Het wachten wordt beloond!
Het was een lange rit vandaag (2,5 heen en 2,5u terug) met veel gesjouw maar het was de moeite waard!
@Hifi Gek:
Het zou te gek zijn als het 1 van die uitvoeringen was geweest.
Mars had iig gelijk! Het zijn inderdaad de monitors in d'appolito opstelling. De Wilson Audio Cub monitors, voor zover je ze monitors kan noemen omdat ze incl stands een stuk dieper en breder zijn dan de Libra's
. Wel ongeveer even hoog
Het was flink wat gesjouw omdat ik 3 hoog woon zonder lift en alleen al de speakers wegen per stuk 35kg, de stands wegen zelfs 60kg per stuk en dan heb ik nog niet de houten kisten meegeteld van de speakers.
Simpel gezegd was het een erg goede deal voor beide partijen. De ene wilde een speaker met een dieper laagfundament en een wat klassieker uitziende speaker. En ik wilde juist een monitor speaker met veel details en niet zo'n diep laag ivm de onderbuurvrouw.
Dit zijn ERG mooie speakers wat betreft detaillering, breedte, diepte en hoogte weergave. Qua laagweergave zijn ze karig maar dat wat ze weergeven is wel enorm strak. Maar het is ook een flink verschil tov de Libra's omdat de Cub's pas vanaf 50Hz weergeven en de Libra's vanaf 26Hz.
Ik mag mij nu ook een beetje een Focal bezitter noemen omdat er een inverted dome tweeter van Focal in deze speakers zit. Alleen niet de Beryllium uitvoering.
Foto's incl rotzooi
:
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usEn als je goed kijkt zie je dat de speakers met cheap-ass ls-kabels zijn aangesloten. En dat heeft ermee te maken dat deze speakers alleen spades of blanke draad accepteren. En laat ik nou net banaanstekkers op mijn John van Gent ls-kabels hebben
Ach ja, het klinkt nu ook erg goed. En kan na een aanpassing van deze kabels alleen nog maar beter worden.