Citaat van: Rutger1 op juni 25, 2010, 23:07:50
Mmm ik zag dat hobo de focals ook in de aanbieding had (de 716w en 816w) Heeft iemand deze ook thuis staan? Zo ja hoe bevallen ze? En hoe omschrijf je het geluid
(mogelijke kanshebbers voor mij )
Het geluid van de 816W is: een relatief strakke bass die redelijk ver doorloopt, mooie/warme mids(zang/stemmen/acoustische blaas instrumenten) en een ver doorlopend hoog met veel detaillering. De 700 en 800 series maken gebruik van een harddome tweeter(alu) die wel om een goede match betreft versterking vragen. Echter, een Marantz - Focal combi wordt door velen als een prettig huwelijk ervaren
. Deze Focals spelen voorts upfront, kunnen een prachtig live-gevoel geven en kunnen een goed stereobeeld neerzetten(hoogte/breedte/diepte). Voor wat `t waard is: mijn muzikale voorkeur betreft vooral: rock (acoustisch/unplugged/live), (gitaar-)blues en licht klassiek (o.a. `t betere koper-werk). Heb weinig met overgeproduceerde/veel te cleane (studio-)opnames waaruit elke vorm van emotie is verdwenen, electro en dance. Echter was ik wel onder de indruk van het laatste album van Yello en af en toe Faithless is ook nog net te pruimen.
Zeker een luistersessie waard.
Sander.