(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

drees62

Gisteren heb ik een setje Cardas crosslink ls-kabels in bruikleen gekregen. Ik heb nl. tijdelijk geruild met een lid (met een mooie set van Unison Research Unico met JM Lab Elektra's) van mijn luisterclubje. Hij was wel benieuwd naar mijn Xindak-kabels. Zo kunnen we allebei lekker uit proberen zonder event. verplichtingen. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat het in ieder geval geen kabels zijn die nog langdurig moeten worden ingespeeld.

Ben wel benieuwd want vond deze kabel bij Xander32 op dezelfde Ushers wel mooi matchen met zijn MF A5. Kijken of mijn PM15 S2 er ook zo over denkt  :wink:

lo

Dat is idd het voordeel van zo'n clubje. Ben benieuwd naar de uitslag.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


drees62

Citaat van: drees62 op januari 13, 2011, 18:22:27
Gisteren heb ik een setje Cardas crosslink ls-kabels in bruikleen gekregen. Ik heb nl. tijdelijk geruild met een lid (met een mooie set van Unison Research Unico met JM Lab Elektra's) van mijn luisterclubje. Hij was wel benieuwd naar mijn Xindak-kabels. Zo kunnen we allebei lekker uit proberen zonder event. verplichtingen. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat het in ieder geval geen kabels zijn die nog langdurig moeten worden ingespeeld.

Ben wel benieuwd want vond deze kabel bij Xander32 op dezelfde Ushers wel mooi matchen met zijn MF A5. Kijken of mijn PM15 S2 er ook zo over denkt  :wink:

Oeps, gisteravond nog even goed op die blauwe kabel gekeken. Tis dus een Quadlink 5-C, ff iets duurder (factor 2,5) dan de crosslink. Eerste indruk: heel veel rust (misschien wel te veel), minder detail en minder transparantie dan mijn Xindak. Wel een heel mooi warm, rond analoog geluid waar je met gemak een hele dag onvermoeid naar kunt luisteren. Maar dat heeft mijn huidige kabel ook wel.
Weet inmiddels wel dat de eerste indruk niet altijd alles zegt, heb ze nog wel even en ga er dus nog wel even wat langer voor zitten  :wink:

lo

Idd de tijd nemen om ontspannen te luisteren, vaak vallen dan de werkelijke verschillen pas op.

have fun.

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: drees62 op januari 14, 2011, 18:52:13
Oeps, gisteravond nog even goed op die blauwe kabel gekeken. Tis dus een Quadlink 5-C, ff iets duurder (factor 2,5) dan de crosslink. Eerste indruk: heel veel rust (misschien wel te veel), minder detail en minder transparantie dan mijn Xindak. Wel een heel mooi warm, rond analoog geluid waar je met gemak een hele dag onvermoeid naar kunt luisteren. Maar dat heeft mijn huidige kabel ook wel.
Weet inmiddels wel dat de eerste indruk niet altijd alles zegt, heb ze nog wel even en ga er dus nog wel even wat langer voor zitten  :wink:

Zo, gisteravond heeft de rechtmatige eigenaar van de Cardas ze weer omgeruild met de Xindak. We hebben samen eerst nog even naar de Cardas geluisterd en toen weer mijn Xindak er achter gelegd. Echt een groot verschil!
De Cardas is een mooie kabel die aangenaam weg luistert, nooit vermoeiend is en een lekker "bruin" analoog klinkend geluid produceert op mijn set. Dit is misschien ook net de "makke" waarom het niet mijn kabel zal worden.
Het wordt naar mijn smaak allemaal wat te rustig op mijn set, te laidback en op een gegeven moment verlang je toch weer naar iets meer gas. Dat heeft mijn Xindak op mijn set wel in huis. Ik denk dat de Cardas kabel misschien moeite heeft met de (on-) gevoeligheid van mijn Ushers van 85 dB. Het blijft mij te ingetogen.

Toen weer de Xindak en de Cardas man riep gelijk, dit is veel mooier in jouw set! Veel meer detail, breder stereobeeld, diepte en vooral de sprankeling van de BE-tweeter was weer helemaal terug. Heel mooi zijdezacht hoog wat bij de Cardas bijna weg was.

Grappig dus om te contateren dat in dit geval een kabel van bijna € 700 in mijn set de mindere is van een kabel van € 100. Zoals al zo vaak gezegd is de match verschrikkelijk belangrijk. Ik kan de Cardas (quadlink) dus nu van mijn shortlist afvoeren. Denk zelfs dat ik maar lekker dit mooie kabeltje er achter laat. Totdat . . .

gerard

Citaat van: drees62 op januari 28, 2011, 22:44:41
Grappig dus om te contateren dat in dit geval een kabel van bijna € 700 in mijn set de mindere is van een kabel van € 100. Zoals al zo vaak gezegd is de match verschrikkelijk belangrijk. 

:yes:
Leuk om te lezen dat duurder niet altijd beter is, maar afhankelijk van de set ook minder lekker luistert.

Die Xindak, is dat een bepaald type? of hebben ze maar 1 soort.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

thepioneer

Wel leuk om te lezen dat er een dure kabel afvalt. Ik ervaar het hier thuis ook dat het om de match gaat.

Ik heb al dure nordost kabels hier gehad en vond het echt helemaal niks. Toch hebben andere mensen er weer super veel aan in hun set. Ik dacht toen ik de nordost set (luidsprekerkabels en interlink) mee kreeg en samen met de verhalen van de verkoper , nu heb ik echt iets goeds. De set koste iets van 3500 euro. De interlink vond ik niets en de luidsprekerkabels hoorde ik geen verschil met mijn monster. Ook niet a/b geschakeld.

Later toen ik de usher's en vincent had heb ik nog een duurdere set geleend en daar hoorde ik wel verschil in de luidsprekerkabels maar het effect was voor mijn setup zeer slecht. Veel te felle hoge en midden klanken. Echt een mege verschil met mijn warme monster kabels
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Citaat van: gerard op januari 28, 2011, 23:02:22
:yes:
Leuk om te lezen dat duurder niet altijd beter is, maar afhankelijk van de set ook minder lekker luistert.

Die Xindak, is dat een bepaald type? of hebben ze maar 1 soort.

Hoi Gerard,

Ik heb de Xindak SC-01B (bi-wire), ooit voor weinig op het HTforum "gescoord"  :wink:
Nieuw wordt ie o.a. hier verkocht:

http://www.pacificaudio.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=94&Itemid=26

Zie dat de gewone uitvoering zelfs nog goedkoper is, bi-wire zie ik er zo snel niet (meer) bij staan.

xander32

Veel sterkte vandaag met jouw club ...

byebye Sander.

WimPeu

 stupid

Hoop dat Twente kampioen gaat worden. Mag gezien de slappe speel stijl van Ajax geen probleem zijn. Nog een wonder (gebrek aan concurentie  :angel:) dat Ajax zo ver is gekomen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2011, 12:01:42
stupid

Hoop dat Twente kampioen gaat worden. Mag gezien de slappe speel stijl van Ajax geen probleem zijn. Nog een wonder (gebrek aan concurentie  :angel:) dat Ajax zo ver is gekomen.

als ze de shirts voor volgens seizoen al hebben laten maken met maar 2 sterren heb je eigenlijk al gewonnen daar in de AaaaagggggRenaai
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Zoals ik al zei: veel sterkte dus  8-).




Sander.
Citaat van: xander32 op mei 15, 2011, 11:54:04
Veel sterkte vandaag met jouw club ...

byebye Sander.

drees62


WimPeu

Ik woon niet in Twente en ook niet in A'dam maar om de een of andere reden gunde ik het Twente wel en Ajax niet. Ben van nature altijd voor de underdog. Was ook altijd meer voor Feyenoord dan Ajax. Jammer dat de Amsterdammers er (ten onrechte gezien de hele competitie) met de schaal van door gaan nopompom Volgend jaar meer geluk Twente!! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES