Stekkerblok advies.

Gestart door xander32, juli 19, 2009, 11:58:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: wiemelen op februari 10, 2011, 17:59:47
Valt me wel op dat de meeste stekkerblokken geen apart knopje hebben om de stroom volledig af te sluiten.
Lijkt me wel handig en energiebesparend als ik mijn AV receiver + CD speler + DVD speler + TV niet continue in standby stand moet laten staan.
Is er een specifieke reden om dit niet aan te bieden en zijn er degelijke blokken die dit wel hebben?
Ik denk dat je niet goed gekeken hebt  :lol: ,google eens op stekkerdoos en je word overspoelt door stekkerdozen met schakelaars ,en wat betreft spanningsverlies hoef je echt niet over in te zitten .




Zomaar een greep  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Ze zijn eens in de zoveel tijd te koop bij de Aldi. Het maakt de elektronen niet uit door welk stekkerblok ze moeten stromen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 18, 2011, 12:35:38
Ze zijn eens in de zoveel tijd te koop bij de Aldi. Het maakt de elektronen niet uit door welk stekkerblok ze moeten stromen.

daar had ik ooit voor weinig een echte Brennenstuhl 9,95 ipv 39 euro

kan ook de Lidl geweest zijn hoor

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Lidl  :yes: ,ik heb er maar meteen 3 van meegenomen  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

wiemelen

Ik heb mij ondertussen de Belkin Conserve aangeschaft.
http://www.belkin.com/nl/conserve/

Zo heb ik de stekkerdoos mooi uit het zicht kunnen wegwerken en met een druk op de knop kan ik de stroom van 6 apparaten afzetten  :-) ... ik tevreden ... en nog belangrijker .. mijn vrouw ook.
En met de 2 overige "altijd actieve" contacten blijft mijn telefoon ook nog steeds opladen  :-)

Ik had toevallig ook de kans om deze stekkerdoos (35 euro) te beluisteren naast eentje van 150Euro met slechts 4 contacten ... helaas ... het zal wel aan mijn oren liggen ... maar ik hoorde geen verschil ... maar dat is niet erg ... voor die 115 euro verschil koop ik me wel een aantal CD's  HB
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)