Als we het over bronnen hebben denken we meestal aan de cd speler / sacd speler / tuner / platenspeler of dvd speler.
Over deze bronnen wordt meestal goed over nagedacht voordat men tot een aankoop overgaat.
Daarbij komen meestal nog extra bedragen bij zoals interlinks en niks is ons te gek om tot het beste resultaat te komen, laten we zeggen zoveel mensen zoveel wensen.
Maar als we naar de radio luisteren nemen we genoegen met de standaard tuner en het aanbod wat wat de plaatselijke kabelboer ons aanbied tegen meestal een "
fors " tarief waar niet over te discussieren valt en klinkt niet altijd even goed.
Het klinkt wel aardig ( tot 15Khz) maar er zijn meer mogelijkheden en er is meer dan tussen de 87.5 en 108 Mhz.
Joep heeft het enige tijd geleden in een topic over DAB radio gehad, maar ook dit schijnt het niet te halen en het aanbod qua zenders is beperkt en de aanschaf van deze apparatuur is niet goedkoop.
Omdat ik enige jaren geleden een conflict met de kabel aanbieder heb gehad ben ik naar alternatieven gaan zoeken en kan melden dat deze er zijn waarbij men ook nog geld kan besparen.
Onlangs heb ik voor een paar tientjes (+/- 50 euro) een fta sat. receiver aangeschaft en niet voor de tv maar voor de radio ontvangst, ook omdat ik een jazz liefhebber ben en het aanbod op de kabel en de ether daar te wensen over laat.
De mogelijkheden zijn enorm, voor ieder wat wils en de ontvangst is van cd kwaliteit.
Mij keuze is iig groter dan de kabel en zelfs de nederlandse radio zenders, zelfs radio 6 is free to air te ontvangen.
Wellicht een optie voor anderen en kan men hier z,n bevindingen met andere delen.