Ik ben begonnen met een kenwood combi setje.
Deze heb ik dik 10 jaar gehad.
Ik was 16 dat ik dat dingetje kocht van mijn zuur verdiende kranten geld.
Heel lang tevreden geweest met het apparaatje.
Op een gegeven moment begon de cd speler hier en daar te weigeren.
Ik had al een hele tijd de wens om een "echte" geluids installatie te kopen.
Ben toen wat gaan rond neuzen en besloot toen op zoek te gaan naar een reciever.
Ik wou natuurlijk dat het apparaat alles kon en kwam toen uit bij de Marantz sr5002
Tevens heb ik er toen een paar hele mooie B&W cm7 speakers gekocht en me vader gaf me er een oude philips cd speler bij.
Toen kreeg ik van me schoon vader ook nog eens een paar mooie infinety reverence 80 speakers die bij hem op zolder stonden weg te rotten.
Heel erg tevreden over het geluid bij films, maar met muziek spelen was ik toch nog niet helemaal tevreden.
Ik mocht toen van mijn ex vriendin een cd speler kopen.( nu 1 maand uit na 7 jaar
)
Plaatsing en timing werd echt verbeterd in mij set.
Ben alleen wel van mening dat het geluid nog niet echt los komt van de speakers.
De breedte is goed maar ik wil meer ruimtelijkheid.
Helaas omdat me vriendin me verlaten heeft, heeft ze de infinety's weer meegenomen
Ik heb nu dus een beeldbuis t.v. geen hdmi dvd speler en geen surround speakers meer ( nogmaals
)
Omdat ik nu toch geen geld heb om alles uit de surround reciever te halen door nog 3 speakers te kopen en
een scherm en een dvd/blu-ray speler en een subwoofer ,heb ik de conclusie getrokken dat ik eigenlijk veel meer geef om muziek dan om films en beeld.
Omdat mijn speakers naar mijn mening nog veel meer kunnen dan wat ze nu laten horen ben ik van mening dat ik eerst maar eens op zoek moet naar een hele mooie stereo versterker.
Eerst nog even sparen maar denk wel al iets op het oog heb.
http://www.arcam.co.uk/products,fmj,integrated-amplifiers,A38.htmHeb met de plaatselijke dealer al afgesproken een keer uitvoerig te gaan luisteren.
Ik wil dus ruimtelijkheid, warmte, gevoel, detail (maar weer niet te veel) en plaatsing.
Heeft iemand nog suggesties in dit prijs segment die ik zeker niet over mag slaan?
Het stereo virus heeft werkelijk toegeslagen en nu zonder WAF zijn de remmen los.
Kmoet alleen eerst een wasmachine kopen (anders begin ik zo te stinken)
Sander