zeggen dat ik wel even aan het geluid moest wennen.
De bas is mooier en ronder dan cd het geluid is warmer maar minder zuiver in het mid en hoog dan cd.

Mijn voorversterker heeft nog nooit de phono ingang gebruikt dus lijkt mij dat dit ook ingespeeld moet worden zo ook het elementje van de draaitafel, kabels dus ik ga ervan uit dat dit gewenning is en wachten op de inspeel tijd.

De motor zit los van de draaitafel in het gat van het plateau, met het aanzetten van de motor moet je dit wel met 2 handen doen anders verschuift het motortje, ook de snaar om zetten van 33 naar 45 is even pielen al komt dit niet vaak voor de meeste is 33 toeren.

Nu nog wachten op de kap die ik besteld hebt, deze laat ik maken door een nederlands bedrijf die van plexiglas allerlij toepassingen maakt. Verder nog wat benodigdheden zoals een platenborstel en wat schoonmaak spullen.

Ikke weer blij.

groet Martin.

lo

Dat kan ik me voorstellen, dat je blij bent.  pompom
Ziet er werkelijk schitterend uit die DT.  notworthy
Ik zou zeggen veel plezier ermee en we horen wel of je nog klankmatige verschillen gaat horen naar mate eea is ingespeeld.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

echt een mooi apparaat die TT15S1  :yes:

veel plezier ermee  :-)

Mexicaanse Hond

We hebben er weer een vinyl-junkie bij.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers