Citaat van: drees62 op januari 14, 2011, 18:52:13
Oeps, gisteravond nog even goed op die blauwe kabel gekeken. Tis dus een Quadlink 5-C, ff iets duurder (factor 2,5) dan de crosslink. Eerste indruk: heel veel rust (misschien wel te veel), minder detail en minder transparantie dan mijn Xindak. Wel een heel mooi warm, rond analoog geluid waar je met gemak een hele dag onvermoeid naar kunt luisteren. Maar dat heeft mijn huidige kabel ook wel.
Weet inmiddels wel dat de eerste indruk niet altijd alles zegt, heb ze nog wel even en ga er dus nog wel even wat langer voor zitten
Zo, gisteravond heeft de rechtmatige eigenaar van de Cardas ze weer omgeruild met de Xindak. We hebben samen eerst nog even naar de Cardas geluisterd en toen weer mijn Xindak er achter gelegd. Echt een groot verschil!
De Cardas is een mooie kabel die aangenaam weg luistert, nooit vermoeiend is en een lekker "bruin" analoog klinkend geluid produceert op mijn set. Dit is misschien ook net de "makke" waarom het niet mijn kabel zal worden.
Het wordt naar mijn smaak allemaal wat te rustig op mijn set, te laidback en op een gegeven moment verlang je toch weer naar iets meer gas. Dat heeft mijn Xindak op mijn set wel in huis. Ik denk dat de Cardas kabel misschien moeite heeft met de (on-) gevoeligheid van mijn Ushers van 85 dB. Het blijft mij te ingetogen.
Toen weer de Xindak en de Cardas man riep gelijk, dit is veel mooier in jouw set! Veel meer detail, breder stereobeeld, diepte en vooral de sprankeling van de BE-tweeter was weer helemaal terug. Heel mooi zijdezacht hoog wat bij de Cardas bijna weg was.
Grappig dus om te contateren dat in dit geval een kabel van bijna € 700 in mijn set de mindere is van een kabel van € 100. Zoals al zo vaak gezegd is de match verschrikkelijk belangrijk. Ik kan de Cardas (quadlink) dus nu van mijn shortlist afvoeren. Denk zelfs dat ik maar lekker dit mooie kabeltje er achter laat. Totdat . . .