Citaat van: Marco op februari 03, 2011, 01:08:00
En Edwin je kan natuurlijk uitermate tevreden zijn over de laagweergave van jouw luidsprekers,maar dat is ook niet helemaal zonder slag of stoot gegaan,zo maak ik dat anders op uit jouw posts ,hele dure kabels en tweaks zoals houten blokjes en ander dempingsmateriaal zal best wel een beetje verschil kunnen maken ,maar dat valt toch echt wel in het niet bij een equalizer die de akoestische problemen voor een fractie wat een "dure" kabel kost oplost .
Dat ik die tweaks en de kabels waar je het over hebt heb toegepast , dat heeft in mijn geval totaal niets te maken met een akoestisch probleem dat ik op zou moeten lossen .
Dat is puur en alleen gedaan om de set op een hoger weergave niveau te krijgen .
Mijn akoestische problemen heb ik zoals bekend zal zijn op een andere manier opgelost met gordijnen , carpet , meubels optimaal plaatsen , demping aanbrengen waar nodig is .
Met een andere kabel of een tweak los je nog geen akoestisch probleem van de woonkamer op lijkt mij !
De reden dat ik mijn subwoofer Magnat omega 380 destijds heb weggedaan is dat ik het laag ervan te bonkerig/dreunerig vond t.o.v. de B&W nautilus 804 die ik toen nog had .
Het laag uit de B&W boxen klonk kwalitatief stukken beter , alhoewel het uiteraard nooit zo diep ging dan het laag uit de subwoofer .
En ik ergerde mij ook nogal dat ik precies kon horen/lokaliseren waar de subwoofer stond te bonken en dreuen .
Het laag uit mijn huidige Focal's gaat aanzienlijk dieper dan het laag uit de B&W boxen , uiterard zal een subwoofer hier ook nog wat dieper kunnen gaan .
Maar waarom zou ik nu nog een subwoofer moeten kopen als ik al 100% tevreden ben met mijn laag weergave .
Als ik al niet genoeg laag mocht hebben met sommige cd's dan draai ik de basknop van mijn versterker op +2 , dat kost immers niets en geeft ook het gewenste effect van meer laag .
Alleen besef ik uiteraard ook dat het dan niet dieper gaat in de frequentie met de basknop op +2 , en dat is dan meteen de meerwaarde van een subwoofer omdat die dat wel doet .
Alleen heb ik er totaal geen enkele behoefte meer aan .
Groeten EDWIN B