Marantz PM17

Gestart door Maks, maart 05, 2009, 10:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Toch maar voor een pm14 gaan dan? :)

HAL9000

Kijk voor een 94 betaald je 450,- (nette prijs)
95 zou ik niet meer geven persoonlijk, misschien voor de extra's (afstandbediening etc)


De 14 gaat al snel naar 800,- tot 1500,-. Je merkt wel dat die versterker aardig zijn waarde blijft houden.
Het is ook een grootse machine.  :-D

Eventueel sc17 en sm17 is ook een mooi set!
Duurzame voorversterker! maar dit set is zeldzamer.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ll0ll

Een Marantz SC17? Bedoel je niet de combinatie PM17 + SM17?
Ik heb nog nooit gehoord van een SC17  redface
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Lapti

wat is een pm84 eigenlijk waard? Wat zou een nette "prijs" zijn?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HAL9000

Citaat van: ll0ll op maart 18, 2009, 13:39:48
Een Marantz SC17? Bedoel je niet de combinatie PM17 + SM17?
Ik heb nog nooit gehoord van een SC17  redface


redface ben helemaal in de war  redface

idd de Pm17 samen met een apparte eindversterker.


PM84: toch makkelijk 250,- en beter
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

cheese

Hallo Heren,


Ik kan voor 175 euro een pm 78 kopen ...is dat een verbetering t.o.v. mijn sr 7001....of hebben jullie een beter betaalbaar advies....tot ongeveer 300 euro?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Maks

Hallo hier Maks weer. Ik kan een PM94 kopen en met inruil van mijn PM 17 nog 150 euro bij bijbetalen. Ik heb een tegenbod gedaan van inruil plus 50 euro van mijn kant. Ook staat er een PM95 met ab te koop op het net voor 850 euro (is bij een handelaar). Marco hier op het forum bood me aan om eens in Arnhem te komen luisteren en misschien had hij nog wel een versterker. Zou wel in contact willen komen.

Mexicaanse Hond

#22
Hier staat nog een PM 94. http://link.marktplaats.nl/295299748 Je zou een soort aankoopkeuring kunnen overwegen door 'm voor de koop te laten keuren door HAL9000 of SB Marantz.

joep

Een PM94 is misschien leuk als je graag in zo'n ding gaat zitten prullen en weet wat je er mee aan moet. Gaat het je alleen om de muziek die eruit komt blijf dan lekker bij de PM-17. Anders kom je van de regen in de drup. Koop hem in ieder geval nooit zonder goed te luisteren. Liefst bij jou thuis. En vraag ook een garantie. Heb je een PM-17 en wil je meer ga dan voor een PM-14 of PM-15. Dan zit je rond de 1000 euro.

TurboMarco

@ Maks,

De PM90 en PM94 die ik ter beschikking kon stellen zijn reeds verkocht,De PM95 van diegene waarvoor ik bemiddel ziet voorlopig af van een evt verkoop,ik kan je dus niet verder helpen.
@ joep,
Ik begrijp je bewering mbt de PM94 niet helemaal,wil je zeggen dat een PM94 de mindere versterker is tov een PM17/14 ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maks

Om die PM 9 van MP gaat het ook. De verkoper houd zich aan zijn voorstel voor 150 euro bijbetaling mijnerzijds wil hij overgaan tot ruil. Hij zegt andere aanbiedingen te hebben. Ik denk dat de 94 gewoon een erg goede versterker is maar ik maak me zorgen over de kwaliteit qua bouw in combinatie met de warmte ontwikkeling. Ik denk ook dat de combinatie 94 en Dynaudio Micron wel eens beter zou kunnen zijn dan de combinatie pm 17 en de luidsprekers. Ik behoud mijn cd 17 ki dus qua bronkwaliteit blijft het hetzelfde. Geluidskwaliteit en wat een ieder er in zoekt is erg persoonlijk en in mijn geval denk ik dus dat ik erop vooruit ga. Die gedachte alleen al zal mij bij een eventuele luistersessie al bevooroordeelt maken. Vandaar dat ik wederom contact zoek op dit forum.

Mexicaanse Hond

Toch moet je de warmteontwikkeling van een PM 94 niet onderschatten. Ik heb verhalen gelezen van mensen die 'm met de kap open en een ventilator er op gericht speelden. Dat lijkt me wel erg afleiden van de muziek.

mars

Citaat van: Maks op november 11, 2009, 09:51:43
Om die PM 9 van MP gaat het ook. De verkoper houd zich aan zijn voorstel voor 150 euro bijbetaling mijnerzijds wil hij overgaan tot ruil. Hij zegt andere aanbiedingen te hebben. Ik denk dat de 94 gewoon een erg goede versterker is maar ik maak me zorgen over de kwaliteit qua bouw in combinatie met de warmte ontwikkeling. Ik denk ook dat de combinatie 94 en Dynaudio Micron wel eens beter zou kunnen zijn dan de combinatie pm 17 en de luidsprekers. Ik behoud mijn cd 17 ki dus qua bronkwaliteit blijft het hetzelfde. Geluidskwaliteit en wat een ieder er in zoekt is erg persoonlijk en in mijn geval denk ik dus dat ik erop vooruit ga. Die gedachte alleen al zal mij bij een eventuele luistersessie al bevooroordeelt maken. Vandaar dat ik wederom contact zoek op dit forum.

oi

ff ook een duit in het zakkie;

Ik heb zelf de pm-17 gehad en de pm 94 ken ik ook  wel ( kennissen).


Wat MIJ betreft ga je qua ''geluid ''  op vooruit!!!
Echter het technise verhaal; daar moet je mazzel mee hebben.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

joep

Citaat van: Marco op november 11, 2009, 09:43:24

@ joep,
Ik begrijp je bewering mbt de PM94 niet helemaal,wil je zeggen dat een PM94 de mindere versterker is tov een PM17/14 ?

Denk als je niet weet waar je mee bezig bent wanneer je een PM94 openschroeft je beter met een niet zo'n oude versterker aan de gang kunt gaan. Ikzelf heb 2 linkerhanden en zou alleen daar al om niet voor een PM94 gaan. Na al die jaren zijn er toch zaken aan vervanging toe. Heb het met Quad gezien. Was een ramp, tenzij je weet waar je mee bezig bent. M.b.t. geluid moet je gewoon zoals altijd zelf luisteren.

Maks

Ik heb het verhaal van die ventilator ook gelezen degene had dit zelf bedacht en het beviel hem goed. In zijn verhaal kwam hij op mij over als iemand die erg bezorgd was om de warmte ontwikkeling. Er draaien waarschijnlijk nog genoeg dergelijke versterkers zonder problemen we horen niet alles over wat mensen van hun installatie vinden en de eventuee daarbij behorend problemen. Mensn gaan vaak op zoek las ze een probleem hebben en dat lezen we dan. Als ik recenties zoek en ik vind het apparaat bijzonder dan ben ik eerder genegen om de goede resultaten te lezen en de slechte over te slaan. Maar goed dat is zoals ik hiermee omga.