(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#212
Citaat van: drees62 op oktober 01, 2011, 12:29:01
Binnenkort een mogelijke upgrade in mijn set uitproberen. Vanaf volgend weekend heb ik de Cardas crosslink speakerkabels (2x front bi-wire + center) te leen van Xander32. I.v.m. zijn aanstaande verhuizing heeft hij langere kabels besteld.
Mocht het wat toevoegen aan mijn huidige setup dan zijn ze voor mij  :wink:
Je ma heeft mij zojuist gezworen zuinig met de Cardas om te springen en gaf aan dat ze haar zoonlief ook zo heeft opgevoed,
d.w.z. zuinig zijn met een ander z`n spulletjes nonono.



:-D kidding.


Veel luisterplezier,


Sander.

drees62

 :-D :-D :-D

Ik ga de Cardasjes morgen bij haar ophalen!
Thanks alvast.


drees62

Cardasjes opgehaald, moeders is er voorzichtig mee geweest.  HB
Onderstaande is dus niet van toepassing  :no: :no: :

xander32

Citaat van: drees62 op oktober 07, 2011, 23:59:25
Cardasjes opgehaald, moeders is er voorzichtig mee geweest.  HB
Onderstaande is dus niet van toepassing  :no: :no: :
Pfff....  :? gelukkig maar.
Veel luisterplezier nu :yes:.


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op oktober 08, 2011, 11:09:37
Citaat van: drees62 op oktober 07, 2011, 23:59:25
Cardasjes opgehaald, moeders is er voorzichtig mee geweest.  HB
Onderstaande is dus niet van toepassing  :no: :no: :
Pfff....  :? gelukkig maar.
Veel luisterplezier nu :yes:.


Sander.

Ik hoop op een regenachtige zondagmiddag  :-D :-D :-D

lo

Ben bang dat je op je wenken bedient gaat worden... :-D
Veel plezier met beluisteren en ben benieuwd naar de resultaten HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: xander32 op oktober 16, 2011, 20:04:56
Cardas out en Cardas in; m`n "oude ls.kabels" hebben een nieuw baasje gevonden. Die zal zich hier (z`n eigen topic) van zelf melden :-).

Citaat van: WimPeu op oktober 16, 2011, 20:06:37
Succes morgen Sander. Je krijgt er mooi weer bij iig.

Lees het verslag wbt de kabels wel van Andre... hello

Here I am  :wink:

Vorig weekend begonnen de Cardas Crosslink kabels, die bij Xander32 overbodig (lees: te kort) waren geworden, in mijn set uit te proberen. Eerst een paar avondjes wennen aan het geluid (wat niet zoveel anders was) en toen gaan vergelijken en proberen de event. verschillen te benoemen. Dit om te beoordelen of het een verbetering in mijn set zou zijn.

Al snel kwam ik er achter dat op twee fronten de Cardas-kabels (ik speelde met Xindak bi-wire) verschillen van mijn huidige draadjes: Cardas heeft iets strakker/droger laag en stemmen zijn gewoon mooier.
Daarom inmiddels besloten de Cardas-kabels (2 x front bi-wire + center) van Xander over te nemen.

lo

Kijk weer een mooie up-grade pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Is toch allemaal hetzelfde die kabels  clown1

Mooi dat je weer een verbetering hebt kunnen aanbrengen  hello stevige aansluit terminal trouwens  :-)

Cornelis1921

 :evil:
Citaat van: drees62 op oktober 17, 2011, 16:01:24
Citaat van: xander32 op oktober 16, 2011, 20:04:56
Cardas out en Cardas in; m`n "oude ls.kabels" hebben een nieuw baasje gevonden. Die zal zich hier (z`n eigen topic) van zelf melden :-).

Citaat van: WimPeu op oktober 16, 2011, 20:06:37
Succes morgen Sander. Je krijgt er mooi weer bij iig.

Lees het verslag wbt de kabels wel van Andre... hello

Here I am  :wink:

Vorig weekend begonnen de Cardas Crosslink kabels, die bij Xander32 overbodig (lees: te kort) waren geworden, in mijn set uit te proberen. Eerst een paar avondjes wennen aan het geluid (wat niet zoveel anders was) en toen gaan vergelijken en proberen de event. verschillen te benoemen. Dit om te beoordelen of het een verbetering in mijn set zou zijn.

Al snel kwam ik er achter dat op twee fronten de Cardas-kabels (ik speelde met Xindak bi-wire) verschillen van mijn huidige draadjes: Cardas heeft iets strakker/droger laag en stemmen zijn gewoon mooier.
Daarom inmiddels besloten de Cardas-kabels (2 x front bi-wire + center) van Xander over te nemen.
Dat ziet er verduveld goed uit. En i.d.d. mooie upgrade, al geloof ikzelf niet in de zin van het bi-wire'n. Toch veel luisterplezier ermee.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 18, 2011, 01:48:01
:evil:
Citaat van: drees62 op oktober 17, 2011, 16:01:24
Citaat van: xander32 op oktober 16, 2011, 20:04:56
Cardas out en Cardas in; m`n "oude ls.kabels" hebben een nieuw baasje gevonden. Die zal zich hier (z`n eigen topic) van zelf melden :-).

Citaat van: WimPeu op oktober 16, 2011, 20:06:37
Succes morgen Sander. Je krijgt er mooi weer bij iig.

Lees het verslag wbt de kabels wel van Andre... hello

Here I am  :wink:

Vorig weekend begonnen de Cardas Crosslink kabels, die bij Xander32 overbodig (lees: te kort) waren geworden, in mijn set uit te proberen. Eerst een paar avondjes wennen aan het geluid (wat niet zoveel anders was) en toen gaan vergelijken en proberen de event. verschillen te benoemen. Dit om te beoordelen of het een verbetering in mijn set zou zijn.

Al snel kwam ik er achter dat op twee fronten de Cardas-kabels (ik speelde met Xindak bi-wire) verschillen van mijn huidige draadjes: Cardas heeft iets strakker/droger laag en stemmen zijn gewoon mooier.
Daarom inmiddels besloten de Cardas-kabels (2 x front bi-wire + center) van Xander over te nemen.
Dat ziet er verduveld goed uit. En i.d.d. mooie upgrade, al geloof ikzelf niet in de zin van het bi-wire'n. Toch veel luisterplezier ermee.
Groetjes, Cor.
Je kan d.m.v. het biwire-n de crappy verbindingsbruggen mooi omzeilen en de Crosslink is van huis uit berekend op bi-wire. Het kost je alleen 4 extra QED airlocks ...

En zonder weer een kabeldiscussie aan te gaan; destijds heb ik gedurende anderhalve maand, 4 behoorlijk verschillende ls. kabels naast elkander, 1 op 1 kunnen vergelijken. Mijn ervaringen: de goedkoopste was ook de meest neutrale (Canare 4S8). De Lua Blue Reference leverde echt prachtige mids (zang / acoustische instrumenten) maar diens bass was wat aangezet en wollig. De Slinky Links leverde een groot, open en super gedetailleerd stereobeeld maar dat laatste was to much voor mij en diens bass klonk ietwat geknepen. De Cardas Croslink was niet de meest neutrale kabel, want wat aan de warme kant, echter zonder dat dit ten koste ging van de detaillering en tevens leverde de Crosslink een strakke, duidelijke, droge bass. Die Crosslink bevatte de positieve eigenschappen van de andere ls.kabels zonder diens tekortkomingen. Voor mij toen en ook nu weer, een uitgemaakte zaak 8-).


Sander.

Cornelis1921

 byebye :yes:
Bedankt Sander, voor je uitleg... Tja, 'crappy bruggen'...daar zit i.d.d. wat in. Heb nog wat banaanstekkers (gekregen van Whisper) liggen. Even bij Allekabels.nl 6mtr 3mm2 l.s.kabel bestellen en we weten het zelf ook. Ik heb ooit een bi-wire setup gehad met Cobra 2,5mm2 kabels (ook van de rol) maar hoorde bij AB vergelijking geen verschil, noch met de Tannoy P30 en bij mijn huidige speakers. Ik ben ook nooit in de gelegenheid geweest om meerdere l.s.kabels met elkaar te vergelijken. Maar dat van die "crappy bruggen", dat klinkt plausibel genoeg, om nog eens een h.h. l.s.kabel aan te schaffen: baat het niet, dan schaadt het niet.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Nieuwste aanwinst in mijn set:

Een Rega draaitafel, de P3-24 in high-gloss black. Deze draaitafel heeft geen aan-uitknop maar kan met de bijgeleverde losse voeding (TTPSU van Rega) worden bediend. Ook de schakeling tussen 33 en 45 toeren gaat nu met één druk op de knop i.p.v. een snaar op de poelie te verwisselen. Daarnaast is deze voeding nog een behoorlijke upgrade omdat deze exact de gekozen snelheid aanhoudt.

Waarom heb ik gekozen voor deze platenspeler, optisch is het nl. de minst mooie van de 3 die ik op de shortlist had staan:
- Rega P3/24
- Goldenote Valore
- Clearaudio Emotion (basis voor de marantz TT15-S1)

Met name de jaren staat van dienst van Rega en het feit dat deze platenspeler al bijna 30 jaar op de markt is en steeds weer verbeterd wordt in de verschillende versies, waren voor mij belangrijke overwegingen. Ook omdat nu net de opvolger (RP3) uit is was de prijs erg aantrekkelijk. Daar komt bij dat in de reviews de Rega een stukje beter scoort dan de Clearaudio. (Laat die Marantz TT-15 dus helemaal maar zitten  :wink:)
De Goldenote is weinig over te vinden op het www-net en werd mij door de verkoper (die 'm overigens gewoon had staan) afgeraden i.v.m. problemen met de motor.

Daarnaast wilde de verkoper hem helemaal voor mij afstellen, ik heb daar geen verstand van  redface
Ook hadden de 2 andere geen stofkap, voor mij toch wel een must als de speler niet in gebruik is.
Voor wat betreft de witte Clearaudio was ik bang dat ie licht ging geven in mijn HT-ruimte als ik een film zit te kijken  :-D

Het element is een Grado prestige Gold1 geworden, het topmodel uit de instaplijn van Grado. Mooie, vloeiende klank en heel veel ruimtelijkheid en detail.

De verkoper heeft voor ons een hele zaterdag uitgetrokken en gereserveerd, waar vind je zoiets nog in hifi-land?