Nieuwste aanwinst in mijn set:
Een Rega draaitafel, de P3-24 in high-gloss black. Deze draaitafel heeft geen aan-uitknop maar kan met de bijgeleverde losse voeding (TTPSU van Rega) worden bediend. Ook de schakeling tussen 33 en 45 toeren gaat nu met één druk op de knop i.p.v. een snaar op de poelie te verwisselen. Daarnaast is deze voeding nog een behoorlijke upgrade omdat deze exact de gekozen snelheid aanhoudt.
Waarom heb ik gekozen voor deze platenspeler, optisch is het nl. de minst mooie van de 3 die ik op de shortlist had staan:
- Rega P3/24
- Goldenote Valore
- Clearaudio Emotion (basis voor de marantz TT15-S1)
Met name de jaren staat van dienst van Rega en het feit dat deze platenspeler al bijna 30 jaar op de markt is en steeds weer verbeterd wordt in de verschillende versies, waren voor mij belangrijke overwegingen. Ook omdat nu net de opvolger (RP3) uit is was de prijs erg aantrekkelijk. Daar komt bij dat in de reviews de Rega een stukje beter scoort dan de Clearaudio. (Laat die Marantz TT-15 dus helemaal maar zitten
)
De Goldenote is weinig over te vinden op het www-net en werd mij door de verkoper (die 'm overigens gewoon had staan) afgeraden i.v.m. problemen met de motor.
Daarnaast wilde de verkoper hem helemaal voor mij afstellen, ik heb daar geen verstand van
Ook hadden de 2 andere geen stofkap, voor mij toch wel een must als de speler niet in gebruik is.
Voor wat betreft de witte Clearaudio was ik bang dat ie licht ging geven in mijn HT-ruimte als ik een film zit te kijken
Het element is een Grado prestige Gold1 geworden, het topmodel uit de instaplijn van Grado. Mooie, vloeiende klank en heel veel ruimtelijkheid en detail.
De verkoper heeft voor ons een hele zaterdag uitgetrokken en gereserveerd, waar vind je zoiets nog in hifi-land?