Set van Madvillain / Update Pagina 8

Gestart door MadVillain, februari 10, 2009, 23:13:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Zelfs in de handleiding hebben ze het over monitor :-)


Naar die review ben ik wel heel erg benieuwd naar! Leuk om te horen dat ze worden vergeleken met die b&w's, want die zijn ook niet misselijk.


Deze speakers hadden een nieuwprijs van om en om de € 10.000,- en dan zijn de stands nog niet meegeteld.

JackieBrown

Mooi hoor, mooi ingericht.

Whisper.nl

Echt een prachtige speaker om te zien en zo te lezen ook om te horen.

Veel kijk en luister plezier gewenst.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

Citaat van: MadVillain op november 22, 2010, 20:57:12

De grills gaan er zoveel mogelijk vanaf. Omdat ik het idee heb dat grills altijd details tegenhouden. Maar gelukkig heb ik nu eens grills tegen onvoorzichtige mensen :) De Audio Physics hebben dat nooit gehad.


dat doen er wel meer, maar imo zijn speakers ontworpen voor gebruik met de de grills erop
zonder hoor je wel meer detail, mooi alternatief als hoger volume geen optie is..

topspullen hoor..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

MadVillain

Ik had totaal niet verwacht dat mn set deze speakers recht zouden doen. Want het detailniveau is erg hoog! Bij de vorige eigenaar was de stereoweergave nog net iets beter. Dus is er weer ruimte voor een upgrade  :evil:

still life

ik heb begrepen dat het HF gedeelte niet zoveel vergt van de versterking
het is eerder de bas die de grote vragen (kan) stelt..

mss nog wat schuiven met de speakers? (verder uiteen, dichter)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

thepioneer

Mooie speakers hoor. Echt stoer zo met die enorme stands eronder.  :mrgreen:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 27, 2010, 11:58:08
Ik had totaal niet verwacht dat mn set deze speakers recht zouden doen. Want het detailniveau is erg hoog! Bij de vorige eigenaar was de stereoweergave nog net iets beter. Dus is er weer ruimte voor een upgrade  :evil:



Denk dan aan de monoblokken M 6000 van Accuphase i.s.m. de Accuphase voorversterker C 2410 .

Dit kost je dan wel tegen de 40.000 euro aan , maar dan heb je ook echt iets  :wink:



Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

40.000 euro om je geluid te versterken.  :-o Is dat niet een beetje aan de dure kant voor een lekker stukkie muziek?  HLP

MadVillain

Als ik het geld had.......Dan maakt het bedrag niets uit en dan kan je nog meer genieten.

Maar hiermee kan je al 100% ultiem genieten :)



Dat verrekte virus toch  :-P

Mexicaanse Hond

Het heeft wel wat weg van een verslaving. Je moet steeds meer/beter voor de ultieme kick.  :-o

MadVillain

Klopt zeker! Maar als je je het kan veroorloven en je er verder niet onder leidt....

En als ik beter kan krijgen zonder erop achteruit te gaan en er geen $$$ voor hoef uit te geven ;-)






Sinds een half uur heb ik weer de JvG ls-kabel aangesloten. Gewoon de banaanstekkers verwijderd en dus met kale draad aangesloten.

Je merkt dat het verschil wel groot is tov de dropveter. Ik merk veel meer resolutie op. De dropveter klinkt korrelig tov de jvg. Maar het is nu ook veel directer, meer in your face. Misschien dat de kabel moet inspelen? Of dat ik erg moet wennen.

Mexicaanse Hond

Ik denk dat je moet wennen aan het hogere THC-gehalte van de JvG.  :wink:

MadVillain

TetraHydroCannabinol? Hmmm hogere sferen die bepalend zijn voor het geluid? Kan ook lekker zijn :P

Maar doe mij maar een glas bier of whiskey

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 27, 2010, 20:58:41
Als ik het geld had.......Dan maakt het bedrag niets uit en dan kan je nog meer genieten.

Maar hiermee kan je al 100% ultiem genieten :)



Dat verrekte virus toch  :-P


Iemand met dezelfde gedachte over apparatuur als ik , we zitten op 1 lijn  :yes:



Groeten  EDWIN  B