Marantz PM17

Gestart door Maks, maart 05, 2009, 10:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Bij een quarter pounder als de pm-94 is het juist goed als de volumeknop niet verder dan een kwart hoeft, want dan blijft 'ie lekker in klasse A. En dat is wel zo mooi voor het geluid, vind ik persoonlijk.

Maks

Hallo hier Maks weer. De hobby blijft kriebelen en me lastig vallen op een positieve manier gelukkig. Ik zit er nu over te denken om mijn PM17 CD17KI set om te gaan wisselen voor een PM7001 en SA7001. Ik weet niet of ik voor de KI moet gaan ja of nee. Jullie zullen wel denken dat ik gek ben maar ik wil graag met luidsprekers klungelen en dus vergelijken op de gemakkelijke manier via de keuzeknoppen AB op de versterker. Ik lees veel positiefs over deze combi en ben benieuwd naar jullie mening zeker als het gaat om het verschil tussen de gewone en de KI versie. Ik vind het overigens wel vreemd dat een PM8003 slechtere reviews krijgt (of lees ik dat verkeerd) Maar goed kom maar op met eventuele opmerkingen. Groet Maks. stupid

Dennis E36

Dan heb ik 1 tip voor je: NIET doen. De Range serie doet het echt niet beter dan jouw 17 set!!!
De recensies zijn zeker lovend, maar dat komt door de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik denk dat je spijt zult krijgen al je het doet!!!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: Dennis E36 op december 11, 2009, 22:12:57
Dan heb ik 1 tip voor je: NIET doen. De Range serie doet het echt niet beter dan jouw 17 set!!!
De recensies zijn zeker lovend, maar dat komt door de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik denk dat je spijt zult krijgen al je het doet!!!

Helemaal mee eens. Premium is een stap hoger dan range :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maks

Toch kun je je voorstellen dat er in de jaren vooruitgang is geboekt in audio land op het gebied van versterkers en cd spelers. Mijn set is van rond 2000 volgens mij en in 9 jaar zal het toch wel wat verbeterd zijn. Mijn set kostte met tuner rond de 7500 gulden laten we zeggen 3000 euro. wat kun je daar nu voor krijgen. Sommigen zeggen dat er erg weinig verschil is tussen versterkers, hier ben ik het overigens zelf niet mee eens maar toch. Een pm 16 of 14 is op dit moment te duur voor mij. Ik zit zelfs naar een oudere yamaha te kijken maar de Marantz klank bevalt me uitermate goed. Mogelijk kan iemand me iets vertellen over de verschillen in klank?????

MO

#50
Zelf heb ik de combi van de 17 serie niet gehoord maar heb wel gelezen
dat deze beter schijnt te zijn dan de 7001 serie.
Mocht je echt een PM7001 en SA7001 willen, dan hoor ik dit graag   :wink:.
Ben zelf in het bezit van een zwarte set.

Groetjes,

Marc
bla

MadVillain

Zelf heb ik de combi pm7001 en de sa7001 gehad. De pm17 + cd17ki was niet een kleine upgrade maar een heel erg grote!

Marantz 81

dat de premium range beter is ,spreekt voor zich lijkt me

maar er staat een test op het net van de PM7001 KI  en SA7001KI  ,en spreken ze over een goede duo wat zo goed is dat het verglijkbaar is met veel duurdere apparatuur

Dennis E36

Citaat van: Marantz 81 op december 12, 2009, 20:06:54
dat de premium range beter is ,spreekt voor zich lijkt me

maar er staat een test op het net van de PM7001 KI  en SA7001KI  ,en spreken ze over een goede duo wat zo goed is dat het verglijkbaar is met veel duurdere apparatuur

Lees jij de Music Emotion??? Daar staat 9 vd 10 keer hetzelfde zinnetje in :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

nee lees ik niet  , maar als ik info wil hebben lees ik ook niet een test maar meerdere , upgrade verlangen blijft toch bestaan  :roll: HLP en je moet er zelf naar luisteren

Maks

Ik wil niet veel zeggen maar ik heb regelmatig sets beluisterd op verschillende plaatsen lees winkesl, beurzen, bij mensen thuis etc etc. Mij viel het op dat er soms door mensen met weinig middelen een groot resultaat werd bereikt. Als ik dan een test lees kan ik me voorstellen dat er soms iets moois gebeurt bij het recenseren van apparatuur. Dit zal door mij niet per definitie te herhalen zijn maar in potentie zit er dan wat in zal ik maar zeggen. Wat er voor mij uitsprong in de loop van de jaren. Rogers ls3/5a, krell kav300, studio de schop type de studio, audio Physic Spark (de eerste versie), Avalon Avatar, rhapsody in Hilversum (daar verstaan ze het om een set op te stellen en te laten klinken). Ik heb het nog niet meegemaakt om Ken Ishiwata te zien en te horen als hij een set presenteerde maar van wat ik heb gelezen en gehoord (op youtube) dan ben ik op basis daarvan al onder de indruk. Als laatste ik lees dit en beluister dit met mijn oren en dus mijn voorkeuren en vooringenomenheid (is dit een woord :?).
Ik denk dat de PM7001KI en SA7001KI heel mooi kunnen klinken in combinatie met mijn dynaudios Micron en Siltech bekabeling en dat het mij dan in staat stelt om mijn luister hobby uit te breiden met klungelen en spelen met verschillende luidsprekers, vind ik leuk. Tot op heden is het domweg nog niet gelukt om een goede versterker te vinden met meerdere luidspreker aansluitingen die voor mij op dit moment te betalen is.

Marantz 81

er staat op marktplaats nog een PM7001KI demo voor 375  :wink:


bramdg

#57
Citaat van: Marantz 81 op december 12, 2009, 20:41:52
er staat op marktplaats nog een PM7001KI demo voor 375  :wink:



Is dat niets voor jou Arjan ? om de SA7001KI  :roll: nog beter te laten klinken op je nieuwe speakers
voor jouw PM7001 krijg je zeker ook nog mooi bedrag ...

Je hebt zeker deze week toch nog geen aankoop gedaan ? ... :schater:

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

heb er stiekem nog wel aan gedacht ja  redface  voorlopig even geen upgrade,s meer

nee niks gekocht deze week   :roll:  :lol:

bramdg

Citaat van: Marantz 81 op december 12, 2009, 21:51:45
heb er stiekem nog wel aan gedacht ja  redface  voorlopig even geen upgrade,s meer

nee niks gekocht deze week   :roll:  :lol:

jaja zou toch weer mooie upgrade zijn hé  :-D

je hebt nog 1 dag om erover te denken hé (dan is de week voorbij  :-P)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart