Er is meer tussen hemel en aarde

Gestart door Paul, mei 02, 2009, 21:23:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul

Als we het over bronnen hebben denken we meestal aan de cd speler / sacd speler / tuner / platenspeler of dvd speler.
Over deze bronnen wordt meestal goed over nagedacht voordat men tot een aankoop overgaat.
Daarbij komen meestal nog extra bedragen bij zoals interlinks en niks is ons te gek om tot het beste resultaat te komen, laten we zeggen zoveel mensen zoveel wensen. :lol:

Maar als we naar de radio luisteren nemen we genoegen met de standaard tuner en het aanbod wat wat de plaatselijke kabelboer ons aanbied tegen meestal een " fors " tarief waar niet over te discussieren valt en klinkt niet altijd even goed.
Het klinkt wel aardig ( tot 15Khz) maar er zijn meer mogelijkheden en er is meer dan tussen de 87.5 en 108 Mhz.
Joep heeft het enige tijd geleden in een topic over DAB radio gehad, maar ook dit schijnt het niet te halen en het aanbod qua zenders is beperkt en de aanschaf van deze apparatuur is niet goedkoop.

Omdat ik enige jaren geleden een conflict met de kabel aanbieder heb gehad ben ik naar alternatieven gaan zoeken en kan melden dat deze er zijn waarbij men ook nog geld kan besparen.

Onlangs heb ik voor een paar tientjes (+/- 50 euro) een fta sat. receiver aangeschaft en niet voor de tv maar voor de radio ontvangst, ook omdat ik een jazz liefhebber ben en het aanbod op de kabel en de ether daar te wensen over laat.



De mogelijkheden zijn enorm, voor ieder wat wils en de ontvangst is van cd kwaliteit.

Mij keuze is iig groter dan de kabel en zelfs de nederlandse radio zenders, zelfs radio 6 is free to air te ontvangen.



Wellicht een optie voor anderen en kan men hier z,n bevindingen met andere delen.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

MadVillain


Vlearmoes

Ook hier een schotel ipv UPCkabel (zie handtekening)
ik kijk/luister naar 4 satelieten    dus radiozenders in overvloed   zelfs meerkanaals zenders  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

edwinvh

Ik gebruik ook al een jaar of 5 een sat ontvanger voor de radio en TV.
Dit omdat ik de kwaliteit van ziggo niet goed vind (inmiddels al weer wel verbeterd)
Ik denk dat de kabel hier ongeveer rond de 18 euro ligt.
Met de sat is dit voor mijn een stuk goedkoper.

Wel wil ik eens een Squeezebox gaan proberen om te kijken of dit wat is.
Ik zal hem dan alleen maar voor de radio functie gebruiken.
Ook misschien wel eens voor cd's maar dan moet ik mijn nassen anders indelen.
Maar of dit beter is dan de sat, dat vraag ik me nog af.


Vlearmoes

Om eerlijk te zijn moet ik vermelden dat ik alle radio zenders heb verwijderd uit mijn schotel ontvanger
om meer ruimte te maken om van 4 satelieten alles te kunnen inladen    daarna weer 100derden tv zenders verwijderd om mijn hummy lekker snel te houden  :lol:

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Ik kan hier via de ontvanger radio luisteren van mijn digi tv

Maar ik heb de reciever eigenlijk nog op de oude manier aangesloten en vindt het eigenlijk wel ok
Eerst maar eens zorgen dat je in NL de ontvangst in de auto beter wordt zodat je geen geruis en gestoor meer hebt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

ik ben aanfgesloten op galsvezel met mijn radio en tv...............en dat was wel een verbetering t.o.v. kabel......ik ben nu ook tevreden over het radiosignaal.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

vielzweck

ik luister radio via fta sat en via de rommel van ziggo.

nadat ziggo eenzijdig heeft besloten tv zenders te verwijderen vliegt deze binnenkort de deur uit ten faveure van de satelliet. (we leven tenslotte niet in Italië,Rusland of iets anders wat op Noord Korea lijkt gvd)

Maar inderdaad over de ontvangst van de sattelliet ben ik heel tevreden :yes: :yes:

