B&W 704 VS Focal Chorus 816v

Gestart door WimPeu, februari 19, 2009, 18:03:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Citaat van: HiFi gek op maart 03, 2009, 21:37:34
Juist omdat de downfire poort direct afstraalt op de tegel zul je de klank van het laag makkelijk kunnen beïnvloeden met de soort van de tegel .

:no:
Zo te zien zit de (metalen) "sokkel" van de 816 onder de BR poort, met behulp van de vertikale "strips" dus de afstraling is op de sokkel en niet op de onderliggende vloer of tegel. Deze zal dan ook geen direkte invloed hebben op de lage tonen.
Dmv spikes staat een luidspreker "steviger", waardoor een basspeaker als het ware een hogere geluidsdruk af kan geven dan wanneer de luidsprekerkast "losjes" op de vloer staat en daardoor iets naar achter kan bewegen als reaktie op de kracht van de speakers.


Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Waar heb je die gehaald Kees?? Ook precies op speaker maat???
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: gerard op maart 03, 2009, 22:14:07
:no:
Zo te zien zit de (metalen) "sokkel" van de 816 onder de BR poort, met behulp van de vertikale "strips" dus de afstraling is op de sokkel en niet op de onderliggende vloer of tegel. Deze zal dan ook geen direkte invloed hebben op de lage tonen.
Dmv spikes staat een luidspreker "steviger", waardoor een basspeaker als het ware een hogere geluidsdruk af kan geven dan wanneer de luidsprekerkast "losjes" op de vloer staat en daardoor iets naar achter kan bewegen als reaktie op de kracht van de speakers.




Volgens mij sla jij hier de spijker precies op z'n kop!! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

drees62

Inderdaad hele mooie speakers. Wim, gefeliciteerd met de aanschaf!
Daar zul je ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven.
Ik heb inmiddels een setje 716W's (special edition) in bestelling staan. Technisch hetzelfde als de vergelijkebare 8xx-serie alleen in een andere behuizing en zonder baspoort aan de onderkant. Dit maakt ze iets (nog) makkelijker plaatsbaar. Ik heb ze naast elkaar beluisterd (V en W) en heb dus mijn keus laten vallen op de W's.

cheese

hallo wim,


nee gewoon 30x30x4 en bij de praxis gehaald......wil eerst proberen of het echt zo veel scheelt.....vind het namelijk zelf lelijk een tegel onder die mooie speakers....

Dacht dat het niet ze veel verschil maakte toen ik ze gisteren onder deboxen had gelegd......maar toen ik ze er weer onder uit had gehaald vond ik het verschil wel echt hoorbaar.....dus volgen er deze week nog een paar luistersessies.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

HiFi gek

Citaat van: gerard op maart 03, 2009, 22:14:07
:no:
Zo te zien zit de (metalen) "sokkel" van de 816 onder de BR poort, met behulp van de vertikale "strips" dus de afstraling is op de sokkel en niet op de onderliggende vloer of tegel. Deze zal dan ook geen direkte invloed hebben op de lage tonen.
Dmv spikes staat een luidspreker "steviger", waardoor een basspeaker als het ware een hogere geluidsdruk af kan geven dan wanneer de luidsprekerkast "losjes" op de vloer staat en daardoor iets naar achter kan bewegen als reaktie op de kracht van de speakers.





Gerard

Je hebt helemaal gelijk , de voet onder de speaker behuizing is één geheel met de kast .
Een losse tegel doet dan totaal niets qua klank .


Groeten  EDWIN  B

dmeerpa

Zo zie je maar dat de prijs en een naam niet altijd voor beter staan.
Veel luisterplezier met je Focals
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

sweatsockpimp

Mad Villian....

wilde je alleen maar even laten weten dat je niet meer de enige audio physicus bent.... 8-)
gaaf hoor een paar virgo 2's.... notworthy
heb nu zelf een paar tempo V's sinds februari 2008. als een kind zo blij....nog steeds....
hiervóór 20 jaar DCM FT-350. (bijna) onverslijtbaar en mooi, maar dit is 'a different league'....
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55