B&W 704 VS Focal Chorus 816v

Gestart door WimPeu, februari 19, 2009, 18:03:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

#45
Ik heb de Focals hier nu staan hoor. Ik ben zoals ik al eerder aangaf erg te spreken over de combi Marantz/Focal. Het laag is erg mooi strak aanwezig, nog nooit heb ik in de Source Direct stand zo'n mooi compleet muzikaal plaatje gehoord. En het hoog (staat Focal om bekend) is erg detailrijk!! Ik hoef me nu (voorlopig  :-D) ook niet meer druk te maken over aparte eind versterking, wat ik in het verleden ook gehad heb maar nooit echt een ideale oplossing is in combinatie met een AV receiver.

Het lijkt als of ik over 1 nacht ijs ben gegaan maar ik heb vele mogelijkheden overwogen. Geluisterd bij andere mensen naar oa. Dynaudio's, B&W's (natuurlijk) maar de Focal's komen dicht in de buurt van wat ik uiteindelijk wil. :-D

Ik kon ze zeer voordelig over nemen. :-D Ook niet onbelangrijk maar was niet doorslag gevend hoor.Ze zijn 2 maanden jong. Kortom: een voor mij mooier geluid voor minder geld. Ik heb er gelijk de de bijpassende center bij besteld. De Chorus CC800v.

Plaatje.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Veel plezier er mee Wim hello , mooie speakers. :lol: :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: Paul op maart 02, 2009, 17:07:00
Veel plezier er mee Wim hello , mooie speakers. :lol: :wink:


Dank je Paul, dat is idd een pluspunt wat ik nog niet benoemd had, maar ik vind ze ook erg mooi. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op maart 02, 2009, 17:09:24
Dank je Paul, dat is idd een pluspunt wat ik nog niet benoemd had, maar ik vind ze ook erg mooi. notworthy
Krijg ook weer de upgrade speaker drang , denk dat er in mijn set ook wel weer wat te verbeteren is, hoewel mijn huidige speakers niet slecht zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Mexicaanse Hond

Mooie speakers, Wim.  :yes: Ben benieuwd hoe ze klinken.

HiFi gek

Veel luisterplezier WIM .

Dus toch gekozen voor de Focal , welk type is nou precies geworden ?

Wat voor tegelsoort zie ik op de foto onder je box , en wat zijn de maten van de tegel ?
Heb je deze tegelsoort klankmatig bepaald , staan ze via spikes op de tegels , met of zonder onderzet schotels ?


Groeten  EDWIN  B

cheese

Hallo Wim,

van harte met je speakers en zullen vast mooi klinken......en dan zeggen dat ik het upgrade virus heb... pompom pompom

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Citaat van: cheese op maart 02, 2009, 18:01:31
Hallo Wim,

van harte met je speakers en zullen vast mooi klinken......en dan zeggen dat ik het upgrade virus heb... pompom pompom

gr cheese


Dit was kwa geld een 'down-grade' maar kwa geluid een 'up grade-  :-D  :-D  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op maart 02, 2009, 17:39:46
Veel luisterplezier WIM .

Dus toch gekozen voor de Focal , welk type is nou precies geworden ?

Wat voor tegelsoort zie ik op de foto onder je box , en wat zijn de maten van de tegel ?
Heb je deze tegelsoort klankmatig bepaald , staan ze via spikes op de tegels , met of zonder onderzet schotels ?


Groeten  EDWIN  B

Dank je Edwin

Poe poe veel vragen. Het is de Focal Chorus 816v
De tegel is Belgisch natuursteen met de maten 40cm bij 40cm en 2.5cm dik. Ik heb ze toen ik de B&W's 604s2 kocht erbij gekregen. Deze steen soort wordt hier wel vaker voor gebruikt maar ik heb ze niet klankmatig bepaald. Omdat ik een houten vloer met kruipruimte heb moet ik er eigenlijk een nog wat dikker tegels onder hebben. De speaker staan op spikes op de tegel. Er zit een metalen voet aan de speaker geschroeft om de speaker 'hoog' te houden van wege de bas poort onder op de speaker. Zie foto

Link naar duitse test (hielp mij min of meer over de drempel!)
http://www.areadvd.de/hardware/2006/focal_chorus_816_v_1.shtml

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

Ik had ze in het verleden ook bijna aangeschaft. Alleen al omdat ze zo mooi zijn! Maar ik had toen begrepen dat dat downfiring systeem wat moeilijk was qua plaatsing. Voor de rest ook niet verder in verdiept, ik was toen helemaal gek van b&w.

En hoe bevallen ze nu tov de b&w's?

WimPeu

Volgens mij is door het downfire-ing systeem het plaatsen juist makkelijker omdat je nu geen bas poort achter op de speaker hebt. Ik heb ze ook dicht bij de muur staan (30cm ongeveer) en geen enkel probleem.

t.ov. van de 704's hebben ze een meer directer geluid en zeker wat gecontroleerder laag. De Marantz/Focal combi vond ik gelijk bij de eerste maten muziek al mooier. Later heb ik 2 eind versterkers via de pre aangesloten. Toen was ik toch wel wat meer gecharmeerd van de B&W's. Maar bij mij zitten ze gewoon op de SR en dat was gewoon echt mooier met de Focal's. Ik heb net even DJ UMTEK :-D even tot de -10 HB geknalt en echt een rete strak laag. En een spat helder hoog.Hier waren de B&W's net wat romiger (mooie omschrijving!).

Ik kan iedereen deze speakers blind aanraden. Lees ook de duitse test maar eens. Link in een eerdere post.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Citaat van: WimPeu op maart 02, 2009, 21:10:10
Volgens mij is door het downfire-ing systeem het plaatsen juist makkelijker omdat je nu geen bas poort achter op de speaker hebt. Ik heb ze ook dicht bij de muur staan (30cm ongeveer) en geen enkel probleem.

t.ov. van de 704's hebben ze een meer directer geluid en zeker wat gecontroleerder laag. De Marantz/Focal combi vond ik gelijk bij de eerste maten muziek al mooier. Later heb ik 2 eind versterkers via de pre aangesloten. Toen was ik toch wel wat meer gecharmeerd van de B&W's. Maar bij mij zitten ze gewoon op de SR en dat was gewoon echt mooier met de Focal's. Ik heb net even DJ UMTEK :-D even tot de -10 HB geknalt en echt een rete strak laag. En een spat helder hoog.Hier waren de B&W's net wat romiger (mooie omschrijving!).

Ik kan iedereen deze speakers blind aanraden. Lees ook de duitse test maar eens. Link in een eerdere post.
Met bijna het gehele verhaal eens  HB
(alleen met de eindversterkers niet, maar dat heb ik dan ook niet geprobeerd en kan dus niet meepraten).
Congrats met je aanschaf!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

#57
Citaat van: WimPeu op maart 02, 2009, 21:10:10
Volgens mij is door het downfire-ing systeem het plaatsen juist makkelijker omdat je nu geen bas poort achter op de speaker hebt. Ik heb ze ook dicht bij de muur staan (30cm ongeveer) en geen enkel probleem.

t.ov. van de 704's hebben ze een meer directer geluid en zeker wat gecontroleerder laag. De Marantz/Focal combi vond ik gelijk bij de eerste maten muziek al mooier. Later heb ik 2 eind versterkers via de pre aangesloten. Toen was ik toch wel wat meer gecharmeerd van de B&W's. Maar bij mij zitten ze gewoon op de SR en dat was gewoon echt mooier met de Focal's. Ik heb net even DJ UMTEK :-D even tot de -10 HB geknalt en echt een rete strak laag. En een spat helder hoog.Hier waren de B&W's net wat romiger (mooie omschrijving!).

Ik kan iedereen deze speakers blind aanraden. Lees ook de duitse test maar eens. Link in een eerdere post.

Probeer maar eens van "UMEK - Gatex" zit niks van een kickdrum of iets dergelijks in. Gewoon heftig spacen :D

Maar dan bedoel ik niet de versie met Fergie erin, dat is een verkrachting van het origineel :)

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op maart 02, 2009, 18:31:06
Dank je Edwin

Poe poe veel vragen. Het is de Focal Chorus 816v
De tegel is Belgisch natuursteen met de maten 40cm bij 40cm en 2.5cm dik. Ik heb ze toen ik de B&W's 604s2 kocht erbij gekregen. Deze steen soort wordt hier wel vaker voor gebruikt maar ik heb ze niet klankmatig bepaald. Omdat ik een houten vloer met kruipruimte heb moet ik er eigenlijk een nog wat dikker tegels onder hebben. De speaker staan op spikes op de tegel. Er zit een metalen voet aan de speaker geschroeft om de speaker 'hoog' te houden van wege de bas poort onder op de speaker. Zie foto

Link naar duitse test (hielp mij min of meer over de drempel!)
http://www.areadvd.de/hardware/2006/focal_chorus_816_v_1.shtml





Ik heb zelf onder mijn Focals Electra 1037BE   betontegels liggen van 40-40-5,5 cm en onder de tegels vilt .
De boxen staan via spikes maar zonder onderlegschotels op de tegels .
En ik heb een zwevende houten vloer met draagbalken en een kruipruimte daaronder .

Ook de 1037BE is voorzien van een downfire basreflex poort .

Juist omdat de downfire poort direct afstraalt op de tegel zul je de klank van het laag makkelijk kunnen beïnvloeden met de soort van de tegel .
Natuursteen zal daarom heel anders klinken dan betontegels , misschien iets om uit te proberen voor jou ?
Zolang je geen vergelijk hebt gemaakt weet je ook niet wat mooier / beter zal klinken .



Groeten  EDWIN  B

cheese

ik heb net 2 betontegels gehaald en als moeders zo naar bed gaat ga ik eens proberen wat het bij mij doet.....en ik zet de spikes dan ook rechtstreeks op de tegel.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge