Stekkerblok advies.

Gestart door xander32, juli 19, 2009, 11:58:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: wiemelen op februari 08, 2011, 15:36:31
Probleem met verzekeringen is altijd dat er niet naar de nieuwprijs gekeken wordt.
Wat zij definiëren als "actuele waarde", daar kan je meestal geen nieuwe installatie voor kopen, vaak zelfs niet 2de hands en dus schiet je er dus ruim bij in.

In geval van blikseminslag of onverwachte stroomstoot op het netwerk of zo en je superdeluxe dure stekkerdoos zou falen, dan zul je wel een compensatie krijgen van je eigen verzekering of de elektriciteitsmaatschappij. Volgense sommige hifi verkopers zou het trouwens een fabeltje zijn dat een stekkerdoos een blikseminslag kan tegenhouden, maar dat ter zijde.
Maar in principe had je stekkerdoos dit dus moeten verhinderen, dus vroeg ik me af bij welk merk je dan toch nog een juiste/eerlijke compensatie krijgt voor je verlies.

Alternatief is natuurlijk om je hifi installatie apart tegen vervangwaarde te laten verzekeren.
Hier heb ik al navraag naar gedaan, maar op zich is dat relatief duur voor een installatie van +- 5.000 euro (inclusief luidsprekers). Voordeel is dan wel dat je ook verzekerd bent tegen ongelukjes (zoals bijvb kinderen die iets om zeep helpen).

Hoeveel gevallen ken je waarvan iemand zijn waardevolle set kapot is gegaan door een stekkerblok ?

Je zal zien jij net wel ik hoop het niet hoor

Probleem is ook dat een mooie voor eindversterker van 25 jaar oud van Accuphase minder waarde heeft voor een verzekering dan een nieuwe lcd van een meter die net in de aanbieding is voor 499 euro

Volgens de norm gaat een stereoset 5/6 jaar mee

En voor die kinderen ben je verzekerd mijn zoontje die een paar jaar geleden een speaker omver liep werden netjes de herstel kosten betaald
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

Gelukkig hebk nog nooit een blikseminslag gehad, maar familie van mij wel.
Zij hadden een Philips stekkerdoos voor hun tv en (goedkope) hifi/surround set.
Maar ondanks het feit dat de stekkerdoos hiervoor "beveiligd" was, bleef er niet veel van over  nonono .
En in de kleine lettertjes stond dan weer dat indien de stekkerdoos ouder was dan 1 jaar dat ze geen recht meer hadden op een schadevergoeding. Helaas voor hun was de tv en hifi maar een kleine schadepost in vergelijking met de rest van de schade (koelkast, wasmachine etc).

Toch goed dat je verzekerd was voor je luidspreker.
Zit bij mij dus niet in de familiale en inboedel verzekering indien ikzelf of mijn kinderen iets stuk maken.
Als anderen dit doen hoort dit natuurlijk wel bij hun familiale verzekering, maar dan enkel weer te actuele waarde en niet vervangingswaarde.
Vandaar dat ik al navraag had gedaan om dit apart te verzekeren.

Dus in mijn geval misschien toch best voor de aparte verzekering gaan (tegen vervangingswaarde dan wel te verstaan, anders heb ik er nog niets aan  :-) )
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Barrett

Vraag mij af hoe ze een stekkerblok tegen blikseminslag testen :roll:
De beste beveiliging tegen blikseminslag is.........stekker eruit!

Verzekeringslui zullen wel adviseren om alles te verzekeren.
Het enigste waar je je tegenwoordig het beste voor kunt verzekeren is dat er niemand een ruitje intikt en er met je stereo vandoor gaat :evil:

JohnWx

Citaat van: Barrett op februari 08, 2011, 21:41:00
Vraag mij af hoe ze een stekkerblok tegen blikseminslag testen :roll:
De beste beveiliging tegen blikseminslag is.........stekker eruit!

Verzekeringslui zullen wel adviseren om alles te verzekeren.
Het enigste waar je je tegenwoordig het beste voor kunt verzekeren is dat er niemand een ruitje intikt en er met je stereo vandoor gaat :evil:

doe jij je stekker eruit ?

ik toevallig wel met een stekkerblok met schakelaar maar puur uit luiigheid dat alles in een keer uit gaat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Bij onweer altijd alles er uit, zowel 220 als cai. Scheelt mij in ieder geval een hoop. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 08, 2011, 23:10:53
Bij onweer altijd alles er uit, zowel 220 als cai. Scheelt mij in ieder geval een hoop. :-D

groet,

lo

Cai niet moet wel tv kunnen kijken  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

 :no:

Nope, geen TV ook niet. Ben er door de bliksem in het verleden al 2 kwijt geraakt. Alles gaat uit........ euhhhh....... stekkers hè :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 08, 2011, 23:42:05
:no:

Nope, geen TV ook niet. Ben er door de bliksem in het verleden al 2 kwijt geraakt. Alles gaat uit........ euhhhh....... stekkers hè :-D

groet,

lo

rustig man doe niet zo gespannen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Lo:

stupid

Zoals al eerder ergens gemeld, heb ik geen tv dus ook geen CAI aansluiting!
In de strat is al 2x de bliksem ingeslagen in de CAI-verdeelkast op straat, iedereen zonder stroom en rokende apparatuur, behalve in één huis, waar nog steeds het licht brandde  :-D

Ook ik haal iedere avond de stekkers uit de wcd's!

JohnWx

Citaat van: jrm op februari 09, 2011, 11:26:33
Lo:

stupid

Zoals al eerder ergens gemeld, heb ik geen tv dus ook geen CAI aansluiting!
In de strat is al 2x de bliksem ingeslagen in de CAI-verdeelkast op straat, iedereen zonder stroom en rokende apparatuur, behalve in één huis, waar nog steeds het licht brandde  :-D

Ook ik haal iedere avond de stekkers uit de wcd's!


wij noemen dat een risico wijk  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Een wijkje met "hoge spanning"  :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Citaat van: jwx op februari 09, 2011, 11:37:32

wij noemen dat een risico wijk  :schater:

:-o

De burgermeester wil dan ook hard gaan optreden!
Met name in het weekend loopt de spanning op!!! :-D

Whisper.nl

Citaat van: jrm op februari 09, 2011, 17:04:28
:-o

De burgermeester wil dan ook hard gaan optreden!
Met name in het weekend loopt de spanning op!!! :-D

Wij wachten dan ook in spanning af naar de ontwikkelingen.

Neen ik trek de stekker er niet uit.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

wiemelen

Valt me wel op dat de meeste stekkerblokken geen apart knopje hebben om de stroom volledig af te sluiten.
Lijkt me wel handig en energiebesparend als ik mijn AV receiver + CD speler + DVD speler + TV niet continue in standby stand moet laten staan.
Is er een specifieke reden om dit niet aan te bieden en zijn er degelijke blokken die dit wel hebben?
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Marantz 81

ja overgangs weerstand ( verlies)

trek je toch gewoon de stekker eruit nadat je de apparatuur hebt uitgezet