de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

cz79

Citaat van: jrm op januari 29, 2012, 16:26:26
Citaat van: cz79 op januari 29, 2012, 14:42:36
Citaat van: renes59 op januari 29, 2012, 11:48:06
Citaat van: cz79 op januari 29, 2012, 11:14:10
Nee joh gewoon multimeter en meten, oren doen er immers niet toe en als je anders beweert dan heb je een ban.....Over dictatuur gesproken
Volgens mij kom jij ook wel op het Hififorum. Het is daar een wat andere wereld, so what?

Ik zit er inderdaad wel eens op maar de sfeer is niet echt goed te noemen, als je een andere mening hebt dan 99.9% van de leden daar dan is de kans groot dat je het vagevuur over je krijgt uitgestort.
Elkaar in hun waarde laten is een groot goed en dat hebben ze (imo) daar zeker NIET begrepen en dat maakt de sfeer er daar ook niet gezelliger op.

Mensen die zich priuma kunnen schikken in de mening die heerst op het hififorum hebben vinden wellicht een heel mooi forum met interessante duiscussies enzo maar als je de afwijkt van de vastgestelde mening aldaar dan heb je kans dat je wordt verketterd

Laten we er maar gewoon ophouden dat er op het hififorum meer technisch onderbouwd wordt.

Echter als je de heren in het 'echt' ontmoet zijn het ook 'liefhebbers' van alles en nog wat en kan je er prima mee praten. En ja niet alles is te meten c.q. te verklaren, dus elkaar in de waarde laten (over en weer) moet wel van 2 kanten komen. Meestal beweert iemand 'iets' en gaat dat zonder een goed onderbouwd argument met groffe taal verdedigen, ja, dat wekt dan (helaas) ook weer veel weerstand.

Ik heb (gelukkig...) ook af en toe een afwijkende mening, maar ik wil dat niet iemand anders opleggen  :-D

Ben ik voor het overgrote deel met je eens maar als iemand vertelt dat hij een verschil heeft gehoord (niet gemeten) dan is dat bij voorbaat vloeken in de kerk aldaar en nieuwe dingen (ook soms wel vage zoals Harmonix) wordt dierct al van de tafel geveegd zonder het te proberen omdat het gewoonweg niet KAN werken. Meer dan eesn resulteert een aardige discussie in een veredelde scheldpartij en dat is imo niet de leukste manier om aan een forum/topic deel te nemen.

Ongeveer ieder topic is believers vs non-believers, waarbij de believers altijd aan het kortste eind trekken

jrm

Klopt (ik voeg maar niet alles weer toe, wordt zo'n brij...), maar de scheldpartij of 'nare' teksten komen meestal uit dezelfde hoek of van de topic starter.

je hebt pm.

cz79

Ieder het forum waar hij/zij zich het prettigst voelt toch?!
Voor mij is dat op nr 1 het Marantzforum en nr 2 HTForum nr 3 bestaat niet

En PM terug.

WimPeu

Citaat van: cz79 op januari 29, 2012, 18:24:10
Ieder het forum waar hij/zij zich het prettigst voelt toch?!
Voor mij is dat op nr 1 het Marantzforum en nr 2 HTForum nr 3 bestaat niet

En PM terug.

notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Als ik iets op een bepaalde wijze ervaar is dat mijn waarheid; dan kan een heel forum over mij heen vallen en pogen mij van het tegendeel te bewijzen, maar ik zal daar weinig ontvankelijk voor zijn 8-).

JohnWx

Citaat van: xander32 op januari 29, 2012, 20:09:46
Als ik iets op een bepaalde wijze ervaar is dat mijn waarheid; dan kan een heel forum over mij heen vallen en pogen mij van het tegendeel te bewijzen, maar ik zal daar weinig ontvankelijk voor zijn 8-).

maar je hoeft het niet eens te zijn met iemand maar op sommige fora word je openlijk afgemaakt als je iets ervaart en dat deelt met alle liefde voor je hobby en je word gewoon voor HIFI GEK  :angel: uitgemaakt omdat je geen ing. bent of geen hts zwakstroom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

grappig. ben ing en hts gedaan en ervaar ook nog dingen die echt waar, niet kunnen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Heel goed, ik geloof ook echt dat we nog niet alles kunnen meten op elke manier die we willen.
Ik hoor ook verschillen in dingen die eigenlijk niet zouden moeten kunnen, en als je dat niet hoort en/of wilt geloven is dat prima! Als je het wel hoort en/of wilt geloven dan is dat ook prima!

Mooi toch?! Elke manier en elke bevinding is gewoon prima, zolang diegen die het ervaart/gelooft er happy mee is.

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op januari 29, 2012, 21:02:51
Heel goed, ik geloof ook echt dat we nog niet alles kunnen meten op elke manier die we willen.
Ik hoor ook verschillen in dingen die eigenlijk niet zouden moeten kunnen, en als je dat niet hoort en/of wilt geloven is dat prima! Als je het wel hoort en/of wilt geloven dan is dat ook prima!

Mooi toch?! Elke manier en elke bevinding is gewoon prima, zolang diegen die het ervaart/gelooft er happy mee is.

Dat/dit is net zoiets als een lekker glas Whiskey zonder ijs.  hello

Maar eh.  HLP

Mooie set heeft Fritz vind je niet.   HB

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

stupid HB Believe it or not, it's all in the ears of the beholder(s).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 29, 2012, 20:47:38
grappig. ben ing en hts gedaan en ervaar ook nog dingen die echt waar, niet kunnen.

ook zwakstroom ? :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Citaat van: Cornelis1921 op januari 29, 2012, 22:26:16
stupid HB Believe it or not, it's all in the ears of the beholder(s).

een beholder heeft geen oren toch?

xander32

Citaat van: Zoldar op januari 29, 2012, 20:47:38
Praatjes, kom maar eens met bewijzen!

:-D

Zoldar

The proof of the pudding is in the hearing!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *