Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Dat is best moeilijk omdat iedereen een andere smaak heeft , en wat je te besteden hebt  ? :-)

Marantz 81

wat heb je al beluisterd kwa merken ? en wat vondt je ervan ?

Qlivian

Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2011, 21:35:26
wat heb je al beluisterd kwa merken ? en wat vondt je ervan ?

Ik moet nog gaan luisteren.heb toen de tijd kef geluisterd en b&W 6 serie dacht ik en dus de focal en die vond ik mooi strak enzo alleen zou nu wel iets zachter mogen.

ga de komende tijd dan maar es naar verschillende types luisteren. ik denk dat ik zo 800 euro per speaker kwijt wil.

Marantz 81

Monitor Audio RX6 is ook wel een mooie speaker ,heb ze toen naast de focal,s gehoord


Qlivian

Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2011, 21:56:01
Monitor Audio RX6 is ook wel een mooie speaker ,heb ze toen naast de focal,s gehoord

dan zal ik die meenemen in mijn lijst  te beluisteren speakers.

Zoldar

Citaat van: Qlivian op november 21, 2011, 21:50:34
Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2011, 21:35:26
wat heb je al beluisterd kwa merken ? en wat vondt je ervan ?

Ik moet nog gaan luisteren.heb toen de tijd kef geluisterd en b&W 6 serie dacht ik en dus de focal en die vond ik mooi strak enzo alleen zou nu wel iets zachter mogen.

ga de komende tijd dan maar es naar verschillende types luisteren. ik denk dat ik zo 800 euro per speaker kwijt wil.

Wharfedale maakt nu ook een heel aardige lijn in de diamond en jade serie. Mooi open en zeker niet scherp.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Qlivian

kennen jullie toevallig ik ook de Audio Physic Yara II Superior ?

Marantz 81

Citaat van: Qlivian op november 21, 2011, 22:28:54
kennen jullie toevallig ik ook de Audio Physic Yara II Superior ?

Ja is ook een mooie speaker , vrij direct en open geluid  maar niet aggresief of fel

xander32



Neat Motive 2 SE

Compacte zuil, met een natuurlijk, vloeiend, open "live-geluid". Heeft een extra bassdriver onder in de zuil (downfire), daardoor een verrassende diepgang :yes:. Was behoorlijk onder de indruk van deze zuil (i.c.m. Naim XS integrated en cdp).


Sander.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 21, 2011, 22:20:31
Citaat van: Qlivian op november 21, 2011, 21:50:34
Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2011, 21:35:26
wat heb je al beluisterd kwa merken ? en wat vondt je ervan ?

Ik moet nog gaan luisteren.heb toen de tijd kef geluisterd en b&W 6 serie dacht ik en dus de focal en die vond ik mooi strak enzo alleen zou nu wel iets zachter mogen.

ga de komende tijd dan maar es naar verschillende types luisteren. ik denk dat ik zo 800 euro per speaker kwijt wil.

Wharfedale maakt nu ook een heel aardige lijn in de diamond en jade serie. Mooi open en zeker niet scherp.

De Meerpa heeft een paar Wharfedales staan  8-) hello hello hello pompom pompom pompom en ik heb ze ook gehoord bij de importeur was daar toevallig voor iets anders maar kan alleen maar zeggen mooi hoor

zo heeft Pioneer ook een mooie set zuilen met een mooie vorm maar dat terzijde maar ja Pioneer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Qlivian

Citaat van: xander32 op november 22, 2011, 12:26:53


Neat Motive 2 SE

Compacte zuil, met een natuurlijk, vloeiend, open "live-geluid". Heeft een extra bassdriver onder in de zuil (downfire), daardoor een verrassende diepgang :yes:. Was behoorlijk onder de indruk van deze zuil (i.c.m. Naim XS integrated en cdp).


Sander.

Dat zijn wel mooie speakers zeg

Marvin

Zuil?? Dacht dat het een satelliet dingetje was.... :-D




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

xander32

Citaat van: marvin op november 22, 2011, 19:25:15
Zuil?? Dacht dat het een satelliet dingetje was.... :-D




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

:-D ...

Het is idd. geen manshoog monster maar een nog geen 80 cm. hoog zuiltje die je achterover laat slaan betreft diens prestaties.
In verschillende mooie hout-afwerkingen te verkrijgen;




Sander.

Qlivian

goede avond,

Morgen ga ik naar W&W de ushers beluisteren.En neem dan gelijk mijn denon mee. Op wat voor soort versterker zou ik ook gaan kunnen luisteren,wat is jullie advies.

xander32

Citaat van: Qlivian op november 24, 2011, 16:54:47
goede avond,

Morgen ga ik naar W&W de ushers beluisteren.En neem dan gelijk mijn denon mee. Op wat voor soort versterker zou ik ook gaan kunnen luisteren,wat is jullie advies.
Usher heb ik gehoord op CA, Marantz, Onkyo, Denon en MF. Klonk allen goed.


Sander.