Set van Madvillain / Update Pagina 8

Gestart door MadVillain, februari 10, 2009, 23:13:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

#105
Het wachten wordt beloond!  8-)

Het was een lange rit vandaag (2,5 heen en 2,5u terug) met veel gesjouw maar het was de moeite waard!

@Hifi Gek:

Het zou te gek zijn als het 1 van die uitvoeringen was geweest.


Mars had iig gelijk! Het zijn inderdaad de monitors in d'appolito opstelling. De Wilson Audio Cub monitors, voor zover je ze monitors kan noemen omdat ze incl stands een stuk dieper en breder zijn dan de Libra's :). Wel ongeveer even hoog

Het was flink wat gesjouw omdat ik 3 hoog woon zonder lift en alleen al de speakers wegen per stuk 35kg, de stands wegen zelfs 60kg per stuk en dan heb ik nog niet de houten kisten meegeteld van de speakers.


Simpel gezegd was het een erg goede deal voor beide partijen. De ene wilde een speaker met een dieper laagfundament en een wat klassieker uitziende speaker. En ik wilde juist een monitor speaker met veel details en niet zo'n diep laag ivm de onderbuurvrouw.

Dit zijn ERG mooie speakers wat betreft detaillering, breedte, diepte en hoogte weergave. Qua laagweergave zijn ze karig maar dat wat ze weergeven is wel enorm strak. Maar het is ook een flink verschil tov de Libra's omdat de Cub's pas vanaf 50Hz weergeven en de Libra's vanaf 26Hz.

Ik mag mij nu ook een beetje een Focal bezitter noemen omdat er een inverted dome tweeter van Focal in deze speakers zit. Alleen niet de Beryllium uitvoering.


Foto's incl rotzooi ;) :



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


En als je goed kijkt zie je dat de speakers met cheap-ass ls-kabels zijn aangesloten. En dat heeft ermee te maken dat deze speakers alleen spades of blanke draad accepteren. En laat ik nou net banaanstekkers op mijn John van Gent ls-kabels hebben :(
Ach ja, het klinkt nu ook erg goed. En kan na een aanpassing van deze kabels alleen nog maar beter worden.

mars

oi,


jajajaja  Leroy heeft gelijk, ik wist al een heletijd dat hij op deze jongens zat te aazen ( ik namelijk)

Leroy (uit de grnd van mijn hart) ............................................gdvergdver waarom jij wel en ik niet :wink:hahaha

Nee hor geintje he;  wat ik wel meen is dit ; van harte met je waanzinnige upgrade , ik zoek binnnenkort ff contact met je , een maar heeft ze ook en die heeft nog wel tips.

nogmaals....goedgedaan
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Hele mooie swap  notworthy

Succes nog met het indraaien en plaatsen van de speakers, als je elke keer bijna 100 kg/st moet verplaatsen wordt je niet blij :-o  :wink:

Gaan de grils er nog voor of blijf je zo spelen?

lo

Gefeliciteerd. Ga je zeker enorm van genieten  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Niber

Monitor speakers noemen ze dat? Wat een ongelofelijk dikke kanonnen!!
Ga je vast veel plezier aan hebben.  notworthy
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

drees62

Gefeliciteerd met deze mooie upgrade!
Zie ik trouwens Pritt-buddies op tafel??  :wink:

WimPeu

Geweldige stoere monitoren zeg.   notworthy  Als ik ze zo zie kan ik niet begrijpen dat ze in het laag ingetogen zijn.

Geniet! HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

W O W !!!

notworthy


Wacht met smart op een uitgebreide en gedetailleerde review :yes:.


Sander.

Marantz 81

Heel apart om te zien deze monitoren  :-)

wat een gewicht zeg  :-o zijn de stands van belgische hardsteen of zo

Gefeliciteerd in ieder geval dat je gevonden hebt waar je naar opzoek was  :yes:

ben toch stiekem wel beniewd hoe dat deze klinken  byebye

MadVillain

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

@Jowa:

De grills gaan er zoveel mogelijk vanaf. Omdat ik het idee heb dat grills altijd details tegenhouden. Maar gelukkig heb ik nu eens grills tegen onvoorzichtige mensen :) De Audio Physics hebben dat nooit gehad.

De speakers zijn gelukkig goed te verschuiven omdat ik onder de stands vilt geplakt heb. :) Maar dan moet ik wel schoenen aanhebben voor de grip.