Radio zes vermeldt bij mij no signal, zal er wel weer mee te maken hebben dat ze in Rotterdam schandalig worden voorgetrokken, hoewel het Paultje van harte gegund is  :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

hg5812

Omdat we bij ons in het dorp geen kabel hebben ben ik sowieso aangewezen op de satelliet voor televisieontvangst. Het aanbod aan radiozenders is inderdaad enorm en de geluidskwaliteit is uitstekend. Omdat ik een abonnement heb bij Canal Digitaal voor de ontvangst van de nederlandse tv zenders komen er naast de "free to air" radiozenders ook nog een aantal gecodeerde radiozenders mee (zoals Radio 2, 3FM en Radio 4). In het enorme aanbod zit voor elk wel wat wils. Ik kuister zelf veel klassieke muziek en ook daar is een grote keus aan zenders.  
Misschien nog een tip voor de liefhebbers van smooth jazz en soft soul: De Luxe Radio

Satellit: ASTRA 1H
Position: 19,2°Ost
Kodierung: unverschlüsselt
Transponder: 92
Polarisation: vertikal
Downlinkfrequenz: 12.246 GHz
Symbolrate: 27,5 MSymb/s

Groet,
HG
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

HiFi gek

#9
Ik heb de UPC digital HD decoder .

Daar zitten ook een enorm aantal muziek zenders op die je op de kabel totaal niet tegenkomt .
En de geluidskwaliteit is ook beter dan van de kabel .

Er zitten radio zenders op van alle genre's van A tot Z .




PAUL        PAUL


Als je het interesant vind om mijn zender aanbod te zien en te beluisteren dan nodig ik je bij deze uit om langs te komen bij mij .
We wonen immers op loopafstand van elkaar .





Groeten  EDWIN  B

Marvin

ik weiger digitale radio via een decoder.
ik wil gewoon de zender informatie op me schermpje zien.
geen fel gekleurd getalletje waarbij ervaring of gokken je moet vertellen welke zender je nu luisterd,
nee gewoon nummer informatie en de zender in me schermpje aub!  :-D

gerard

leuke titel  :-)

Ik luister veel naar de radio, via de analoge kabel (ziggo), vooral arrowjazz, radio6 en de klassieke zenders zijn gelukkig van redelijk goede kwaliteit, de overige zenders zit veel verschil in. Met m'n huidige tuner heb ik al veel winst geboekt tov de SR4600. Een aantal van m'n favorietezenders doen niet onder voor cd kwaliteit ondanks de beperking tot 15kHz, daar merk ik weinig van.

Schotel lijkt idd een goed alternatief, al weet ik daar verder nog weinig van.
Groot nadeel lijkt mij dat je je zenders altijd mbv een tv scherm op moet zoeken?!?
Of kan je dit ook van een ander display aflezen? (display van de sat decoder of afstandsbediening?)

grt gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

hg5812

Dat is inderdaad een nadeel van radio ontvangst met een schotel, dat je de zendernaam niet op de ontvanger/decoder af kunt lezen. Als je de tv aanzet kun je alle info op het beeldscherm zien. Ik heb mijn favoriete zenders onder de eerste voorkeuze toetsen gezet. Zo kan ik nog wel bijhouden welke zender aan staat.

Groet,
HG
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

Vlearmoes

Hier op de humax gewoon de zendernaam in het display
bij het sorteren van de radiozenders is de tv gebruiken  wel nodig

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gerard

Citaat van: MadVillain op mei 03, 2009, 00:06:40
Squeezebox    :-D

Hier had ik nog niet aan gedacht  :roll: , ik meende dat dit alleen voor muziek vanaf de pc was.... frusty
( ik moet me nodig eens verdiepen in de nieuwe ontwikkelingen... :-D )

Heb ik gelijk veel vragen:

Hoe vind je de kwaliteit van de radiozenders?
Vergelijkbaar met via de kabel? of is het toch een "plat" geluid...
Gebruik je de dac van de SB of heb je een losse dac(nodig) voor een beter geluid?

Op 't werk luister ik ook naar internetradio via de pc, werkt wel goed maar zo nu en dan heb ik "dipjes" in het geluid; het geluid valt dan een fraktie van een seconde ff uit.. nopompom
Heb je dat ook via de SB ???

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes