Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

drees62

Citaat van: xander32 op november 24, 2011, 20:09:57
Citaat van: Qlivian op november 24, 2011, 16:54:47
goede avond,

Morgen ga ik naar W&W de ushers beluisteren.En neem dan gelijk mijn denon mee. Op wat voor soort versterker zou ik ook gaan kunnen luisteren,wat is jullie advies.
Usher heb ik gehoord op CA, Marantz, Onkyo, Denon en MF. Klonk allen goed.


Sander.

Deze misschien:

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=6858&merk=Music%20Hall&type=A-50.2

Qlivian

Citaat van: drees62 op november 24, 2011, 20:10:35
Citaat van: xander32 op november 24, 2011, 20:09:57
Citaat van: Qlivian op november 24, 2011, 16:54:47
goede avond,

Morgen ga ik naar W&W de ushers beluisteren.En neem dan gelijk mijn denon mee. Op wat voor soort versterker zou ik ook gaan kunnen luisteren,wat is jullie advies.
Usher heb ik gehoord op CA, Marantz, Onkyo, Denon en MF. Klonk allen goed.


Sander.

Deze misschien:

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=6858&merk=Music%20Hall&type=A-50.2

Ik heb gister en vandaag geluisterd naar deze set en moet zeggen het klinkt fantastisch en met een erg mooie zachte tweeter van Beryllium zat erin.Deze was niet standaard bij deze versie zeiden ze.de set was idd de music hall 50 met de ushers cp6371.
Ook heb ik andere speakers beluisterd de een set van Sonus faber domus en een set Usher Dancer 2
maar vond de usher cp6371 het beste

Marantz 81

Heb je ze gekocht die CP6371 ?

drees62

#228
Citaat van: Qlivian op november 26, 2011, 15:20:23
Citaat van: drees62 op november 24, 2011, 20:10:35
Citaat van: xander32 op november 24, 2011, 20:09:57
Citaat van: Qlivian op november 24, 2011, 16:54:47
goede avond,

Morgen ga ik naar W&W de ushers beluisteren.En neem dan gelijk mijn denon mee. Op wat voor soort versterker zou ik ook gaan kunnen luisteren,wat is jullie advies.
Usher heb ik gehoord op CA, Marantz, Onkyo, Denon en MF. Klonk allen goed.


Sander.

Deze misschien:

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=6858&merk=Music%20Hall&type=A-50.2

Ik heb gister en vandaag geluisterd naar deze set en moet zeggen het klinkt fantastisch en met een erg mooie zachte tweeter van Beryllium zat erin.Deze was niet standaard bij deze versie zeiden ze.de set was idd de music hall 50 met de ushers cp6371.
Ook heb ik andere speakers beluisterd de een set van Sonus faber domus en een set Usher Dancer 2
maar vond de usher cp6371 het beste

Die BE-tweeter kostte alleen al als upgrade € 600 tegen inwisseling van de originele tweeter. Heel bijzonder CP 6371 setje dus!

Qlivian

Citaat van: Marantz 81 op november 26, 2011, 15:23:01
Heb je ze gekocht die CP6371 ?

nog niet , Wil er van het weekend ff overnadenken ,alleen denk ik dat ik er al wel uit ben. is echt een lekkere sound

drees62

Citaat van: Qlivian op november 26, 2011, 16:50:22
Citaat van: Marantz 81 op november 26, 2011, 15:23:01
Heb je ze gekocht die CP6371 ?

nog niet , Wil er van het weekend ff overnadenken ,alleen denk ik dat ik er al wel uit ben. is echt een lekkere sound

Probeer ze wel eerst thuis uit hè! Zou zo maar kunnen dat deze jongens in jouw ruimte veels te veel laag weergeven. Dan ben je zo'n speaker gauw zat.

WimPeu

€1250,- voor een set met BE tweeters... :-o W&W audio kan ik niet meer serieus nemen... nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Ik heb even een fotio van jouw luister plek gekaapt (van het HTforum) maar met alle respect...in zo'n mini kamer kan de 6371 set never nooit goed gaan klinken. Ik neem aan dat je dat advies ook bij W&W hebt gekregen. Gaat nergens meer over allemaal...

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Qlivian

Citaat van: WimPeu op november 26, 2011, 17:49:15
€1250,- voor een set met BE tweeters... :-o W&W audio kan ik niet meer serieus nemen... nopompom

neej 1500

Qlivian

#234
Citaat van: WimPeu op november 26, 2011, 17:53:37
Ik heb even een fotio van jouw luister plek gekaapt (van het HTforum) maar met alle respect...in zo'n mini kamer kan de 6371 set never nooit goed gaan klinken. Ik neem aan dat je dat advies ook bij W&W hebt gekregen. Gaat nergens meer over allemaal...



op dit moment wel, maar ben op zoek naar een woning met in ieder geval een grotere woonkamer.

En achter de bank zit ook nog 2 meter ruimte .Nu heb ik daar me bureau staan met pc maar ben er nog aan het denken om dat te gaan veranderen! bank halve meter van de muur af en dan de tv en speakers wat meer de kamer in.

xander32

Die Ushers (6371) met BE voor €1500,- is een nette prijs :yes:. Echter, zoals Wim ook al aangeeft, deze hebben wel ruimte nodig, rondom. Anders ga je er niet gelukkig mee worden, zelfs niet op laag volume zoals bij de buren wel werd gesuggereerd.

Maar als je over niet al te lange tijd fors ruimer komt te wonen en daarom nu direct voor deze zuilen wil gaan, zou je een aankoop kunnen overwegen. Al blijft het altijd een gok zolang je speakers niet in eigen ruimte hebt gehoord ...

Suc6 met het komen tot een keuze.


Sander.

Qlivian

Is zeker een nette prijs maar zit dus nu te twijfelen kwa laag weergave tussen de usher mini dancer die ik heb geluisterd, die ook een BE tweeter had die gaf mooi rustig beeld en gaf met bijvoorbeeld pink floyd ook een lekkere punch.Maar deze had niet zon mooie kleur van de behuizing. En dus tussen de CP6371 te twijfelen.
Probleem is dat ik mezelf een te snelle keuze op leg met de speakers, denk dat ik hier gewoon rustig de tijd voor moet nemen magoed.

xander32

#237
Citaat van: Qlivian op november 27, 2011, 11:15:38
Is zeker een nette prijs maar zit dus nu te twijfelen kwa laag weergave tussen de usher mini dancer die ik heb geluisterd, die ook een BE tweeter had die gaf mooi rustig beeld en gaf met bijvoorbeeld pink floyd ook een lekkere punch.Maar deze had niet zon mooie kleur van de behuizing. En dus tussen de CP6371 te twijfelen.
Probleem is dat ik mezelf een te snelle keuze op leg met de speakers, denk dat ik hier gewoon rustig de tijd voor moet nemen magoed.
Relaxe man - laat je niet opjagen, neem de tijd om te ontdekken welke speakers jou het beste passen!
Maak daarbij gebruik van de faciliteiten die W&W (of een andere dealer) kan bieden :yes:.

Daarnaast had jij toch ook een aanbieding van Dree6 om bij hem te luisteren naar 718 BE`s - ik zeg: doen!

Sander.

Qlivian

#238
Citaat van: xander32 op november 27, 2011, 19:40:00
Citaat van: Qlivian op november 27, 2011, 11:15:38
Is zeker een nette prijs maar zit dus nu te twijfelen kwa laag weergave tussen de usher mini dancer die ik heb geluisterd, die ook een BE tweeter had die gaf mooi rustig beeld en gaf met bijvoorbeeld pink floyd ook een lekkere punch.Maar deze had niet zon mooie kleur van de behuizing. En dus tussen de CP6371 te twijfelen.
Probleem is dat ik mezelf een te snelle keuze op leg met de speakers, denk dat ik hier gewoon rustig de tijd voor moet nemen magoed.
Relaxe man - laat je niet opjagen, neem de tijd om te ontdekken welke speakers jou het beste passen!
Maak daarbij gebruik van de faciliteiten die W&W (of een andere dealer) kan bieden :yes:.

Daarnaast had jij toch ook een aanbieding van Dree6 om bij hem te luisteren naar 718 BE`s - ik zeg: doen!


Sander.

Sander.

ik heb hem sindsdien niet meer gesproken zal hem daarop aanspreken om het toch even te doen, nu ik weet hoe de ushers klinken

ik ben relaxed  violent1

Hans Marantz

Hallo luitjes wil me hier als nieuwkomer graag even aan jullie voorstellen .
Ben op deze forum terecht gekomen om het feit dat ik nm andere speakers ga kopen en jullie raden het nooit .
Hahaha idd focal 's
Maar zal bij het begin beginnen .
Heb aantal jaren geleden een nieuwe hifi set aangeschaft en hoe kan het ook anders Marantz.
Het gaat hier om de versterker PM -15S1 in combinatie met de SA -15S1 speler waanzinnig spul trouwens .
De desbetreffende verkoper adviseerde mij B&W van het Type DM 604 S3.
Ik hoorde altijd iedereen zeggen zooooo dat Marantz spul van jou is waanzinnig ,maar vond zelf nooit mijn geluid optimaal, hoe komt dit ???? vroeg ik me constant af ,overal naar geluisterd goede aansluitingen qua bekabeling enz enz.
Na het lezen op de forum ben ik toch erg gaan twijfelen aan de speakers .
Dus heb de koe bij de horens gepakt en deze van de week verkocht ,moet wel zeggen tussen het plaatsen van de advertentie en de daadwerkelijke verkoop zat 4 dagen ,wat mij eenigzins toch weer aan het twijfelen bracht.
Maar op de een of andere manier miste ik iets in mijn geluid en laten we nou reëel blijven ,dit kan toch niet aan Marantz liggen ??
En iemand op deze forum gaf zo'n goede definitie over B&W dat ik dacht nou dat hoor ik nou ook,nm het is net of er een deken over de speakers ligt als je ze speelt.
Kortom speakers zijn verkocht en ga morgen voor het geld de Focal 816v aanschaffen .
Heb gehoord en natuurlijk gelezen dat de 816 w een beter alternatief is ,maar nood breekt wet er zijn ook andere dingen belangrijk in een gezinsleven
Wil jullie wel graag laten weten wat mijn bevindingen straks zijn met de speakers in combinatie met de audio set
Jullie horen het snel

Groeten allemaal een Marantz liefhebber !!!!!!