Stekkerblok advies.

Gestart door xander32, juli 19, 2009, 11:58:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

scanspeakman

Citaat van: xander32 op juli 20, 2009, 14:11:21


Ultra Alu Netzleiste
(Netzleiste: 6-fach ; Kabellänge: 200 cm)
Alu Steckdosenleiste
Ölflex FD891CY
Bals Stecker
Gewebeschlauch schwarz
Sternförmige Verdrahtung



Deze is het geworden.
€124,- inclusief verzenden.


Sander.

Lijkt erg veel op het blok dat ik zelf hebt geklust, alleen is dat dan blank aluminium.

Scanspeakman

xander32

#17
Citaat van: Vlearmoes op juli 20, 2009, 16:08:43
Waar waar ??  :kwijl:
http://www.audioconnexion-shop.de/

Een korte review door de buren:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45900.0

Citaat van: scanspeakman op juli 20, 2009, 16:14:30
Lijkt erg veel op het blok dat ik zelf hebt geklust, alleen is dat dan blank aluminium.

Scanspeakman

Opbouw intern: Rittal - koperen strip / Audioconnexion - sterbekabeling. Maar dat is ook geen schande daar jouw zelfbouw ongeveer de helft koste.


Sander.

bramdg

Citaat van: xander32 op juli 20, 2009, 14:11:21


Ultra Alu Netzleiste
(Netzleiste: 6-fach ; Kabellänge: 200 cm)
Alu Steckdosenleiste
Ölflex FD891CY
Bals Stecker
Gewebeschlauch schwarz
Sternförmige Verdrahtung



Deze is het geworden.
€124,- inclusief verzenden.


Sander.


Mooie blok !!!!!!!! proficiat

....heb ook wel intresse in zo eentje
Laat je eens weten wat je ervan vind als je hem hebt en uitgetest hebt ..thx !

groeten

bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Jan

Wat is nu het verschil tussen bovenstaande spanningsslof en degene op de link hieronder?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90042.0

Canule

#20
Citaat van: Jan op augustus 09, 2009, 20:33:58
Wat is nu het verschil tussen bovenstaande spanningsslof en degene op de link hieronder?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90042.0
Dat van jou is een verdeel blok met Wieland The gesis® connector system® aansluiting met een standaard voedende kabel die wat dunner zal zijn in ader doorsnee als besproken bovenstaande.

Wieland® systeem gebruiken ze ook bij verlichting in kantoren(doorlussen van verlichtings bakken) dit is zon geval om gewone onderdelen in het Wieland® systeem op te nemen.

dat die gast er 30 eur voor wil hebben komt waarschijnlijk door het The gesis® connector system®®® aan dit eenvoudige stekkerblok :lol:

xander32

Ik heb het blok van Audioconnexion nu twee maanden maar vraag mij niet of ik verschillen hoor dan wel zie; geen idee. Maakt ook niet uit: schaden zal het zeker niet en het ziet er fraai uit :yes:.


Sander.

Martin

Hoi.

Ik gebruik met volle tevredenheid deze Supra stekkerblok.



Blok met 2M kabel voor nog geen 200,-

Alleen zit er bij mij nog 2 lampjes op voor piekstroom beveiliging.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

HiFi gek

Is dit tevens ook een netfilter of enkel een stekkerblok ?


Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Citaat van: HiFi gek op september 30, 2009, 17:29:13
Is dit tevens ook een netfilter of enkel een stekkerblok ?


Groeten  EDWIN  B
Hoi Ediwn

Ik heb het Supra blok ook gehad, voor weinig geld een mooi blok. Het is echter geen vergelijk met het PS Audio blok dat we beiden gebruiken.

Groetjes

Bert
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Martin

Hoi

Om wat duidelijker te zijn is het dus deze

MD06-EU/SP

6 EU sockets, Schuko
Input connector: IEC-320
10 Amp Fuse
NIF transient filter
3-way Surge Protection



Voor mijn Hometheater gebruik is de Monster HTS 2600
Deze heeft dus wel verschillende filter (Digital en Analoog)




Clean Power™ Stage 2:
De HTS2600 heeft met Clean Power Stage 2 twee netfilters aan boord welke speciaal ontworpen zijn voor audio en video apparaten. Daarnaast is er voorzien in een special lichtnetaansluiting voor zware stroomgebruikers zoals (eind)versterkers etc.

Tri-Mode circuit beveiliging:
De HTS2600 heeft filters aan boord die werken in combinatie met alle drie voedingslijnen: fase, nul en aarde. Hierdoor wordt een grotere zekerheid geboden voor het weghouden van ongewenste spanningspieken.

T2™ technologie:
Om uw vaak kostbare investering in audio en/of video apparatuur te beschermen, is de HTS2600 voorzien van exclusieve T2™ technologie. Hiermee wordt uw audio/video apparatuur automatisch van het lichtnet ontkoppeld zodra de lichtnetspanning onder de 160 volt of boven de 270 volt komt. Na 15 seconden wordt door een microprocessor bekeken of de conditie van het lichtnet weer normaal is en wordt het Power Center weer aangeschakeld.

Bliksem & overspanningbeveiliging:
Naast lichtnetfiltering beveiligt de HTS2600 de gehele audio/video set tegen bliksem en onverwachte stroompieken in het lichtnet. De mate van absorptievermogen van deze pieken wordt weergegeven in kilojoules en is bij de HTS2600 maar liefst 6619 Joules. liksem kan ook via de kabel, satelliet, telefoonlijn maar bijvoorbeeld ook via de ethernet verbinding inslaan, vandaar dat aansluitingen bij de HTS2600 continue in de gaten worden gehouden. Met name voor de eigenaren van vaak kostbare plasma/lcd schermen en/of home theaters is dit een geruststellende gedachte.

Omdat de HTS2600 ook uitstekend geschikt is voor gebruik in (semi-) professionele studio's, wordt deze geleverd incl. losse beugels voor 19 inch rack montage.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op september 30, 2009, 23:00:17
Hoi Ediwn

Ik heb het Supra blok ook gehad, voor weinig geld een mooi blok. Het is echter geen vergelijk met het PS Audio blok dat we beiden gebruiken.

Groetjes

Bert

Ha die Bert , dat is lang geleden man .  byebye

Ik stelde de vraag enkel omdat ik niet kon zien of het ook tevens een filter is , niet om een vergelijk met mijn PS Audio te kunnen maken qua specificaties o.i.d.

Het Supra blok ziet er wel prima uit trouwens , wist even niet meer dat jij die ook hebt gehad voordat je het PS Audio netfilter aanschafte .



Groeten  EDWIN  B


wiemelen

Even opnieuw dit topic opfrissen om te vermijden dat er alweer een stekkerdoos topic bij komt  :-)

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe stekkerdoos.
Na wat rondneuzen op forums was ik al wat leuke dingen tegengekomen zoals SUPRA, RITTAL en  de audioconnexion website.

De vraag welke van deze of andere merken het beste audio resultaat geeft is nogal subjectief en in het verleden al vaker behandeld. Dus daar ga ik zelf niet op in gaan.
De vraag die ik wel heb is welke van deze stekkerdozen de beste beveiliging heeft voor mijn audio/video apparatuur. En indien er toch iets zou misgaan, welke zorgt een goede vergoeding/schadevergoeding.

In de handel kan je bijvb ook van Belkin hele eenvoudige stekkerdozen kopen met wel hele dunne kabeltjes die dan tot 80.000 of 100.000 euro schadevergoeding beloven. Maar als je apparatuur al een jaartje of 4-5 oud is vrees ik toch dat in de kleine lettertjes staat dat je er niet veel meer voor zal krijgen.

mvg,
Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

Wilde net een verhaal tikken over dat jezelf bepaald of iets goed voor je werkt  :angel:

Ik had eral overheen gelezen waarover je iets vroeg   violent1

Goede vraag op zich

Weet ook niet wat je bedoelt met misgaan maar als er brand ontstaat is er je verzekering bij inslag van onweer moet volgens mij elk ding wel werken

Denk ook dat die aansprakelijkheid gebakken lucht is want je zal absoluut niet aan hun voorwaarden voldoen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

Probleem met verzekeringen is altijd dat er niet naar de nieuwprijs gekeken wordt.
Wat zij definiëren als "actuele waarde", daar kan je meestal geen nieuwe installatie voor kopen, vaak zelfs niet 2de hands en dus schiet je er dus ruim bij in.

In geval van blikseminslag of onverwachte stroomstoot op het netwerk of zo en je superdeluxe dure stekkerdoos zou falen, dan zul je wel een compensatie krijgen van je eigen verzekering of de elektriciteitsmaatschappij. Volgense sommige hifi verkopers zou het trouwens een fabeltje zijn dat een stekkerdoos een blikseminslag kan tegenhouden, maar dat ter zijde.
Maar in principe had je stekkerdoos dit dus moeten verhinderen, dus vroeg ik me af bij welk merk je dan toch nog een juiste/eerlijke compensatie krijgt voor je verlies.

Alternatief is natuurlijk om je hifi installatie apart tegen vervangwaarde te laten verzekeren.
Hier heb ik al navraag naar gedaan, maar op zich is dat relatief duur voor een installatie van +- 5.000 euro (inclusief luidsprekers). Voordeel is dan wel dat je ook verzekerd bent tegen ongelukjes (zoals bijvb kinderen die iets om zeep helpen).

Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels