Set van Madvillain / Update Pagina 8

Gestart door MadVillain, februari 10, 2009, 23:13:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

net ongeveer anderhalve maand :)

Maar het laag is echt monsterachtig diep, met als gevolg dat de onderbuurvrouw daar last van kan krijgen. Ik heb geen zin om constant rekening te houden met het volume.

Want op laag volume is het laag echt heel erg diep. Komt ook omdat deze speakers volgens specs al vanaf 26 hz weergeven  :-D

SMarcel



Want op laag volume is het laag echt heel erg diep. Komt ook omdat deze speakers volgens specs al vanaf 26 hz weergeven  :-D
[/quote]

Staar je niet blind op de specs, dat zijn letters op papier. Ik heb Canton Ergo RC-L luidsprekers gehad en die stonden op papier
voor het laag op 18 Hz.
Als dat werkelijk zo was dan had ik nu geen voeg meer in het metselwerk zitten en dat zegt niks over de staat van mijn huis maar
alles over de speaker.
Natuurlijk klinkt het heel erg laag, dat gingen die Canton's ook maar niet zo laag alsvolgens de specs.

Ik heb nu Mission 753 met een aanzienlijk minder laag (nog wel een goed fundament onderin) maar met veel meer muzikaliteit. Nu pas kan ik zeggen wat mij veel
meer aanspreekt.

MadVillain

Klopt! Maar als ik ga vergelijken met de specs van mijn vorige speakers. Dan zijn de huidige nog dieper qua laagweergave. En ja het klopt. :-)

Marantz 81

het is ook wel lekker als je een beetje gas kunt geven  :-D  als een ander dan van zijn bank af dreunt beneden is voor degene niet echt leuk te noemen en dan heb jij nog een meegaande buurvrouw   :-)

specs zeggen wel wat maar niet alles , ik had eerst Kef Q5 ( 2x 16 cm woofer) best wel een aardige diepgang maar droog en een gat tussen midden gebied en lage tonen ( je mist de rollende bassen) wel weer mooi in het hoog en mid ,erg goed voor films ook  :yes:

de DLS R55 die ik nu heb , zouden volgens specs minder diep gaan ( 2x 13 cm woofer) maar als je gaat luisteren klinkt het gewoon krachtiger en warm  :yes: en veel muzikaler en uitgebalanceerd over hele toonbereik ( stereo ) notworthy

MadVillain

En volgens specs zouden mijn vorige speakers makkelijk aan te sturen zijn, 89db 4 ohm. Maar deze kwamen pas echt tot leven op de pm16. Oftewel een versterker met flink wat vermogen....

MadVillain

Nog een weekje en ik heb weer nieuwe speakers!  hello

Het laag was toch echt veels te heftig en na 5 maanden genieten van de Audio Physic Libra's zitten er heel erg interessante speakers aan te komen......

Mexicaanse Hond


Marantz 81


MadVillain

Zelfde merk speakers als Ome Frits de With

Marantz 81

ow Wilson  :yes:

heb je er ook al foto,s van zijn het monitoren ? Zuilen ?

MadVillain

Dat laat ik nog even in het midden maar het is iig een heftige deal :)

Mexicaanse Hond

Zijn het soms jonge honden?  :wink:

MadVillain

Wachten kan ik iig al niet meer. Ik zal zeker wat foto's online gooien en een omschrijving

lo

Schiet op, schiet op....... we hangen aan je euhhhh...... het beeldscherm :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

das normaal hoor dat je niet meer kunt wachten  :-D had ik gisteren ook voelde me eigen net weer een klein kind toen ik thuis kwam met de nieuwe versterker hem mocht uitpakken aansluiten en dan aanzetten  pompom

als het dan ook nog eens helemaal naar je zin blijkt te zijn is het helemaal fantastisch   hello

waar blijven de foto,s en omschrijving nou  :schater: