Citaat van: gerard op mei 03, 2009, 17:23:02
Hier had ik nog niet aan gedacht , ik meende dat dit alleen voor muziek vanaf de pc was....
( ik moet me nodig eens verdiepen in de nieuwe ontwikkelingen... )
Heb ik gelijk veel vragen:
Hoe vind je de kwaliteit van de radiozenders?
Vergelijkbaar met via de kabel? of is het toch een "plat" geluid...
Gebruik je de dac van de SB of heb je een losse dac(nodig) voor een beter geluid?
Op 't werk luister ik ook naar internetradio via de pc, werkt wel goed maar zo nu en dan heb ik "dipjes" in het geluid; het geluid valt dan een fraktie van een seconde ff uit..
Heb je dat ook via de SB
Er zijn veel radiozenders te vinden en de kwaliteit is niet slecht. Jammer genoeg kan ik niet zien wat de bitrate is. Maar zo op het gehoor klonk het niet slecht.
Zelf luister ik nooit radio, maar het aanbod via de sb is erg groot. Maar het kan zijn dat jouw zender er nou net niet tussen zit. Arrow zit er iig wel op.
Ik gebruik de Squeezebox gewoon voor erbij zodat ik muziek wat ik op de pc heb staan dan ook eens via mijn hifi set kan beluisteren. En mijn muziek op de pc is totaal andere muziek dan wat ik op cd heb.
Ik luister gewoon met de ingebouwde dac. Maar wil je er lossless mee luisteren dan raad ik zeker weten een losse dac aan. Maar dan geef je meer geld uit aan de dac dan aan het apparaat zelf. De Squeezebox is nu bij Paradigit voor 150,- te krijgen. en een goede hoogwaardige dac begint bij een 400,-