Gordijnen!!!!!

Gestart door Totofan, augustus 16, 2009, 11:34:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Gordijnen maken heel veel uit! Zelf heb ik een maand of 4 in een kale ruimte moeten luisteren. Het galmde hier ook erg. Sinds een paar uur heb ik nu gordijnen hangen en de galm is nu voor 75% weg.

Het zorgt voor een veel directer geluidsbeeld. Alleen heb ik het idee dat ik de volumeknop meer moet opendraaien.




By leroyf at 2010-01-12

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op januari 12, 2010, 17:36:05
Gordijnen maken heel veel uit! Zelf heb ik een maand of 4 in een kale ruimte moeten luisteren. Het galmde hier ook erg. Sinds een paar uur heb ik nu gordijnen hangen en de galm is nu voor 75% weg.

Het zorgt voor een veel directer geluidsbeeld. Alleen heb ik het idee dat ik de volumeknop meer moet opendraaien.




By leroyf at 2010-01-12


Het zorgt inderdaad voor een veel directer geluidsbeeld , de plaatsing van het geluidsbeeld en de verstaanbaarheid in zang worden hierdoor ook veel beter .
Dat je de volumeknop verder moet opendraaien dat klopt , dat komt omdat je nu immers de boel aan het dempen bent , dit betekend ook dat je minder vlug last van luister moeheid zult krijgen .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

#62
ik heb ook nagedacht over hoe ik het ga doen als ik over een paar maanden men appartament kan betrekken  hello

ga vloerbedekking leggen op de vloer , veloeurs gordijnen heb ik al die in de hoeken komen te hangen zoals bij madvillian ,als zijnde siergordijnen  ,en dan nog gewonen gordijnen

verder kijk ik later wel of het dan goed genoeg is , ik ga er wel alleen wonen maar het blijft voor mij ook een ruimte om in te wonen dus ik ga niet met tafels lopen schuiven enzv ,de woning is geheel van 20cm  Beton

ben ook wel benieuw hoe het daar zal gaan klinken ik heb nu zo,n beetje dezelfde zolderkamer zoals madvillain had alleen dan is alles ook nog eens heel goed geisoleerd met 12 cm rockwool en gipsplaten daarover heen ( het dak ) en een houten vloer met vloerbedekking

heb daar de mogelijkheid om een aparte luister ruimte te maken ,maar daar heb ik geen zin wil gewoon lekker relaxt in mijn woonkamer muziek luisteren met af en toe een biertje erbij  :-)


wat trouwens absoluut af te raden is zijn lamellen die dingen resoneren als een gek

Marvin

Citaat van: Marantz 81 op juni 16, 2010, 19:55:53
wat trouwens absoluut af te raden is zijn lamellen die dingen resoneren als een gek

Maar ook diffuus...

lo

Citaat van: Marantz 81 op juni 16, 2010, 19:55:53
ik heb ook nagedacht over hoe ik het ga doen als ik over een paar maanden men appartament kan betrekken  hello

ga vloerbedekking leggen op de vloer , veloeurs gordijnen heb ik al die in de hoeken komen te hangen zoals bij madvillian ,als zijnde siergordijnen  ,en dan nog gewonen gordijnen

verder kijk ik later wel of het dan goed genoeg is , ik ga er wel alleen wonen maar het blijft voor mij ook een ruimte om in te wonen dus ik ga niet met tafels lopen schuiven enzv ,de woning is geheel van 20cm  Beton

ben ook wel benieuw hoe het daar zal gaan klinken ik heb nu zo,n beetje dezelfde zolderkamer zoals madvillain had alleen dan is alles ook nog eens heel goed geisoleerd met 12 cm rockwool en gipsplaten daarover heen ( het dak ) en een houten vloer met vloerbedekking

heb daar de mogelijkheid om een aparte luister ruimte te maken ,maar daar heb ik geen zin wil gewoon lekker relaxt in mijn woonkamer muziek luisteren met af en toe een biertje erbij  :-)


wat trouwens absoluut af te raden is zijn lamellen die dingen resoneren als een gek

Wordt gezellig daar bij jou :-D
Inderdaad je set integreren in je dagelijkse woonruimte geeft toch wel erg veel genot.
Misschien dat Toine Dingemans (soundscapes) wel voor een redelijk laag bedrag advies kan geven? Even afwachten wat de uitkomst wordt bij @drees62. Zoals ik je al had aangegeven wil ook ik nog een keer beroep doen op Toine.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

heb vanmiddag een groot deel gelezen op soundscapes en begrijp wat je bedoelt marvin ,maar in de vorige woning die ik gehad heb ( huurflat )  daar klonk het met de lammellen opzijgeschoven , een stuk rustiger

vondt het geen fijn effect in ieder geval  :no: maar zoals ik vanmiddag heb gelezen hangt er nog veel meer vanaf ,had toen ook een laminaat vloer en eigenlijk geen abosorberende delen ,tafel met glazen plaat ,het klonk daar voor geen meter in ieder geval  :schater:



ik heb even een tekening gemaakt met hoe ik alles ga plaatsen  en de afmetingen ,als jullie nog adviezen hebben laat het maar weten  byebye  ( indeling blijft zo )

aan de kant waar de banken staan is de hele raam zijde waar de gordijnen komen te hangen , en het gedeelte wat naar binnen loopt waar de deur inzit is een geheel kozijn met ramen



[EDIT] Kan geen foto,s plaatsen map schijnt vol te zitten volgt nog dan


Marantz 81

de tekening

lo

Hey, lijkt krek op mijn kamer en mijn opstelling (afmetingen zijn iets anders) :yes:
Hoe lang is de muur achter je set en hoever komen de speakers uit elkaar en van de achter-en zijwanden?
Dat zijn belangrijke afmetingen imo. Ik zie trouwens dat naast de positie waar de rechter speaker komt te staan nog een deur is gesitueerd. Lastig.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Ik heb hetzelfde probleem. Soms willen mensen erg lomp zijn en dan bijna de speaker omver lopen. Met een hoop geschreeuw tot gevolg :)

Marvin

Ongeveer dezelfde afmeting hier, enkel geen eettafel maar een met tapijt bedekte bar. En ik zit in de lengte...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

#71
Citaat van: lo op juni 17, 2010, 22:46:33
Hey, lijkt krek op mijn kamer en mijn opstelling (afmetingen zijn iets anders) :yes:
Hoe lang is de muur achter je set en hoever komen de speakers uit elkaar en van de achter-en zijwanden?
Dat zijn belangrijke afmetingen imo. Ik zie trouwens dat naast de positie waar de rechter speaker komt te staan nog een deur is gesitueerd. Lastig.

groet,

lo


de muur achter waar men set komt te staan is 4,2  meter ( kozijn met deur 1,2 bij 2 meter ) woonkamer is 6,2 meter lang en geen 6,4 zoals op tekening ,speakers komen minimaal 70 centimeter van de wand af te staan , verder t.z.t hoe het allemaal uitkomt en beste klinkt  :wink:

misschien dat het kozijn en deur eruit gaan en ik een wand ga plaatsen dat de kamer helemaal vierkant is ,of een schuine wand omdat anders de hal erg smal wordt

in de lengte zitten heb ik ook over nagedacht maar dan kom ik nooit uit met de indeling zoals ik hem wil hebben  :-)

ja mooi getekend he  :schater:

Marantz 81

ben eruit het kozijn met de deur gaan eruit  violent1

er komt een schuinen wand met deur voor terug ,omdat ik anders en te smalle Hal krijg  :-)

zie bijgevoegde AUTOCAD tekening   :schater:

vertelde het tegen men vader die zij van waarom dan  :roll: dan zet je speakers toch wat dichter bij elkaar en dichter bij de wand  nonono  , heb het uitgelegd en ook dat die grote ramen (enkel glas 2X  2 bij 1,2 M) nogal lekker willen resoneren ,deur vondt die ook niet nodig in de wand ook uitgelegd waarom ik er een deur in wil zodat de kamer dichtbleef , uiteindelijk begreep die het wel  :-D

groeten Arjan  byebye

Marvin

Goed bezig Arjan, sommige mensen moeten nu eenmaal even verteld worden waarom je die 'aparte' indeling nodig hebt...  :-D

Marantz 81

#74
haha ja idd , ze begrijpen het wel maar hebben ook zoiets van uhhh  :-o  :schater:

vanavond vloer uitwezen zoeken wordt toch gewoon laminaat en een groot kleed onder de salontafel

vloerbedekking is bijna 2 keer zo duur omdat het 5 meter breed moet zijn en dan kom je automatisch in de duurdere vloerbedekking

en ga de de muur die ik ga plaatsen zoals op de tekening eerst 1 meter doortrekken en dan schuin terug met een deur  byebye