Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

speer

Hallo,


Heb momenteel volgend setje :2x706v,cc700 en sw700.
Om deze set te vervolledigen zou ik graag de 716w aanschaffen.
Iemand die me een interessant adresje kan aanbevelen waar ik dit setje zou kunnen bestellen.
Als ik een leuke korting kan bekomen is dat lekker meegenomen natuurlijk!!!

Groetjes Speer

xander32

Citaat van: speer op juli 12, 2009, 14:48:02
Hallo,


Heb momenteel volgend setje :2x706v,cc700 en sw700.
Om deze set te vervolledigen zou ik graag de 716w aanschaffen.
Iemand die me een interessant adresje kan aanbevelen waar ik dit setje zou kunnen bestellen.
Als ik een leuke korting kan bekomen is dat lekker meegenomen natuurlijk!!!

Groetjes Speer

Je hebt p.m.

speer

Alvast bedankt Xander32.
Groetjes Speer.

SilverShark

Ey Sander...mag ik ook een PM?  :wink:
Of heb je dat adresje niet meer?

Greetz,
Marc

xander32

Citaat van: SilverShark op juni 12, 2010, 22:30:24
Ey Sander...mag ik ook een PM?  :wink:
Of heb je dat adresje niet meer?

Greetz,
Marc
p.m.


Succes ermee.

Sander.

sdekker

Hoi naamgenoot. Ik ben op zoek naar een nieuwe speaker en zit nu bij Focal. Heb je 716V in een eerste sessie tussen verschillende merken als mooiste ervaren en ga volgende week naar de 716W, 816, 826 luisteren.

Zou jij me dat adres je ook nog willen sturen? Voor prijsvergelijking  :roll:

Thnkz!
Sander

Rutger1

Mmm ik zag dat hobo de focals ook in de aanbieding had (de 716w en 816w) Heeft iemand deze ook thuis staan? Zo ja hoe bevallen ze? En hoe omschrijf je het geluid :)

(mogelijke kanshebbers voor mij :))
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Marantz 81

Citaat van: Rutger1 op juni 25, 2010, 23:07:50
Mmm ik zag dat hobo de focals ook in de aanbieding had (de 716w en 816w) Heeft iemand deze ook thuis staan? Zo ja hoe bevallen ze? En hoe omschrijf je het geluid :)

(mogelijke kanshebbers voor mij :))

naar mijn mening geen speaker voor een kritische luisteraar  :wink:

dan moet je het bij de duurdere serie,s zoeken  :yes:

Marvin

Kan je dat ook onderbouwen, een persoonlijke mening is ook 'maar een persoonlijke mening'...

xander32

#84
Citaat van: Marantz 81 op juni 25, 2010, 23:35:59
naar mijn mening geen speaker voor een kritische luisteraar  :wink:

dan moet je het bij de duurdere serie,s zoeken  :yes:
Citaat van: marvin op juni 26, 2010, 00:16:06
Kan je dat ook onderbouwen, een persoonlijke mening is ook 'maar een persoonlijke mening'...
stupid

Ben benieuwd naar jouw onderbouwing!

Maar ik ben de beroerdste niet en wil jou wel iets op weg helpen  :wink:: de Focal 700 en 800 serie zijn absoluut geen volledig neutrale speakers, hebben een eigen karakter. Echter de met de W-drivers (en bijpassende filters) opgewaardeerde versies zijn m.i. behoorlijk uitgebalanceerde speakers die in hun prijsklasse veel concurenten het moeilijk maken :yes:.

Natuurlijk ben ik bevooroordeeld maar geloof mij: voor aaschaf heb ik deze uitvoerig vergeleken met concurenten uit dezelfde prijsklasse. Echter blijft mijn keuze voor de 816W`s ook een persoonlijke smaak, een persoonlijke voorkeur.

Sander.

xander32

#85
Citaat van: Rutger1 op juni 25, 2010, 23:07:50
Mmm ik zag dat hobo de focals ook in de aanbieding had (de 716w en 816w) Heeft iemand deze ook thuis staan? Zo ja hoe bevallen ze? En hoe omschrijf je het geluid :)

(mogelijke kanshebbers voor mij :))
Het geluid van de 816W is: een relatief strakke bass die redelijk ver doorloopt, mooie/warme mids(zang/stemmen/acoustische blaas instrumenten) en een ver doorlopend hoog met veel detaillering. De 700 en 800 series maken gebruik van een harddome tweeter(alu) die wel om een goede match betreft versterking vragen. Echter, een Marantz - Focal combi wordt door velen als een prettig huwelijk ervaren :yes:. Deze Focals spelen voorts upfront, kunnen een prachtig live-gevoel geven en kunnen een goed stereobeeld neerzetten(hoogte/breedte/diepte). Voor wat `t waard is: mijn muzikale voorkeur betreft vooral: rock (acoustisch/unplugged/live), (gitaar-)blues en licht klassiek (o.a. `t betere koper-werk). Heb weinig met overgeproduceerde/veel te cleane (studio-)opnames waaruit elke vorm van emotie is verdwenen, electro en dance. Echter was ik wel onder de indruk van het laatste album van Yello en af en toe Faithless is ook nog net te pruimen.


Zeker een luistersessie waard.

Sander.

drees62

Citaat van: Marantz 81 op juni 25, 2010, 23:35:59
naar mijn mening geen speaker voor een kritische luisteraar  :wink:

dan moet je het bij de duurdere serie,s zoeken  :yes:

Maar als je (om wat voor reden dan ook) het niet wilt zoeken in een duurdere serie?
Feit blijft dat er voor dit geld weinig speakers zullen zijn die zo goed mee komen met (veel) duurdere exemplaren van andere merken. Omdat Focal heeft gekozen voor duurdere woofers en filters in een standaard kast is er een bijzondere speaker tot stand gekomen met deze W-serie (niet voor niets een limited edition!)
In de vakhandel omschrijft men de W-serie als een serieuze speaker, voor wat het waard is.
indien ik niet de overstap had gemaakt naar monitor-speakers was deze (716-) W voor mij een blijvertje geworden. Ga dus vooral zelf luisteren en ga niet teveel op meningen van anderen af. Zeker als ze niet onderbouwd zijn  :wink:

Marvin

Ja ja, wij van wc-eend adviseren wc-eend...  :wink:
Feit is dat het een nette speaker is, in dezelfde prijs-range als bv een DLS R55.  :-)

xander32

Citaat van: marvin op juni 26, 2010, 18:16:32
Ja ja, wij van wc-eend adviseren wc-eend...  :wink:
Feit is dat het een nette speaker is, in dezelfde prijs-range als bv een DLS R55.  :-)
Ach, sommige Tannoys kunnen ook wel hoor.
Maar uiteraard geen partij voor Focal, zeker niet de opgevoerde W-versies :angel:.

:wink: Sander.

Marvin

Kom maar met die ranke zuiltjes, die passen hier gewoon door de bass-reflex....  :wink: :-D