@Drees62:

Klopt helemaal. Bij de vorige eigenaar was er vilt tussen speaker en stand geplakt. Aangezien de linker speaker bij een deur staat. Leek mij het veiliger om ze op een 1 of andere manier vast te zetten. Daarom de Pritt poster buddies :)


@Marantz 81:

Je bent iig van harte welkom om ze te checken!

MadVillain

Korte review:

Afgelopen nacht op laag volume geluisterd en waren mij de volgende dingen opgevallen:

-Enorm gedetailleerd zonder ook maar enigszins vermoeiend te worden. Het kost totaal geen moeite om geluiden van elkaar te onderscheiden.

- Ze klinken erg helder/fris en imo dus een goede match met de Marantz pm95 omdat die juist wat warmer/donkerder klinkt.

- Stereoweergave is echt subliem! De Audio Physics staan bekend om hun holografische weergave. De Wilsons gaan nog veel verder.
Dus centralisering van stemmen is nu nog beter, ipv dat je de stem tussen de speakers hoort. Hoor je ze nu precies in het midden en dan een stuk verder naar voren geplaatst.

- De Audio Physics hadden al de weergave mogelijkheid om vanuit de diepte te werken. En lichtelijk hoogte en laagte werking (dus dat geluiden echt een stukje boven de speakers klinken en vice versa). Nu kost het zelfs een (totaal) niet audio liefhebber geen moeite om dat op te merken.


Net heb ik nog wat met de plaatsing geƫxperimenteerd en ben tot de conclusie gekomen dat deze speakers ook weer erg plaatsingsgevoelig zijn. Draai je ze lichtelijk naar je luisterpositie dan heb je echt een verschil van dag en nacht in de stereoweergave.

Marantz 81

dat klinkt wel erg goed zeg als ik je ervaring zo lees  :-)

stuur je wel even een PM over luisteren

mars

oi,


ja he he die Wilson club zijn ook super speakers notworthy
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Musicman

Citaat van: MadVillain op november 22, 2010, 21:11:56
Korte review:

Afgelopen nacht op laag volume geluisterd en waren mij de volgende dingen opgevallen:

-Enorm gedetailleerd zonder ook maar enigszins vermoeiend te worden. Het kost totaal geen moeite om geluiden van elkaar te onderscheiden.

- Ze klinken erg helder/fris en imo dus een goede match met de Marantz pm95 omdat die juist wat warmer/donkerder klinkt.

- Stereoweergave is echt subliem! De Audio Physics staan bekend om hun holografische weergave. De Wilsons gaan nog veel verder.
Dus centralisering van stemmen is nu nog beter, ipv dat je de stem tussen de speakers hoort. Hoor je ze nu precies in het midden en dan een stuk verder naar voren geplaatst.

- De Audio Physics hadden al de weergave mogelijkheid om vanuit de diepte te werken. En lichtelijk hoogte en laagte werking (dus dat geluiden echt een stukje boven de speakers klinken en vice versa). Nu kost het zelfs een (totaal) niet audio liefhebber geen moeite om dat op te merken.


Net heb ik nog wat met de plaatsing geƫxperimenteerd en ben tot de conclusie gekomen dat deze speakers ook weer erg plaatsingsgevoelig zijn. Draai je ze lichtelijk naar je luisterpositie dan heb je echt een verschil van dag en nacht in de stereoweergave.


Mooie foto en uitzicht man.......ik mis alleen de zakken met Twaron. :schater: shutup clown1
(geintje.....)

Leuk dat je je 1e indrukken aan ons meedeeld.

Ik had niet anders verwacht........mooie set!!
Je zal de komende tijd nog wel meer dingen in je geluid ervaren  :yes:

Geniet ervan!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

De Wilson Audio - Club monitor is een beruchte .
Qua nieuw prijs ook , die ga ik uiteraard niet vermelden , dat laat ik aan de eigenaar over  :wink:


Ik heb eens een test gelezen dat ze met gemak de B&W 802D van 12.000 euro versloegen .
Maar dat doen wel meer boxen trouwens is mijn persoonlijke ervaring .


Hoe dan ook , hier ga je vast en zeker erg van genieten  :yes:
Ook een bijzonder design wat je niet dagelijks tegenkomt en dan het gewicht van 35 kilo voor een monitor :yes:

Wat mij betreft is het woord monitor dan ook misplaats qua afmetingen .




Groeten   EDWIN  B