Marantz PM17

Gestart door Maks, maart 05, 2009, 10:30:11

Vorige topic - Volgende topic

mars

Citaat van: Maks op november 11, 2009, 11:01:48
Ik heb het verhaal van die ventilator ook gelezen degene had dit zelf bedacht en het beviel hem goed. In zijn verhaal kwam hij op mij over als iemand die erg bezorgd was om de warmte ontwikkeling. Er draaien waarschijnlijk nog genoeg dergelijke versterkers zonder problemen we horen niet alles over wat mensen van hun installatie vinden en de eventuee daarbij behorend problemen. Mensn gaan vaak op zoek las ze een probleem hebben en dat lezen we dan. Als ik recenties zoek en ik vind het apparaat bijzonder dan ben ik eerder genegen om de goede resultaten te lezen en de slechte over te slaan. Maar goed dat is zoals ik hiermee omga.

oi

yep ben ik het wel mee eens.

Dit is ook mijn ''soort'' van denken.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.  :wink:

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 11, 2009, 11:19:50
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.  :wink:

oi stupid

ehhh...of anders om :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Maks

Hallo allemaal De verkoper van de pm94 gaat nu wel accoord met mijn voorstel de PM17 met bijbetaling van mijn kant van 50 euro. Hij schrijft het volgende in een eerdere mail over de kwaliteit.
"de versterker is volgens de vorige eigenaar, getest door een marantz service center in elst,
en alles is goed bevonden en zijn de elko,s nog op 97% van hun originele waarde,
bias etc zijn afgesteld, de versterker heeft voor mij veel teveel vermogen, kan hem nauwelijks,
op een kwart van het volume zetten, en zo komt de versterker uiteraard niet tot zijn recht,
ook omdat ik hoog rendement speakers heb, in het verleden heb ik deze versterker ook gehad,
en toen met andere speakers kon ik wel de volumeknop verder open draaien, en zo ten volle genieten,
dat is de voornaamste reden dat ik hem weg doe"
De foto's van de versterker op Marktplaats zijn redelijk tot mooi maar dit zegt weinig over de binnenkant. Mijn oren vertrouw ik wel. Als ik google op dat service centre in Elst kom ik volgens mij op de oude lokatie waar vrieger Siltech zat. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf. En heeft iemand een mening of idee bij de deal die ik kan sluiten. O ja in mijn idee zal de PM17 maximaal 400 euro opleveren dus denk ik als de versterker goed is dat de deal reeël is. Toch???

Groet Maks

Mexicaanse Hond

Dat bedrijf is AudioService, een zeer goed bedrijf. Ik heb mijn Musical Fidelity A1 Final Edition er ook laten repareren/onderhouden. En als het waar is wat 'ie zegt, dan is het een goede deal.

Maks

Pech pech. De eigenaar heeft besloten de versterker zelf te houden tenminste dat is wat hij me e-mailed. Ik baal ervan had een mooie deal. Begrijp hem ook wel.

Groet Ben.

Mexicaanse Hond

Ik denk dan: een man een man, een woord een woord. Maar ja, iedereen gaat weer anders om met zulke dingen. Er staat er nog een op MP, maar dan met een vraagprijs van 600 euro.

joep

Citaat van: Maks op november 13, 2009, 00:04:48
Pech pech. De eigenaar heeft besloten de versterker zelf te houden tenminste dat is wat hij me e-mailed. Ik baal ervan had een mooie deal. Begrijp hem ook wel.

Groet Ben.

Zou niet te veel balen. Wie weet wat voor een versterker het was. Had zelf wel twijfels ik had toch liever de PM-17 gehouden. Sparen en wachten tot een PM-14 te koop komt. Kijk hier eens naar de prijzen.

http://link.marktplaats.nl/294051977

http://link.marktplaats.nl/294973705

Mexicaanse Hond

Waarom zet je er PM-64 II bij, Joep? Het gaat toch om een PM-94?

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 13, 2009, 09:07:00
Waarom zet je er PM-64 II bij, Joep? Het gaat toch om een PM-94?

draai de 6 is om ?  :schater:

denk dat deze ook wel mooi is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op november 13, 2009, 10:05:31
draai de 6 is om ?  :schater:
En ik maar denken dat er een diepere gedachte achter zat.  :schater:

Maks

Zolang de versterker niet van mij is mag de eigenaar van mij zelf bepalen. Voor mij zou het inderdaad zo zijn dat als ik iets heb afgesproken dat ik me aan die afspraak hou. Maar ieder zijn mening hierover. Ik denk zelf dat de versterker erg goed was ook kwalitatief. Een PM14 zal niet zo snel in mijn bereik komen net zoals die Kreel kav 300 waar ik het al elders over had. Die van 600 euro had ik al gezien maar vind ik ronduit te duur. Begene die de versterker aanbood wil nu andere luidsprekers aanschaffen. Hij zegt dat het rendement van zijn speakers te hoog is waardoor de versterker niet tot zijn recht komt. Juist dan zou ik als ik hem was de PM17 wel eens willen horen op mijn eigen speakers. Misschien leg ik hem dat idee nog wel voor.

Groet Maks

JohnWx

Citaat van: Maks op november 13, 2009, 20:20:35
Zolang de versterker niet van mij is mag de eigenaar van mij zelf bepalen. Voor mij zou het inderdaad zo zijn dat als ik iets heb afgesproken dat ik me aan die afspraak hou. Maar ieder zijn mening hierover. Ik denk zelf dat de versterker erg goed was ook kwalitatief. Een PM14 zal niet zo snel in mijn bereik komen net zoals die Kreel kav 300 waar ik het al elders over had. Die van 600 euro had ik al gezien maar vind ik ronduit te duur. Begene die de versterker aanbood wil nu andere luidsprekers aanschaffen. Hij zegt dat het rendement van zijn speakers te hoog is waardoor de versterker niet tot zijn recht komt. Juist dan zou ik als ik hem was de PM17 wel eens willen horen op mijn eigen speakers. Misschien leg ik hem dat idee nog wel voor.

Groet Maks

Rendement te hoog ?
Des te gemakkelijker speelt het !
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maks

Klopt maar de eigenaar vind dan dat in zijn kleine ruimte de versterker maar een klein stukje open kan max kwart voor 12 zal ik maar zeggen. Voor mij zou het geen bezwaar zijn een versterker hoort in alle situaties zijn kwaliteiten te laten horen