Citaat van: HiFi gek op februari 02, 2011, 21:17:15
Voor een echt hoogwaardige sub voor stereo gebruik kom je al gauw bij de duurdere REL sub;s uit .
Dat vind ik nonsens ,hoewel de rel subs best wel goed zijn blijft de akoestiek in 99% van de gevallen de bottleneck ,en de juiste fijnafstemming geschied dan makkelijker met een actieve parametrische equalizer ,bij een passief luidsprekersysteem kan je helemaal niets regelen ,dus een sub met naast een gain en phase regeling een variabele boost regeling heeft altijd een voorsprong op welk passief luidsprekersysteem dan ook .
De verhalen dat hoe duurder des te beter is dus bullcrap ,ik kan en wil dat met plezier aantonen door een goedkope woofer met een goedkope versterker te laten horen ,je zal versteld staan wat je met een parametrische eq kan doen .
De Dynaudio voldoet mijn inziens dan ook niet aan de ideale subwoofer,omdat deze simpelweg niet over voldoende integratiemogelijkheden beschikt .
Ik vind het dan ook erg jammer dat wanneer men een verkeerde keuze gemaakt heeft op basis van onvoldoende vooronderzoek een subwoofer zomaar afschrijft en bovendien met ongegronde beweringen komt .
En Edwin je kan natuurlijk uitermate tevreden zijn over de laagweergave van jouw luidsprekers,maar dat is ook niet helemaal zonder slag of stoot gegaan,zo maak ik dat anders op uit jouw posts ,hele dure kabels en tweaks zoals houten blokjes en ander dempingsmateriaal zal best wel een beetje verschil kunnen maken ,maar dat valt toch echt wel in het niet bij een equalizer die de akoestische problemen voor een fractie wat een "dure" kabel kost oplost .